48-timers regel

tuppemor1986

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Hei, med omgangssyke i hus holder vi såklart jenta hjemme 48 timer etter sist oppkast/diaré bleie. Men holder du 48 timers regelen selv?

Vi her i huset blir så utrolig dårlige av en slik runde, det pleier å være veldig hardt og langvarig, så vi trenger minst de 48 timene på å komme oss i form igjen uansett :)
Har jobbet så lenge i bhg og skole at jeg kommer alltid til å overholde smittereglene

Ja syns det er veldig viktig og holde det for å hindre at det kommer tilbake

Selvsagt

Personlig kan jeg evt jobbe hjemmekontor i karantenetiden dersom jeg er i form, ungene holdes hjemme .og trenger tiden til å få igjen matlyst

Ja. Har alltid holdt den regelen.

Må jo være dritflaut å sende ett barn som kan snakke selv og sier at i går spydde h*n liksom [emoji14] Foreldre som prøver å snike en dag før er jo alltid herlig.

Ja. Men opplever stadig at folk, for eksempel kollegaer på jobb (skole) IKKE gjør det!

Holder det med barna, men ikke med meg selv. Jeg vil bli sagt opp om jeg ikke er på jobb når jeg er frisk, ingen forståelse for noe slikt :)
Og det er ikke slike retningslinjer for de voksene, vi voksene er ikke tett opp til hverandre slik som barn er og smittefaren er mindre.
Utenom de som jobber i helsevesenet da :)

Ja, vi holder oss hjemme i 48 timer, men har stappet den lille i vogna og unngått folk en tur i butikken ved behov.

Jeg har vært litt dårlig på det... I sånne perioder er det så prekært på jobb og der er det veldig mye av disse basiluskene uansett. Jeg gjør det for jeg synes jeg må så lenge jeg er frisk ellers, men samtidig vet jeg jo at det kanskje er "på kanten".... Har dog informert min overordnede som har godkjent det!

Såklart! Har definitivt ikke samvittighet til å utsette pasientene mine for mer sykdom. Dessuten sover jeg i to døgn etter omgangssyke☺️

Ja. De går ikke I bhg men holder oss hjemme den tiden uansett og sier ifra til de som vil komme på besøk.

JA, den holder vi! Synes det er fryktelig dårlig gjort av de foreldrene som sender barna i bhg fordi de innbiller seg at deres jobb er så mye viktigere enn andres! Så smitter de våre barn og vi må være hjemme! (Nå snakker jeg ikke om 1t til eller fra, men 30t etter oppkast skal man faktisk IKKE i bhg!!)

Back
Topp