40% sykemelding

Bergen89

Glad i forumet
Januarhula 2014
Var hos legen i dag, og fikk 40% sykemelding. Dvs 2 dager i uken jeg ikke er på jobb?

Men så, den begynte jo i dag.. Har jeg da to dager fri denne uken? Skjønner IKKE!!
 
Betyr vel noko sånt som at du skal jobbe 40% av vanleg arbeidstid i løpet av ei veke. Blir rundt 15 timer? Det er i hvertfall det kollegaen min gjorde når ho hadde 50% sjukemelding, ho var på jobb rundt 4 timer kvar dag :)
 
Du kan bestemme selv. For sjefen din skal tilrettelegge det som er best for deg. Så hvis det er best for deg å ha 2 dager fri i uka, eller det å begynne senere og slutte tidligere er best kan du bestemme:)
 
Ja? Jeg vet vertfall ikke :p hehe men to dager er jo best for den som eventuelt må jobbe for meg.. Men denne uken da? Siden jeg fikk sykemelding i dag, da kan vi jo ikke gå utifra en hel uke? Må vel dele opp disse tre dagene på 40% da?
 
Ja? Jeg vet vertfall ikke :p hehe men to dager er jo best for den som eventuelt må jobbe for meg.. Men denne uken da? Siden jeg fikk sykemelding i dag, da kan vi jo ikke gå utifra en hel uke? Må vel dele opp disse tre dagene på 40% da?
Jeg har hvertfall hatt mellom 40 og 60% stilling en stund. Og da valgte jeg først kortere dager og så fri en dag i uka. Du skal ikke tenke på den som må jobbe for deg;) Tenke på deg selv og hva som er best for deg. Sjefen MÅ tilrettelegge. Det sa nav strengt til min sjef. Litt usikker på hvordan du gjør det denne uka. Tror du må avtale det med sjefen din. Jeg vet hvertfall at de ukene det er en hellidag og man skulle ha sykedagen da, så tells det fortsatt. Man får ikke da en ekstra fridag.
 
Du kan bestemme selv. For sjefen din skal tilrettelegge det som er best for deg. Så hvis det er best for deg å ha 2 dager fri i uka, eller det å begynne senere og slutte tidligere er best kan du bestemme:)


Sånn gjør jeg det :) 25% sykemeldt. Jobber 2 timer mindre hver dag, man-fre 0900-1430. Deilig, men fortsatt helt utslitt! (Lang reisevei i tilegg) Glad vi snart skal vurdere sykemeldingen min videre...
 
Er sjølv 50% sjukmeld. Har ikkje 100% stilling frå før, men eg har kutta ned på dagane, sidan det å kutte ned på timar er vanskeleg for arbeidsplassen min. Om eg ville, så reknar eg med at eg kunne ha fått kutta ned på timane (arb.gjevar skal legge tilrette det som er best for det), men sidan eg har ein 2åring i hus, så er det betre at eg er "ødelagt" dei kveldane eg kjem heim frå arbeid, og får kvilt meg dei dagane eg har fri, enn å vere litt ødelagt kvar dag.

Du må tenke på kva som er best for deg! Men dersom sjukmeldinga di er frå D.D, så vil eg _tru_ at du tar resterande timar for denne veka, og jobbar halvparten av dei. Sei at du er oppsett på 10 timar resten av veka, då skal du jobbe 5 av dei :)
 
40% sykemelding betyr 2 dager fri og 3 dager jobb i uken.

Dersom du er sykemeldt fra og med i dag så ville jeg regnet ut 40% av 3 dager (jobber du 7,5 timer om dagen så
blir 60% av 3 dager 13,5 timer. Så da fordeler du de timene på 3 dager) . Og så begynt på 2 dager fri fra neste uke.

Om du ikke kan jobbe halve dager så må du regne ut hvor mange dager 40% av antall dager i sykemeldingsperioden er og fordele fridagene utover hele perioden.
 
Takk for svar! :D og siden jeg da jobbet 7,5 time i dg, så er det bare 6 timer igjen. Men jeg tok meg fri i dag og i morgen, så får vel heller jobbe de resterende timene eller ta helt fri :p
 
Back
Topp