5:2 dietten

Ja..funker den..mrn liker ikke å være sulten;p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Å legge om litt på kosten som en livsstil vil nok gange folk MYE bedre enn en diett. Og å sulte seg to av syv dager er jo ikke bra, du fortyrrer jo hormonbalansen i kroppen veldig. En dag skal den gå i sparemodus og neste er alt vanlig igjen? Hvordan skal kroppen vite når han må spare? Den vil jo spare litt hver dag når det er slik og i lengden vil det hope seg opp logisk nok.
For å gå ned i vekt burde man lære seg å les etiketter, innta mindre karbohydrater også finne de skjulte sukkerholdige matvarene som syltetøy, tomatpurre, brunost osv. Mindre av disse, være streng. Kos deg en gang i blandt, å vær aktiv :)
Med å bytte ut brød til knekkebrød får du i deg mer av de sunne fettsyrene som er gode for kroppen så der er et enkelt tiltak du kan gjøre.
Spis omelett til lunsj istedenfor en bolle er kjempe smart.

Jeg går ikke på den jeg, ingen andre dietterr heller for den saks skyld, er bare nysjerrig jeg. Leste om d i en eller annen avis i dag. Jeg er normal/undervektig så jeg fokuserer på normalt sunt kosthold og mye trening :)

Ei jeg jobber med går på den, begynte på 3. uka idag. Hun er jo ikke overvektig fra før da, men hun sier hun har merka at hun er mindre sulten. Og får vondt i magen om hun spiser/drikker noe usunt.

Nå vet jeg ikke hva 5:2 dietten er, men om det er som nevnt over at man går i sparemodus 2 ganger i uka, så er det IKKE bra. Da vil kroppen suge til seg alt den kan få når den endelig får mat igjen....

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Nå vet jeg ikke hva 5:2 dietten er, men om det er som nevnt over at man går i sparemodus 2 ganger i uka, så er det IKKE bra. Da vil kroppen suge til seg alt den kan få når den endelig får mat igjen....

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
De lærde strides vel på akkurat det området. På fastedagen tiø 5:2 dietten skal man spise 500 kalorier så kroppen vil ikke oppføre seg på samme måte som ved fullstendig faste:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke prøvd den.
er ikke en diett jeg synes er fornuftig. Totalt sett vil man få en større vektnedgang med å spise litt færre kcal hver dag enn bare å spise minimalt 2 dager. Og det er større sjanse for å lykkes. Med å endre hvilke matvarer man spiser er mye gjort.

Sent from my iPhone using BV Forum

Å legge om litt på kosten som en livsstil vil nok gange folk MYE bedre enn en diett. Og å sulte seg to av syv dager er jo ikke bra, du fortyrrer jo hormonbalansen i kroppen veldig. En dag skal den gå i sparemodus og neste er alt vanlig igjen? Hvordan skal kroppen vite når han må spare? Den vil jo spare litt hver dag når det er slik og i lengden vil det hope seg opp logisk nok.
For å gå ned i vekt burde man lære seg å les etiketter, innta mindre karbohydrater også finne de skjulte sukkerholdige matvarene som syltetøy, tomatpurre, brunost osv. Mindre av disse, være streng. Kos deg en gang i blandt, å vær aktiv :)
Med å bytte ut brød til knekkebrød får du i deg mer av de sunne fettsyrene som er gode for kroppen så der er et enkelt tiltak du kan gjøre.
Spis omelett til lunsj istedenfor en bolle er kjempe smart.

Helt enig med deg! Synes dietter er noe tull!

Jeg har ikkje prøvd, og har heller ikke tenkt å prøve, men leste litt om den tidligere i vinter da det blandt annet var program på tv om den. Dette er i utgangspunktet ikke ment som en slankekur. I følge det programmet som gikk på tv var poenget at når kroppen gikk på sparebluss innimellom så var det funnet ut at kroppen kunne reparere celler. På den måten ville man leve lengre. De seier sei jo selv at med faste i to dagar og fri flyt av mat og annet dei fem andre dagene så vil man ikke gå ned i vekt viss man ikke tenker på det totale kalori-inntaket gjennom uken. Det er tross alt å bruke flere kalorier enn man inntar som er avgjørende for å gå ned i vekt.

Har hørt om flere på treningssenteret som går på den, og de virker fornøyd. Men jeg har hatt fokus på å spise mindre kcal og trene mer. Gått ned 7 kg siden oktober :)

Jeg syns det høres veldig spennende ut, men nå har jeg gått på blemmer før ved å hive meg på sånne dietter.

Jeg gjør kanskje en variant av den nå, for jeg øver meg nå på å kjenne om jeg faktisk er sulten eller bare sugen, og enkelte dager har jeg ikke vært så sulten og da har jeg spist mindre. Ellers prøver jeg å holde meg på rundt 1700 kcalorier om dagen, og mosjonere litt da.

Jeg har gått ned 11 kg siden august. :) Deltar på slankekrigen her inne. :p

Back
Topp