5-dagers VS 2/3-dagers embryo

Kicks

Gift med forumet
Jeg har lest på flere sider at dersom man dyrker blastocyst (5-dagers embryo) har dette mye mer sjanse for å feste seg. Samt har det større sjanse for å bli en levendefødt baby i forhold til om man setter inn et 2 eller 3 dagers embryo. Statistikken på en klinikk i utlandet hadde ca. 40% av 3 dagers embryo som var levendefødt, og ca 70% var levendefødt av de som ble satt inn som blastocyst! I tillegg var det lavere abortprosent etter TUL.

Jeg har hatt ett forsøk der jeg satt tilbake 3-dagers (negativt), ett forsøk med 2 dagers der jeg hadde en abort 4+4. Denne runden skal jeg sette inn blastocyst, og er rimelig spent..:happy:

Har dere noen erfaringer? Hvor mange dager var embryoet dyrket da dere ble gravid?

Jeg har lest på flere sider at dersom man dyrker blastocyst (5-dagers embryo) har dette mye mer sjanse for å feste seg. Samt har det større sjanse for å bli en levendefødt baby i forhold til om man setter inn et 2 eller 3 dagers embryo. Statistikken på en klinikk i utlandet hadde ca. 40% av 3 dagers embryo som var levendefødt, og ca 70% var levendefødt av de som ble satt inn som blastocyst! I tillegg var det lavere abortprosent etter TUL.

Jeg har hatt ett forsøk der jeg satt tilbake 3-dagers (negativt), ett forsøk med 2 dagers der jeg hadde en abort 4+4. Denne runden skal jeg sette inn blastocyst, og er rimelig spent..:happy:

Har dere noen erfaringer? Hvor mange dager var embryoet dyrket da dere ble gravid?

Jeg har et negativt 2-dagers fersk, et negativt frys blastocyst, to positive blastocyst frys som jeg mistet i uke 9+ og 12 + og en gutt som var 2- dagers fersk og nå ei jente innabords som er 3- dagers fersk.
Så her er det de ferske 2/3- dagers som har gitt full score.

Jeg hadde jo ståltro på blastoene og ikke særlig tro på disse ferske 2/3-dagers som deg også pga det jeg har lest, men min erfaring tilsier i grunnen at et hvert befruktet egg som settes inn har potensiale til å bli en bebis.

Kan jo fortelle om mine forsøk!

1. Fikk satt inn 2-dagers som ble ei jente.

Så skulle vi i gang med søskenforsøk.

2. Satt inn 2-dagers. Gravid, men MA.
3. Satt inn fryst 2-dagers, gravid, men SA.
4. Satt inn 3-dagers fryst som mistet noen celler under opptining, neg.
5. Fersk 2-dagers, kjemisk.
6. Fryst blastocyst, gravid, men SA.
7.Fersk blastocyst, kjemisk.
8. Frossen blastocyst, negativ.
9. Fersk morula (heter det ikke det på dag 4?), gravid nå straks 8 uker.

1. Fersk todager- negativt

2. Fryst blasto, gravid! MA 6+5

3. Fryst blasto, kjemisk

4. Fryst blasto, negativt

5. Fryst bladto, kjemisk!

Hipp som happ her tror jeg[emoji57][emoji57] spent på ny runde med ferskforsøk!

Fersk 2-dagers, gravid :)

Jeg har et negativt 2 dagers fersk og et negativt blasto frys. Gravid nå med fersk 2 dagers. Med blasto så får de fulgt med på utviklingen over flere dager enn om de setter inn 2 dagers, kanskje derfor sjangsen er større for å lykkes? Om da noen av blastoene er 'perfekte'.

Blitt gravid 2 ganger med 5-dagers og negativ med 3-dagers, men for min del er det at eggene var i såpass dårlig kvalitet at de som ikke hadde blitt 5-dagers i skålen nok hadde delt seg feil videre etter innsett.

Men til forskjell er det flere her inne som har hatt motsatt også ;)

Gravid to ganger med 2-dagers! Ett fersk og ett frys:-)

Ble gravid med 3-dagers. Han er nettopp fylt 2 år :Heartred
De var redd det ikke ville overleve til balsto, så de har det nok bedre i livmoren.
Derfor enig med deg Stargazer :)

To innsett med 3-dagers, et negativt og en kjemisk. Tredje innsett med 2-dagers og gravid. Tror jeg er i mindretall her inne men jeg mener egget har det best i livmoren :)
Enig i at et egg nok har det best i livmoren. Jeg bare tenker at når klinikken får sett eggene over flere dager, kan man lettere sette inn det beste som har mest sjanse for å feste seg og vokse seg til en fin baby:happy:

Første forsøk var det kun 1 av 7 egg som overlevde til innsett dag 2. Gravid, men mistet i BO.
Andre forsøk ble det igjen satt inn 2 dagers. 3 egg forsøkt dyrket videre til blasto, men ingen overlevde til å kunne fryses ned. Gravid.
Tror også mine egg trives bedre i livmoren min enn utenfor [emoji4]

Jeg fikk valget om å dyrke mine to siste fryseegg til blasto denne gang, men etter råd fra flotte damer her inne valgte jeg å sette inn 2 tredagers egg. Er nå gravid og veldig glad for valget jeg tok! :D

Jeg fikk valget om å dyrke mine to siste fryseegg til blasto denne gang, men etter råd fra flotte damer her inne valgte jeg å sette inn 2 tredagers egg. Er nå gravid og veldig glad for valget jeg tok! :D
Siden du likevel skulle sette inn de 2, så ville jeg også gjort det samme. Blir noe annet om man har flere å velge mellom og vil se utviklingen for å sette inn det beste:happy: Gratulerer :)

Gravid på 5 innsett med en fryst blasto. Han er 2 år nå. Ruger nå på ett 3/4 dagers fryseeggdag. RD 5. Så håper det blir søsken. 6 innsett av 3dagers.

Siden du likevel skulle sette inn de 2, så ville jeg også gjort det samme. Blir noe annet om man har flere å velge mellom og vil se utviklingen for å sette inn det beste:happy: Gratulerer :)
Takk :)
Om du har veldig mange så har du større sjans for at noen overlever til blasto. Jeg syntes at to stk var litt lite å gamble me. Hadde jeg hatt mange så hadde jeg nok vurdert det ja :)

Takk :)
Om du har veldig mange så har du større sjans for at noen overlever til blasto. Jeg syntes at to stk var litt lite å gamble me. Hadde jeg hatt mange så hadde jeg nok vurdert det ja :)
Ja, hadde ikke gamblet i din situasjon.
Hos meg fikk jeg ikke valget egentlig. Så de er nok ganske sikre på at dette går bra:happy:

Gravid første ivf med blasto - mistet
Er nå gravid på andre ivf med 2 dagers :-)

Back
Topp