5 dagers vs 2 dagers

Orchidaceae

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Det kan godt hende dette har vært oppe før, og kan til og med hende jeg har spurt om det før, men jeg husker ikke :hilarious:
Er det bedre mulighet for å lykkes ved å sette inn 5 dagers kontra 2 dagers?
 
Ja, for de aller fleste.
For mange så faller de fra mellom dag 3 og 4 (oss f.eks, pga ekstremt dårlige gener :p) og dag 4 til 5 går de gjennom en kritisk del av prosessen, dag 5 begynner de ofte å komme seg såppas at man kan se at de forsøker å komme ut av skallet, det har man ikke sjans å se eller vite på dag 2
 
Ja, for de aller fleste.
For mange så faller de fra mellom dag 3 og 4 (oss f.eks, pga ekstremt dårlige gener :p) og dag 4 til 5 går de gjennom en kritisk del av prosessen, dag 5 begynner de ofte å komme seg såppas at man kan se at de forsøker å komme ut av skallet, det har man ikke sjans å se eller vite på dag 2
Ååå det høres jo veldig bra ut da! :rolleyes: Jeg fikk satt inn kun 2 dagers ved vårt 1.ivf forsøk. Nå er vi i gang med vårt 2.forsøk og fikk i dag ved ul kontroll beskjed om at de skal dyrke til 5 dagers :rolleyes:
 
De lærde strides. Det har vært snakk om at høyere aldre, lavere eggreserver osv osv har bedre med 2 dagers enn blasto for frafallet er for stort fra dag 2 til dag 5 utenfor livmora.
 
De lærde strides. Det har vært snakk om at høyere aldre, lavere eggreserver osv osv har bedre med 2 dagers enn blasto for frafallet er for stort fra dag 2 til dag 5 utenfor livmora.
Ok, det er da ikke noen klare svar angående dette da kanskje...?
 
Det sies jo det er det! Fordi mange faller fra mellom dag 2 og 5 som nevnt over slik at man får luket ut de som går til grunne. Selv har jeg satt inn 5 dagers flere ganger, men begge mine ivf- barn er 2 dagers:)
 
Ok, det er da ikke noen klare svar angående dette da kanskje...?

Nei, dessverre. Men studier viser jo større implantasjonsrate på 5 dagers, men ingen sier hvor mange av de som falt fra i varmeskapet kunne ha overlevd i livmor.
 
Vi satte inn 2 egg i mai. 2-dagers. Ble ingenting. Denne runden SKAL jeg ha blasto. Ferdig snakka! ;)
 
Nei, dessverre. Men studier viser jo større implantasjonsrate på 5 dagers, men ingen sier hvor mange av de som falt fra i varmeskapet kunne ha overlevd i livmor.
Dette!
 
Det sies jo det er det! Fordi mange faller fra mellom dag 2 og 5 som nevnt over slik at man får luket ut de som går til grunne. Selv har jeg satt inn 5 dagers flere ganger, men begge mine ivf- barn er 2 dagers:)
Interessant :)
 
Vi er ferdig med IVF forsøk nr 1 og fikk satt inn kun 2 dagers. Det ble ikke noe ut av det. Vi er nå i gang med forsøk nr 2, og legen informerte i dag om at de kommer til å dyrke eggene til 5 dagers. Ferskforsøk blir til onsdag.
 
Ikke gravid på 3-dagers, gravid begge blastoer (mistet første). Så for meg var det nok det, i stor grad fordi så mange falt fra før den tid.
 
Det er veldig interessant å lese om deres forskjellige erfaringer når det gjelder 2 dagers og 5 dagers :)
 
Det virker kanskje som det er litt hipp som happ. Like resultater med begge deler.
 
Last edited:
Her var det mange som falt fra mellom 3-4 dager hvis jeg husker riktig. Så da hadde det mest sannsynlig vært mange egg det ikke blitt noe av uansett, så for oss var det nok best med 5-dagers. Ble gravid på begge innsett, første endte i kjemisk, andre innsett ble full klaff:) men hos de der det er veldig lite frafall har kanskje tilnærmet like gode sjanser om det er 2-dagers eller 5-dagers?
 
Her var det mange som falt fra mellom 3-4 dager hvis jeg husker riktig. Så da hadde det mest sannsynlig vært mange egg det ikke blitt noe av uansett, så for oss var det nok best med 5-dagers. Ble gravid på begge innsett, første endte i kjemisk, andre innsett ble full klaff:) men hos de der det er veldig lite frafall har kanskje tilnærmet like gode sjanser om det er 2-dagers eller 5-dagers?
Ja, det høres jo sånn sett lurt å vente med å sette inn til det er fem dager. Det var bra at det ble vellykket ved andre innsett :)
 
Ble gravid og bærte frem til termin med 3dagers. Blitt gravid 3 ganger med 5dagers, men mistet alle i MA og SA.
 
Ble gravid og bærte frem til termin med 3dagers. Blitt gravid 3 ganger med 5dagers, men mistet alle i MA og SA.
Åå det var trist å høre :( Det er fint å høre at det gikk bra med 3 dagers :happy: Visste bare om at man kunne sette inn 2 dagers og 5 dagers.
 
Back
Topp