'

Pretty Bird

Forumet er livet
borte[:)]

Jeg har sett på Nanny 911 skjønner du. Der var den en gutt på ca den alderen som slo på moren. Da var rådet og overse dårig oppførsel. Han slo for å få oppmerksomhet. Skulle overse det og heller gi masse ros og oppmrksomhet når han var snill.

Dette er jo ekstreme tilfeller da... Men verd et forsøk?

Jeg tror ikke å overse er det riktige ved slåing. Det funker bra på det meste annen dårlig oppførsel, men når det kommer til slåing syns jeg det blir feil. For det første så tror jeg det å slå i lek med far eller andre er det dummeste man gjør. Jeg ville en for en stund hatt en aksjon sammen som foreldre hvor dere avtaler å reagere på samme måte begge to hver gang han slår. Her har jeg tatt et fast tak i armen på ungen og sagt at det er ikke lov å slå og gitt en advarsel om at hvis hun slår en gang til så må vi gå ut i gangen. Da har jeg ikke latt ungen sitte alene der, men sittet der sammen med henne tl hun viser at hun har roet seg ned. En treåring skjønner også når en forklarer at når han slår så får mamma vondt. Når det er sagt så tror jeg det er viktig å fokusere på det å si unskyld og få ungen tl å trøste f. eks broren han har slått og så gi VELDIG mye ros etter det. Og også rose ekstra mye på de positive tingene, selv de som virker veldig små for oss.

Back
Topp