48-timers regel

I bhg var det 48 timer. På skolen er det 24 timer.
De ser ikke blidt på deg hvis du holder en skoleelev hjemme i 48 timer etter siste oppkast/diare.
Her fikk vi faktisk beskjed fra skolen i høst om å overholde 48 timer siden det gikk så mye omgangssyke... Så jeg tror nok at de fleste skoler også vil unngå for mye smitte... Det går jo også utover lærerene og assistentene som blir syke også..

Når det er sagt, så overholder både ungene og vi voksne det ja..

Er ingen anbefalinger der heller som jeg har lest. Har lest om de som jobber og serverer mat og helsepersonell:)

Bare lurte på hva du mente om det. :) På min arbeidsplass vil styrer og de andre ansatte at en helst overholder 48-timers regelen selv også.

Bare lurte på hva du mente om det. :) På min arbeidsplass vil styrer og de andre ansatte at en helst overholder 48-timers regelen selv også.

Jeg har ikke ytret min personlig mening om denne saken, kun de anbefalinger som helsemyndighetene har kommet med.
For min del skulle alle blitt hjemme i 48 timer, men jeg ser også arbeidsgiver sin side. Dette vil koste enormt mye penger :)

Ja, det er vanvittig egoistisk å la være, da det bidrar til å gjøre flere syke, og det kunne jeg aldri hatt på samvittigheten.
Jobben vet ikke hvorfor man tar egenmelding/sykemelding, så å påstå at det får følger blir for dumt.

Vår barnehage har 24 timer. Så di fleste sender tilbake da..
Vi holder hjemme i 48 timer. Og holder vpre barn hjemme når vi vet det er spysyke i b.hagen..

Jeg er hjemmeværende..

Jeg går tilbake på jobb når formen tilsier det. Vi har ingen regel på 48 timer, og det er forventet at vi kommer på jobb når vi er friske.

Vår barnehage har 24 timer. Så di fleste sender tilbake da..
Vi holder hjemme i 48 timer. Og holder vpre barn hjemme når vi vet det er spysyke i b.hagen..

Jeg er hjemmeværende..
Bhg der mi går hadde også 24 timer til for noen år siden... Eller, de hadde ingen klar regel, de regnet med at foreldre var så oppegående at de skjønte når ungene var friske nok....De ble aldri kvitt omgangssyken, og det var kanskje ikke så rart....

For 2 år siden hadde ungene her omgangen i desember, januar, februar og mars før jeg tok noen på fersken i å komme for tidlig... (jeg visste nemlig at det ene barnet hadde spydd samtidig som mi, siden jeg møtte på de da vi leverte hvert vårt søsken) Da jeg så det syke barnet i bhg dagen etter "tente" jeg på alle pluggene til styrer (som da var ny) og lurte på hva hun mente om regelen. Hun var klar på 48 timer, og sendte ut mail påfølgende arbeidsdag om at alle skulle overholde 48 timer. Knapt vært omgangssyken der etterpå. Tror vi hadde det en gang i fjor. I år har vi ikke hatt det, og det har vært ett tilfelle i bhg tror jeg.

Så jeg tror helt sikkert på at det hjelper å holde seg hjemme, barn som voksne.

Bhg der mi går hadde også 24 timer til for noen år siden... Eller, de hadde ingen klar regel, de regnet med at foreldre var så oppegående at de skjønte når ungene var friske nok....De ble aldri kvitt omgangssyken, og det var kanskje ikke så rart....

For 2 år siden hadde ungene her omgangen i desember, januar, februar og mars før jeg tok noen på fersken i å komme for tidlig... (jeg visste nemlig at det ene barnet hadde spydd samtidig som mi, siden jeg møtte på de da vi leverte hvert vårt søsken) Da jeg så det syke barnet i bhg dagen etter "tente" jeg på alle pluggene til styrer (som da var ny) og lurte på hva hun mente om regelen. Hun var klar på 48 timer, og sendte ut mail påfølgende arbeidsdag om at alle skulle overholde 48 timer. Knapt vært omgangssyken der etterpå. Tror vi hadde det en gang i fjor. I år har vi ikke hatt det, og det har vært ett tilfelle i bhg tror jeg.

Så jeg tror helt sikkert på at det hjelper å holde seg hjemme, barn som voksne.
Her er det SU som nekter...
Og leder vil ikke gå over dem...
Neste år skal jeg inn i SU !!

Hmmmm..Ville nok gjort det ja. Jeg har jobbet i bhg i mange år men kan ikke huske sist jeg hadde omgangssjuka det var før jeg fikk barn for sju år siden tror jeg.. Bhg til minsta har 48 timer skolen har ine regel de ønsker barna tilbake så fort som mulig.

Her er det SU som nekter...
Og leder vil ikke gå over dem...
Neste år skal jeg inn i SU !!
Men det er da rart at foreldre vil ha denne dritten, bokstavelig talt, gående rundt sånn at man risikerer å få det flere ganger? Går da flere sykt barn dager eller egenmeldinger på det enn å holde seg hjemme i 48 timer de få gangene man da mest sannsynlig vil få omgangssyken...

Ja kom deg inn i su!

Ja, alltid

Her fikk vi faktisk beskjed fra skolen i høst om å overholde 48 timer siden det gikk så mye omgangssyke... Så jeg tror nok at de fleste skoler også vil unngå for mye smitte... Det går jo også utover lærerene og assistentene som blir syke også..

Når det er sagt, så overholder både ungene og vi voksne det ja..
Vi fikk beskjed om at det var 24 timer på skolen vår. Og at de ikke så på det med blide øyner hvis noen ble holdt hjemme lengre enn nødvendig. Vi holder det som står i reglene. Og ser an formen til barnet vårt.

Jobber i blant med pasienter som kan ha redusert immunforsvar, så ja.. det gjør jeg. Litt kjedelig om noen bare skal til tannlegen, også får de døden til følge fordi de traff på meg.

Jeg går tilbake på jobb når formen tilsier det. Vi har ingen regel på 48 timer, og det er forventet at vi kommer på jobb når vi er friske.

Alle arbeidsplasser forventer jo det, men det handler jo om smittefare, og ikke formen.
Dessuten vet jo ikke arbeidsgiver hvorfor man er borte, eller når man kan komme tilbake på jobb, og man har et eget ansvar for å ikke smitte andre.

Ja, vi holder den hos både voksne og barn. Skolen her sier at barna skal på skolen så fort de slutter å spy, men jeg sender ikke mitt barn før det er godt 48 timer.

Back
Topp