45+

Hei @Daisybloom
Beklager veldig sent svar.
Jeg venter menstruasjon hvilken dag som helst nå, så da starter jeg stimulering i uka som kommer. Har fått beskjed om å ta en UL innenfor dag 1-3 av syklus, så vil IB gi beskjed om hvilken dag jeg skal starte på medisinering etter det. Vet du om det er vanlig? Jeg har ikke fått noen medisiner for å ta frem til da.
Leste igjennom teksten din på nytt, og det kan jo se ut som vi starter stimulering en dag til uka begge to :happy119 :Heartred

Ut fra hva du beskriver, så burde jeg blitt stimulert med det samme som deg. Jeg kunne hatt goood bruk for å fremme kvalitet jeg også. Jeg skal stimuleres med Pergoveris 900 og Utrogestan 200. Har du noen kjennskap til disse? Det er litt problemet med IB, litt lite info, i hvertfall for meg som er førstereis i dette løpet. Jeg må bare stole på dem, og lære underveis...

Må si jeg er veldig spent på hvordan kroppen reagerer på stimulering. Hvordan har det vært for deg tidligere? Har du fungert tilnærmet normalt i hverdagslivet, eller har kroppen gitt deg beskjed om å ta hensyn?
Jeg har stimulert med Pergoveris flere ganger tidligere, og det er en enkel sprøyte å forholde seg til. Ferdigfylt penn. Sjekk felleskatalogen for å se video/les forklaring på hvordan du setter den. Jeg har ikke brukt utrogestan, men tenker kanskje at den gjør det samme som fyremadel? Altså at den forhindrer tidlig eggløsning. Det er Pergoveris som er stimuleringen iallfall. Jeg har startet medisiner på syklusdag 2, men det høres bra ut at de vil ha deg til UL først. Da blir det jo enda bedre tilpasset deg!

Jeg har ikke merket noe spesielt med stimuleringsmedisinene. Det eneste jeg har hatt bivirkninger på er på nedregulering (anbefales ikke!!) og ved progesteron-støtte. Da blir jeg litt mer følsom og litt mer hormonell.

Men nå blir jeg utsatt en syklus dessverre! Jeg tok hysteroskopi forrige uke og siden jeg fjernet en polypp så ville ikke klinikken gjøre noe nå. De tenkte at kroppen min skulle få tid til å lege seg litt. Forhåpentligvis så kræsjer ikke neste syklus med påskestengt, og da blir det oppstart i midten av april.

Krysser alle fingre og tær for deg, og håper at det går bra med ditt første forsøk! Det hadde jo vært helt fantastisk!!

Hei
Takk for svar og gode tips om å se video på nett :Heartred

Ånei, så synd du må vente en syklus, men det høres jo fornuftig ut å la kroppen leges litt. Er du veldig skuffet? Vet jeg ville vært det. Jeg føler det er "ingenting" som skal til før det ryker på en mnd forsinkelse, og tiden føles jo veldig dyrbar når vi først har bestemt oss for dette løpet. Håper det går bra med deg:Heartred
Ja, den påsken er faktisk litt "I veien" I år:rolleyes:
Ser at om jeg har noe som kan settes inn, så er det fare for at det treffer påskeuka, så da blir det antagelig å vente til mai....

Ja, det ville være helt fantastisk om jeg lykkes på første forsøk. Antagelig litt FOR fantastisk, når jeg hører din og andres historier, så skjønner jeg jo hvor vanskelig det er å lykkes i dette. Klinikken sa jo også det, at det ville være et mirakel. Så jeg forbereder meg på nedturer ved alle faser, og skulle jeg være så heldig å komme helt til innsett, så må jeg bare fortsatt være forberedt på nederlag....men jeg vil gi det 1 forsøk.
Har bestemt meg for å "trykke på knappen" for dobbeldonasjon hvis dette ikke går, så for øyeblikket prøver jeg så se for meg at det antagelig er slik det blir.

Må si disse tingene tar veldig mye tankevirksomhet, og ikke minst planlegging. For ikke å snakke om dobbel planlegging. Jeg føler jeg konstant går rundt med en plan i hodet for at alt går raskt og skjer når jeg tror + en graviditet. Og en akternativ plan for at ting tar langt tid og at jeg ikke blir gravid når jeg håper. Samt at begge disse planene må samkjøres med jobb og ferieplanlegging.
Litt slitsomt kjenner jeg:rolleyes:

Hei
Takk for svar og gode tips om å se video på nett :Heartred

Ånei, så synd du må vente en syklus, men det høres jo fornuftig ut å la kroppen leges litt. Er du veldig skuffet? Vet jeg ville vært det. Jeg føler det er "ingenting" som skal til før det ryker på en mnd forsinkelse, og tiden føles jo veldig dyrbar når vi først har bestemt oss for dette løpet. Håper det går bra med deg:Heartred
Ja, den påsken er faktisk litt "I veien" I år:rolleyes:
Ser at om jeg har noe som kan settes inn, så er det fare for at det treffer påskeuka, så da blir det antagelig å vente til mai....

Ja, det ville være helt fantastisk om jeg lykkes på første forsøk. Antagelig litt FOR fantastisk, når jeg hører din og andres historier, så skjønner jeg jo hvor vanskelig det er å lykkes i dette. Klinikken sa jo også det, at det ville være et mirakel. Så jeg forbereder meg på nedturer ved alle faser, og skulle jeg være så heldig å komme helt til innsett, så må jeg bare fortsatt være forberedt på nederlag....men jeg vil gi det 1 forsøk.
Har bestemt meg for å "trykke på knappen" for dobbeldonasjon hvis dette ikke går, så for øyeblikket prøver jeg så se for meg at det antagelig er slik det blir.

