4mnd i går og forkjølet for første gang

Jeg ville ringt legen eller helsestasjonen å hørt.

Inne i vognen vår har vi aldri opplevd at det blir spesielt kaldt - laveste jeg har målt er vel 14 grader eller noe slikt (Emmaljunga Edge duo med vinterpose, bruker nettingen og/eller regntrekket alt etter om det blåser mye eller regner litt.

Veldig sjelden det er minus her.

Takk. Vi skal til legen senere i dag, skal prøve huske å spørre :-) *mammatåka*

Må visst holde oss inne - RS virus :-(

Masse masse god bedring! Sønnen min hadde det da han var 3 mnd, håper det går fort over uten ettervirkninger. Håper du har fått Ventoline som hjelper. Paracet ved feber hjelper også til en roligere pust. :Heartred

Masse masse god bedring! Sønnen min hadde det da han var 3 mnd, håper det går fort over uten ettervirkninger. Håper du har fått Ventoline som hjelper. Paracet ved feber hjelper også til en roligere pust. :Heartred

Tusen takk! :-)

Her hadde storebror influensa i jula og baby (4 mnd denne uka) ble også syk med noe hoste og litt vesing i pusten. Temperatur alltid under 38 grader.

Storebror ble frisk igjen men baby måtte vi ta med tilbake til legen igjen etter en ukes tid. Da fikk hun påvist astma bronkitt og i tillegg har hun fått mye utslett som legen sier er atopisk eksem så her er der smøring 3-4 ganger om dagen og pusting i maske morgen og kveld.

Har bare vært snørrete 1-2 ganger i døgnet. Hun hater snørrsugeren! Hosten er verst når hun skal sovne inn - på det verste, før hun fikk medisin, hostet hun ut smokken 9 ganger før hun sovnet på formiddagsluren sin. Har hevet hodeenden på seng og vugge og det har hjulpet noe.

Har blitt en del bedre siden torsdag hvor vi begynte med medisiner og gleder oss til hun er helt frisk!

Legen mener at hun vil kunne bli nødt til å bruke astmamedisin når hun er syk i fremtiden også, men at det er noe hun vil vokse av seg.

Legen vår sier det er bare å ta henne med ut og at det ikke er noen grunn til å unngå andre. Heller være obs på å kontakte han eller legevakt om det skulle være slik at hun blir verre på noe vis.

Vi merker også at hun sover og puster mye bedre ute i vogna i den kjølige lufta enn inne. Her vi bor ligger tp ute nå på 3-10 grader.

Ønsker alle syke god bedring og lykke til med deres små <3
Huff. Stakkars :( Sa legen noe om det er en sammenheng mellom atopisk eksem og astma bronkitt? Lillegutt har atopisk eksem og sliter med tett nese. Legen vår bare avfeide det når jeg spurte om det var en sammenheng. Han var nettopp veldig tett og hostet. Da var og eksemen veldig ille. Nå er han bedre i nesen og hoster nesten ikke. Eksemen er og bedre. Mistenker en sammenheng.

Kjedelig :( Jeg unngår barseltreff og babysang og kjøpesenter for tida :o
Hadde gjort det samme hvis vi ikke hadde et barn til. Hun går i barnehage og drar med seg hjem alt fra a til å. Nå var det nettopp omgangssyke. Heldigvis ser det ut til at resten av oss slapp unna den [emoji4]

Huff. Stakkars :( Sa legen noe om det er en sammenheng mellom atopisk eksem og astma bronkitt? Lillegutt har atopisk eksem og sliter med tett nese. Legen vår bare avfeide det når jeg spurte om det var en sammenheng. Han var nettopp veldig tett og hostet. Da var og eksemen veldig ille. Nå er han bedre i nesen og hoster nesten ikke. Eksemen er og bedre. Mistenker en sammenheng.

Jo det er sammenheng mellom astma-allergi-eksem. Da mellomste fikk astmatiske plager var det første legen spurte om, om vi hadde eksem eller allergier i familien.

Jo det er sammenheng mellom astma-allergi-eksem. Da mellomste fikk astmatiske plager var det første legen spurte om, om vi hadde eksem eller allergier i familien.
Må visst ta det opp med legen igjen. Vi merket og at lillegutt ble raskt bedre da vi kastet ut juletreet :o

Her ligger meg og mini rett ut. Jeg er værst forøvrig, men prøver å holde humøret oppe:happy: Alt av husarbeid er satt på vent å vi bare "koser" oss med masse amming og soving :hilarious: sjekker tempen til lille regelmessig,men har ikke gått over 37,8 så da er jeg fornøyd :p

Her ligger meg og mini rett ut. Jeg er værst forøvrig, men prøver å holde humøret oppe:happy: Alt av husarbeid er satt på vent å vi bare "koser" oss med masse amming og soving :hilarious: sjekker tempen til lille regelmessig,men har ikke gått over 37,8 så da er jeg fornøyd :p
Liker pga at lille slipper feber. Huff, god bedring til begge to ❤
Og verken oppvask eller husvask er noe å stresse med, slapp av og bli friske ❤

Synes det er så trist at leger ikke bare kan holde seg til samme viten og formening!

Da legen vår hadde lyttet og kikket på henne så sa at det ofte er sammenheng. Fikk både astma medisin og kortison og karbamid krem til henne og brukt alt i 6 dager nå og er blitt mye bedre.

Legen anslo 1-3 uker bruk av alt, etter hvor fort hun ble bedre. Fikk også beskjed om at hun mest sannsynlig vil få bruk for astmamedisin igjen senere når hun er syk men at det er noe de små vokser av seg.

Å nei :( Uff. Hvordan konstaterer de RS? Jeg er livredd han skal få det så unngår barseltreff, babysang og kjøpesenter for tida...... :o

De forstod det forsåvidt ut ifra symptombildet, men konstanterte det endelig med en prøve fra nesen. Møkkavirus, altså! Er visst voldsomt mye av det i år sa de på sykehuset:(

Back
Topp