4 mnd, vekt og lengde

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vi var på 4-mndkontroll i dag, og fikk mye skryt for en vakker, oppvakt og sterk baby. Mammahjertet revner av stolthet. <3

Storm er 7715 g og 65 cm lang.

Iflg vekstkurven ligger han nå noe over gjennomsnittet, både i vekt og lengde. På 3-mndkontrollen var han akkurat på gjennomsnitt på lengde, og litt over på vekt. Han har spist mye mindre mme den siste 1,5 uken, så jeg var litt nervøs for vekten hans, men det ser ut som melkeproduksjonen min tar seg opp siden han fortsatt legger godt på seg. Bedre sent enn aldri... :p
 
Bedre sent enn aldri ;)

Frøkena mi var 61,3 cm og 6000g på sin 4mnd. kontroll. Ikkje av de største, men følger kurven sin bra :) Sleit med dårlig vektoppgang i starten, så godt for meg å se at eg enda har nok mat til henne :) Hun er sterk, følger med på alt (les: svært nysgjerrig ;) ) og er svært utålmodig om hun ikkje får til det hun vil (ikkje så bra for mamma'n) :p
 
Min er 4 mnd straks, var å veide han i dag:) 6700g og 62 lang:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvor mye kan vi forvente at de vokser fra 3 til 4 mnd? Min var 7740gr og 66cm ved 3 mndr kontroll . Hvor stor bør han da være ved 4mnd?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det bare her det ikke er noen 4 mnd kontroll?
 
Hvor mye kan vi forvente at de vokser fra 3 til 4 mnd? Min var 7740gr og 66cm ved 3 mndr kontroll . Hvor stor bør han da være ved 4mnd?


Sent from my iPhone using BV Forum
På infoarket på helsestasjonen sto det at de gjennomsnittlig legger på seg 100-150g pr. uke i denne alderen.
 
På infoarket på helsestasjonen sto det at de gjennomsnittlig legger på seg 100-150g pr. uke i denne alderen.
Takk . Hva m lengde ?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk . Hva m lengde ?


Sent from my iPhone using BV Forum
Det fikk jeg ikke med meg, om det sto noe.
Det viktigste er vel uansett at de følger sin egen kurve. :)
 
Så rart at dere allerede har vært på 4mnd kontroll. Vi har jo akkurat vært på 3:p
 
Det tror jeg også. Også viktig å huske at det går litt i rykk og napp!
Ja, jeg lurte på hvilken lengde jeg kan forvente ifht vekt på 4mndr kontroll . Kurven burde vært på nettet syns jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, jeg lurte på hvilken lengde jeg kan forvente ifht vekt på 4mndr kontroll . Kurven burde vært på nettet syns jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
Det er jo så individuelt!
 
Back
Topp