5. barnesykdom

lillebella

Flørter med forumet
heisann jenter.
Har drøyd lenge med å melde meg inn på forumet, ville være helt sikker på at det skulle gå bra denne gangen) Jeg er nå 13+2 og skulle vel være i sikkerhet.
Men for snart 2 uker siden var jeg veldig syk og var til legen , i går ringte han meg og sa at jeg måtte komme tilbake staks for nye prøver og at jeg hadde fått den 5. barnesykdom.
Jeg er blitt henvist til KK for å se om at er bra. Skulle helst sluppet unna denne bekymringen nå,,,,,,,,, noen som har vært borti dette før???

uff, så kjedelig..Kan nok ikke hjelpe deg, absolutt ingen erfaring..Ville bare si velkommen hit og lykke til!!

Fra lommelegen: Gravide bør unngå å oppsøke noen som har sykdommen. Hvis det allerede har skjedd en kontakt med smittet person, tas det blodprøver med 2-3 ukers mellomrom for å se om den gravide utvikler ferske antistoffer mot sykdommen. I såfall blir den gravide henvist til sykehuset for å behandle fosteret (mens det ligger i magen) med antistoffer.

Jeg har dessverre ingen erfaring med sykdommen som voksen, men jeg hadde den selv som 7-8-åring. Den gangen bestod symptomene i røde utslett som lignet på røde hunder. Og så husker jeg at det klødde litt. Ellers var allmenntilstanden den gang uberørt (moren min holdt meg hjemme fra skolen én dag mot min vilje). Men - kan godt hende dette ter seg ganske annerledes som voksen og spesielt som gravid. Lykke til, håper det går fint med deg/dere!! *klem*

Nå ble jeg bekymret.. for vi har en hel bhg med den 5 barnesykdom...  fire barn på min avd og mange på de andre avd. jeg har hatt tett kontakt med alle...

Ringe legen på mandag ja..

Back
Topp