5+0 = 6 uker?

Miniime

Flørter med forumet
Har en annen App på telefonen i tillegg til BV gravid, den heter svangerskaps appen. Det står jeg er 5+0 uker på vei og i 6 uke? Aldri skjønt den der, svigersøs sa alltid at hun f eks var 8 uker på vei når hun var 7+2 f eks. Noen som skjønner dette??xsmile8

Henger meg på! Skjønner ingenting:-p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det betyr at du har 5 fullgåtte uker bak deg og begynner på din 6 uke :)

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Skjønner ikke det der jeg heller. Jeg tenker at uke 5 er helt til jeg bikker uke 6 :-P

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Kan ikke forklare..for det er merkelig:) vet bare at det kalles graviditetsuke 6 når man er 5+0. Men jeg sier bruker å si 5 uker uansett.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hvis du er f.eks 5+1 er du 5 uker på vei, men er i uke 6.

[emoji173]️september 2012 [emoji173]️
[emoji173]️mai 2015[emoji173]️

Se for dere en kalender.
Du setter ett kryss for hver dag. Plutselig har du krysset ruten som gjør at uke fem er full av kryss. Neste dag setter du første krysset i uke 6 :) altså uke fem er full og du har satt ditt første kryss i uke 6 :) altså er du i din 6 uke selv om du er 5+1 :)
Var dette forståelig..?

Se for dere en kalender.
Du setter ett kryss for hver dag. Plutselig har du krysset ruten som gjør at uke fem er full av kryss. Neste dag setter du første krysset i uke 6 :) altså uke fem er full og du har satt ditt første kryss i uke 6 :) altså er du i din 6 uke selv om du er 5+1 :)
Var dette forståelig..?

Ja nå tror jeg det gikk opp ett lys her xsmile9 Takk for svar! :)

Se for dere en kalender.
Var dette forståelig..?

Godt forklart! :D

Ja nå tror jeg det gikk opp ett lys her xsmile9 Takk for svar! :)
Hehe, så bra :)

Godt forklart! :D

Jeg ville heller sagt at jeg var i uke 5 når jeg begynte på uke 5.
Altså uke 4 ferdig krysset-over på uke 5.... Så 5+1 er jeg 5 uker og 1 dag. Ikke i uke 6 før jeg begynner på uke 6. Og da skal jeg krysse hele uke 5 ferdig på kalenderen ikke ferdig med uke 4.
Syns fremdeles den regningen der er litt fjern.

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Får holde meg til BV sin, som sier 5+1 xsmile8 5 uker på vei da :) 6 uker kan jeg vel si på søndag:)

Back
Topp