5. barnesykdom

sdln

Betatt av forumet
Hei er det noen som har erfaring med den femte barnesykdommen?

Tenker da på graden av det (mye eller lite utslett)?
hvordan utslettet ser ut?
feber eller ikke feber?

og alt som jeg ikke kommer på å spørre om :-)?

Casen e at lillegutten min på 1,5 år hadde plutselig masse lyserøde/rosa prikker når han stelte seg for kvelden. Han har ikke feber eller tegn til at han har det ubehagelig. Syns ikke det har forverret seg etter han har lagt seg. følger god med han. Har lest litt men er greit å få høre litt om erfaringer om dette. Ut i fra bilde der det sto om den 5. barnesykdommen lignet det på hannes utslett, det lignet ikke på bilder fra 4. barnesykdommen. skal ta kontakt med fastlegen min i morgen for å få tatt blodprøve av meg siden jeg er gravid, leste at denne kunne være litt skummel om man fikk den som gravid. og at man kunne ta blodprøve for å sjekke om man har vært smittet av denne.

Takk for du tok deg tiden til å lese, ble litt laaaaaaaaaaaangt hehe =)

På forhånd takk for svar ( takker for jeg er dårlig til å svare tilbake på grunn av lite tid her inne)

Først: ingen erfaring her annet enn at jeg husker at min mor ringte en venninne for å konferere om jeg kanskje hadde det da jeg var liten ;)

Men du gjør nok uansett lurt i å får sjekket deg + sønnen i tilfelle det er det han har.
Ellers står det at man stort sett får det mellom 5 og 15 år, men unntak finnes jo alltid..
Vet at nevøen min på knappe 6 mnd nettopp har fått denne (og dermed også min søster ;-), vi har heldigvis ikke merket noe selv om vi netopp har vært der) : http://www.lommelegen.no/396507/en-ukjent-barnesykdom

Lykke til og god bedring til den lille! :)

Vi skal til legen i morgen :-), så får vi forhåpentligvis avkreftet det =). Lege sekretærene visste ikke noe om dette, så heldigvis ble hun nok overbevist til å prate med legen om jeg hadde rett i det jeg hadde lest, og det hadde jeg :-). Jeg føler det tryggere å få det sjekket, og krysser alt for at alt er bra og vi er friske :-)

Takk for svar :-)

Back
Topp