40% sykemeldt

Lavan

Glad i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Var hos legen i dag og fikk sykemelding.. Synes det er tøft å jobbe 100% med to små barn i tillegg til at jeg er gravid.. Er i uke 18. Jobber på sykehjem med mye variert arbeid. Det blir mye gåing og mye stress,noe som resulterer i kvalme og vondt i korsryggen. Så nå skal jeg gå 60% en stund for å få "ladet opp igjen" og så håper jeg på at jeg klarer å gå i 70% fram til permisjonen.

Andre som ikke klarer å jobbe 100%? Syns det er tungt å be om sykemelding,men må tenke på meg selv,babyen og barna legen min er ikke såå gira på å sykemelde,men ringte jm først så hun la inn notat til han ang formen min :)

Jobber 100% i barnehage. Men kjenner det blir vondere med bekkebløsninga hver dag, samt har mange kynnere... Så vurderer å redusere snart ja :( Synes det er tidlig, men må tenke litt på seg selv også. Er 18+3 i dag og har ei jente på 3 fra før som også krever sitt.. ;)

Så heldige dere er som har klart å jobbe fullt så lenge! Jeg ble dårlig av hormonene under prøverørsforsøket og har vært sykmeldt 100% siden slutten av oktober. Har slitt med ekstrem kvalme. Den har heldigvis gitt seg litt nå så i dag skulle jeg prøve å jobbe 30%. Vel... Det endte med såpass sterke smerter i bekkenet at jeg slet med å komme meg hjem etter jobb. Nå ligger jeg strekk ut i senga og gruer meg til hver gang jeg må opp for å gå på do. Ble rett på ny 100% sykmelding det...

Det er kjipt å være sykmeldt, men noen ganger er det rett og slett nødvendig.

Jeg har vært sykmeldt frem til i dag - og klarte å være tre timer på kontoret - men ikke i stand til å konsentrere meg om å arbeide grunnet bekkensmerter...
Hadde kiropraktortime i dag og håpet han skulle hjelpe meg med låsningene, men etter å ha løst låsninger i nakken ga han beskjed om at han ikke vil behandle bekkenet siden jeg er så dårlig - og risikoen for forverring er stor...

Har time i morgen hos fastlege - så får se hva hun sier - kiropraktoren mente at arbeid ikke var ideelt med de bekkenplagene mine - og jeg burde kun arbeide minimalt om jeg må arbeide...

Bekkenplagene mine er så omfattende nå at både kiropraktor og jordmor har direkte anbefalt sterilisering for å eliminere risikoen for flere svangerskap - risikoen for varig skade er tilstede...så får se om jeg får lov å jobbe særlig mer...

Jobber 100% som kreftsykepleier i en travel avdeling og har Vært 100 % sykmeldt siden slutten av november på grunn av kvalme og oppkast! Har de siste 2 ukene nå prøvd å jobbe litt igjen, men da bare på kontor og 4 timer dagen ca 2 dager i uka. Kjenner det er mer enn nok enda, men sliter veldig med samvittighet for avdelingen for at jeg ikke klarer å jobbe mer. Idag så har det gått i jobb og møter og fritidsaktivitet med gutten og møte igjen på kvelden, og nå er jeg sengeliggende med sterke ryggsmerter. Tolker det som et tegn på at 4 timer jobb 2 dager i uken er mer enn nok, og får nøye meg med det. Selv om jeg gjerne sku jobbet mer på grunn av samvittighet,en man må vel tenke på seg selv og føret også,,

Jobber 100% i barnehage. Men kjenner det blir vondere med bekkebløsninga hver dag, samt har mange kynnere... Så vurderer å redusere snart ja :( Synes det er tidlig, men må tenke litt på seg selv også. Er 18+3 i dag og har ei jente på 3 fra før som også krever sitt.. ;)

Synes også det er tidlig,men det er bedre å redusere nå enn å gå til man blir skikkelig utslitt og dårlig fant jeg ut... Har ei på 4 og ei på 2 som krever sitt jeg og,og merker at de blir lidende fordi jeg må jobbe så mye og er så sliten.. Ingen god følelse det heller. Og dårlig samvittighet både overfor hjem og de en jobber for og sammen med i tillegg til at man er sliten tærer på kreftene det og..

Ikke godt å være dårlig og ikke kunne jobbe 100%,men godt å høre at andre er i samme båt som meg :) ikke vondt ment altså ;p

Har vært 100% sykemeldt siden november, og regner med jeg blir det enda noen uker pga. hyperemesis.

Jobber 50% av 100% stilling...Mye stress og mye tungt arbeid i hjemmetjenesten. Fikk svangerskspsforgiftning sist jeg var gravid så jordmor syntes jeg burde ta forhåndsregler mtp blodtrykket blant annet...I tillegg kjenner jeg det godt i bekkenet alt så 50% er helt greit. Håper å holde ut lenge på jobb da:)

Vært 100% sykemeldt siden 10.November.... lei, men trenger det. Kunne aldri fungert i jobb desverre :(

Jobber 100% (bortsett fra denne uka som jeg er sykmeldt pga ikke svangerskapsrelatert sykdom da..), men det er fordi tilrettelegging er veldig mulig i min jobb. Kommer jeg til et stadie med bekkenlåsninger der jeg ikke klarer å jobbe så kommer jeg til å sykmelde meg. Lærte i forrige svangerskap at du MÅ ta vare på deg selv og barnet - ikke tenk på alle andre. Lærte at det lønner seg ikke å være sta. Man er ikke svakere enn de som jobber fullt hele svangerskapet, alle svangerskap er ulike. Så damer, sykmeld dere med god samvittighet. Nå har dere flere enn dere selv å tenke på :)

Jobber 100% (bortsett fra denne uka som jeg er sykmeldt pga ikke svangerskapsrelatert sykdom da..), men det er fordi tilrettelegging er veldig mulig i min jobb. Kommer jeg til et stadie med bekkenlåsninger der jeg ikke klarer å jobbe så kommer jeg til å sykmelde meg. Lærte i forrige svangerskap at du MÅ ta vare på deg selv og barnet - ikke tenk på alle andre. Lærte at det lønner seg ikke å være sta. Man er ikke svakere enn de som jobber fullt hele svangerskapet, alle svangerskap er ulike. Så damer, sykmeld dere med god samvittighet. Nå har dere flere enn dere selv å tenke på :)
Jeg er enig....Er virkelig ingen som verken gir deg ekstra takk eller medalje for at man sliter seg gjennom arbeidsdager med vondter og plager om man har det. Jeg skal jobbe så mange år i mitt liv, så om jeg er borte for å ivareta meg og mitt kommende barn litt ekstra synes jeg ikke gjør noe. Er man i form og knapt merker man er gravid er jo saken en annen:)

Jeg er enig....Er virkelig ingen som verken gir deg ekstra takk eller medalje for at man sliter seg gjennom arbeidsdager med vondter og plager om man har det. Jeg skal jobbe så mange år i mitt liv, så om jeg er borte for å ivareta meg og mitt kommende barn litt ekstra synes jeg ikke gjør noe. Er man i form og knapt merker man er gravid er jo saken en annen:)

Helt riktig :) Satt i jobbintervju i sommer der seksjonslederen (den høyeste lederen på jobb) ikke var det spor bekymret for om jeg skulle finne på å bli gravid igjen mtp at jeg allerede har en sønn. Som hun så fint sa det: "Det handler om en så utrolig kort tid av livet ditt. Etter ett år er du tilbake på jobb og da kan du jobbe hos oss i mange, mange år til." Jeg fikk jobben og kunne ikke vært mer fornøyd :) De behandler meg så utrolig bra.

Helt riktig :) Satt i jobbintervju i sommer der seksjonslederen (den høyeste lederen på jobb) ikke var det spor bekymret for om jeg skulle finne på å bli gravid igjen mtp at jeg allerede har en sønn. Som hun så fint sa det: "Det handler om en så utrolig kort tid av livet ditt. Etter ett år er du tilbake på jobb og da kan du jobbe hos oss i mange, mange år til." Jeg fikk jobben og kunne ikke vært mer fornøyd :) De behandler meg så utrolig bra.
Skulle vært flere sjefer som tenker slik! Jeg har heldigvis en sjef som gjør alt hun kan for å tilrettelegge for at vi skal ha det godt og komfortabelt på jobb. Betyr mye:)

Back
Topp