48 timers regel *sikkert dumt sprsm.*

tuttifrutti

Gift med forumet
er det 48 timer etter siste oppkast/diare de kan gå i barnehagen?

eller er det 48 timer etter at "barnet er seg selv" leker løper ol.

regner med det er 48 timer etter siste oppkast.. ?

og man kan få spysyken igjen etter 2 ukers opphold?? trodde man ble imun..? eller er det forskjellige bakterier? =(

omgangssyke kan du få opp igjen og opp igjen, det muterer litt for hver gang det smitter til en ny og dermed er det forskjellige basselusker ute og går..

Er 48 timer etter siste oppkast/diaretømming.

Og ja, man kan bli syk av omgangssyken flere ganger etter hverandre med kort mellomrom. Og ja, det er forskjellige virus/bakterier man kan få.

Her kan du lese litt om omgangssyken http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/omgangssyke-virus-2259.html

takk. har tørket spy i 24 timer snart, og kjenner meg uggen..men har jo hatt det for kort tid siden.
men får belage meg på en kjedelig jul =(

takk for link.

omgangssyke kan du få opp igjen og opp igjen, det muterer litt for hver gang det smitter til en ny og dermed er det forskjellige basselusker ute og går..

Jeg vil bare presisere at det ikke muterer når det smitter til en ny. :p
Mutasjoner skjer ofte, og det skjer jo mens vi har bakteriene i kroppen også. Dermed kan man jo få det om igjen, tenker det har med individuelt immunforsvar å gjøre, samt hvor mye bakteriene har mutert, men det vanlige er jo at det går i sesonger med omgangssjuke og så får man det en gang den sesongen.

48 timer etter siste oppkast/diare..

En jeg kjenner sendte ungen sin i bhg, fordi nå hadde han "bare" diare. Mens ho sjøl lå hjemme med omgangssyken.

Nå har min fått det for andre gang på 2 uker.. Fikk det forige uke, men ble frisk igjen i 6 dager, før det er pån igjen nå.. Nå skal jeg vaske ALT i hele leiligheten med klorin, og kjøre alt i vaskemaskinen. Samt rense maskinen med maskinrens, nå skal det herket BORT!!!! Jeg skal IKKE få det igjen. Vet ikke om jeg tørr å sende ho i bhg igjen før juleferien.. I frykt for at ho skal bli smitta igjen før jul.

48 timer etter siste oppkast/diare..

En jeg kjenner sendte ungen sin i bhg, fordi nå hadde han "bare" diare. Mens ho sjøl lå hjemme med omgangssyken.

Nå har min fått det for andre gang på 2 uker.. Fikk det forige uke, men ble frisk igjen i 6 dager, før det er pån igjen nå.. Nå skal jeg vaske ALT i hele leiligheten med klorin, og kjøre alt i vaskemaskinen. Samt rense maskinen med maskinrens, nå skal det herket BORT!!!! Jeg skal IKKE få det igjen. Vet ikke om jeg tørr å sende ho i bhg igjen før juleferien.. I frykt for at ho skal bli smitta igjen før jul.

ja, er mange som kommer alt for fort i barnehagen. de holder de hjemme en dag, og kommer dagen etterpå.
også er det de 5-6 åringene som forteller at de spydde kvelden før..

ikke rart at så mange får det da.

Det er litt forskjell fra bhg til bhg. I kommunen der jeg jobber er det er Samme regler for barn og ansatte at etter alvorlige tilfeller er det 48 timer etter siste oppkast eller diare, men er det en mild form med kun et par oppkast og det gir seg ganske fort er det 24timer etter siste. Men stort sett praktiseres det 48timer rundt om i landet tror jeg.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp