40% sykemeldt

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Jeg var nødt til å krype til korset i dag og be om sykemelding hos legen. Sliter veldig med bekkenløsning som har blitt mye værre veldig fort, så arbeidsdagene har blitt tyngre og tyngre. Håper det hjelper nå med en hviledag midt i uken og litt kortere dager de andre dagene. Til mandag skal jeg også ha første behandling hos fysioterapeut. Krysser fingrene for at det gjør det bedre, eller i hvertfall holder plagene i sjakk.

kjedelig fordi jeg må innrømme at det føles som et lite nederlag, men det er nok fornuftig å jobbe litt redusert og holde ut lenger, enn å gå på en skikkelig smell etterhvert.

Andre som er helt, eller delvis sykemeldt pga. Plager?

Jeg har nå gått over på svangerskapspenger 90 % og kommer til å være d helt til jeg går ut i permisjon..ser også på dette som ett nederlag men må tenke på babyen først..

Jobber ikke i det hele tatt. Svangerskapspenger! Ser ikke på det som noe nederlag, er nok av år og jobbe etter babytiden :-)

40% sykmeldt her også. Pga bekkensmerter her også.

Det er viktig å tenke på seg selv nå! :-)
Det er ikke noe nederlag å være sykmeldt i svangerskapet, helsen din skal ha førsteprioritet.
Håper det vil bli bedre etterhvert, og at det hjelper å gå til fysioterapeut.

100 % svangerskapspenger. Ser det vel ikke som noe nederlag men tenker at det er barnet som er viktigst å at jeg får samlet krefter til lillegutt kommer og jeg har energi og overskudd til å gi mannen middag hver dag å gi han all min tid noe som jeg har ønsket så lenge, har jobbet utrolig mye di siste fire årene og med hundre prosent skole det siste året før jeg ble gravid pluss full jobb å vel så det ser jeg nå at dette kan bli fint :) men litt dårlig samvittighet hadde jeg faktsik, til jeg i dag snakket med min svigermor som sa det skulle jeg i allefall ikke ha for jeg hadde jobbet nok. Da slapper jeg av litt og bruker tiden på dem rundt meg <3

Du skal ikke ta det som noe nederlag, kroppen trenger hvile også, særlig når den verker. For arbeidsgiveren din må det jo også være positivt at du kan jobbe redusert nå, og kanskje holde ut lengre enn om du jobbet 100%.

Godt jeg ikke er helt alene om å måtte redusere litt :)

Jeg burde vel egentlig ikke ha dårlig samvittihet. Jeg har jobbet 100% siden 5 åringen ble 1 år og er stort sett alene med jentene på 7 og 5. Jeg er oppe klokka 6 hver morgen og gjør begge klare, deretter blir en levert til skolen og den andre til barnehagen, rett på jobb, så hente igjen på to steder, lage middag, følge opp lekser og fritidsaktiviteter, holde huset i orden, forberede morgendagen, så stelle og legge barna. Det går i ett hele tiden! Mannen har 100% stilling i et It firma, er midt i et fulltidsstudie som han veksler mellom å jobbe med på kveldstid og dagtid, samt et AS han eier og driver ved siden av. Ikke alltid så lett å få avlastning fra ham :(

Selv om jeg er vant til å klare mye på egen hånd, så sliter det meg ut på en helt annen måte nå.

Jeg har bare vært ringevikar i 2013,så gjør med vilje at jeg ikke takker ja til mer enn 3-noen uker 4 dager..så jobber ikke mer enn 60-70% ,økonomisk er det sikkert ikke lurt,men kroppen vil ikke mer :) så ha for all del ikke se på det som et nederlag.som en annen sa her oppe...det vil bli pleeeenty nok med år å jobbe når babyen er ute. :)

30% sykemeldt pga bekkenløsning i 3 uker til. Slipper å ha gymtimene og får kortere dager. Kjenner allerede at det hjelper, selv etter bare noen få dager.

Back
Topp