Må si disse tingene tar veldig mye tankevirksomhet, og ikke minst planlegging. For ikke å snakke om dobbel planlegging. Jeg føler jeg konstant går rundt med en plan i hodet for at alt går raskt og skjer når jeg tror + en graviditet. Og en akternativ plan for at ting tar langt tid og at jeg ikke blir gravid når jeg håper. Samt at begge disse planene må samkjøres med jobb og ferieplanlegging.
Litt slitsomt kjenner jeg:rolleyes:
Den dobbel planleggingen er helt forferdelig! Den sliter meg helt ut for å være ærlig, og er det verste med hele prosessen.

Jeg er skuffet, selvfølgelig- men det går bra. Det er langt fra den første eller største nedturen jeg har hatt i dette gamet. Nå ser det kanskje ut som jeg rekker uttak i april, så det er jo veldig bra! For min del håper jeg å få gjennomført forsøk med egne egg før sommerferien. Hvis det ikke blir noe av det så må jeg kanskje vurdere dobbel donasjon selv… Men jeg har ikke helt gitt opp håpet :Heartred

Den dobbel planleggingen er helt forferdelig! Den sliter meg helt ut for å være ærlig, og er det verste med hele prosessen.

Jeg er skuffet, selvfølgelig- men det går bra. Det er langt fra den første eller største nedturen jeg har hatt i dette gamet. Nå ser det kanskje ut som jeg rekker uttak i april, så det er jo veldig bra! For min del håper jeg å få gjennomført forsøk med egne egg før sommerferien. Hvis det ikke blir noe av det så må jeg kanskje vurdere dobbel donasjon selv… Men jeg har ikke helt gitt opp håpet :Heartred
Klart du er skuffet:HeartredDet er det mange nedturer i dette løpet altså. Hvor mange år har du holdt på?
Tenker du å gjøre innsett i neste syklus etter uttak, eller venter du en ekstra mnd for å gi kroppen mer tid?
Skjønner godt at du ikke gir opp håpet på å lykkes med egne. Jeg skulle gjerne ha gitt det noen sjanser til, men innser at jeg må lytte til fagfolkene når de sier at jeg har nærmest 0% sjanse til å lykkes med egne. Så dette forsøket er for å bekrefte for meg selv at de har rett. Dessuten går jo tiden...og om jeg skulle ønske å få 2, så må jeg da sørge for at den første kommer til verden snart :joyful:

Vet du forresten hvordan man planlegger innsett med styrt syklus? Ettersom jeg er i Spania, så tenker jeg det antagelig er lettest med styrt syklus, men er skeptisk til at jeg kanskje må gå på medisiner i en god stund etterpå. Har du, eller andre her inne, noen erfaring med det? Finner lite om dette på nett. Kan jeg selv sette datoen liksom, også justerer de min syklus etter det, eller prøver man å treffe så nært opptil vanlig syklus likevel?
Tenker det hadde vært lettest å gjøre innsett i min egen syklus (mindre medisinering), men lurer på om jeg da må være tilgjengelig i Spania ca gele siste uken før innsett eller hvor godt man klarer å time det. Hvordan planlegges dette?
Vet du noe om de ulike veiene?

Hei,
Andre her inne på 45+ som prøver?
Jeg håper å komme i kontakt med dere som prøver eller har lykkes i å bli gravid i en alder av 45 - 50 . Enten med egne egg eller donor egg.

Selv ønsker jeg å prøve 1-2 runder IVF med egne egg, før jeg går over til ED, selv om sansynligheten er tilnærmet 0 for å lykkes med egne. Har gode eggreserver tatt alderen i betraktning, men kvaliteten er jo antagelig dårlig likevel. Det er bare vanskelig å ikke skulle prøve.
Har første Skype-møte med IB Alicante neste uke
Hvor mye koster 1 runde med ivf? Uttak, innsett, frysing?

Når stopper man med q-10? Og melanotonin? Med en gang man vet man er gravid? Spør fordi det står jo «aldersgrense» 18 år
Jeg stopper ved egguttak/eggløsningssprøyte. Og så har jeg et opphold ved innsett og helt til negativ test etter testdato. Så begynner jeg igjen.

Hvor mye koster 1 runde med ivf? Uttak, innsett, frysing?
Det pleier å stå prislister hos privatklinikkene. Det koster endel. Nedfrysning av blasto koster vel 4500kr tror jeg. Hvis du skal ha donor så koster det litt i tillegg. 17-18000. Og medisiner ligger mellom 10-20000kr pr runde (for meg). Det kommer ofte i tillegg til prisen klinikken har for IVF/ICSI.

Det pleier å stå prislister hos privatklinikkene. Det koster endel. Nedfrysning av blasto koster vel 4500kr tror jeg. Hvis du skal ha donor så koster det litt i tillegg. 17-18000. Og medisiner ligger mellom 10-20000kr pr runde (for meg). Det kommer ofte i tillegg til prisen klinikken har for IVF/ICSI.
Ok jeg sjekket prisen på ovumia i Finland, pga jeg nærmer meg grensen for hjelp her i Norge. Men skjønte i grunn ikke så mye. Jeg må ha stimulering i Norge, så til Finland for uttak og evt nedfrysing og så innsett. Har ikke satt meg skikkelig inn i det, for jeg er så usikker på om vi har råd til noe særlig mer enn 100.000
Dessuten tester de embryoet før innsett. Det er en fordel i min alder

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp