4 måneders kontroll

nasse

Forelsket i forumet
Da har vi vært på 4 måneders kontroll. Synest nettopp vi var på 3 måneders kontrollen:D

Her er vekten 5490 g og 59,5 cm. Med andre ord ikke den største jenten;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi var på igår, men han er ikke 4 mnd før 08.11. Han veide 6170 gram og er 63 cm. Vi fikk en ny time til imorgen fordi vektkurven hans har flatet ut. Han veide 3995 gram ved fødselen.
 
Vi var på fire mnd kontroll på onsdag. Da var hun 5670 gram, og 63 cm (hun hadde strukket seg 5 (!) cm på en mnd. Kurven hennes ser bra ut, hun har vært lenge i str 56, men nå har det gått over til 62 på alt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er det vanlig med 4 mnd kontroll? :eek: Her skal vi ikke før 5 mnd :p


Lillejenta ble født 22.08.13<3
 
Da har vi vært på 4 måneders kontroll. Synest nettopp vi var på 3 måneders kontrollen:D

Her er vekten 5490 g og 59,5 cm. Med andre ord ikke den største jenten;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Fin vekt det da:) sålenge de følger sin egen kurve og vokser så er det jo bra! Her er det også innkalling til 4 mnd kontroll. Vår jente er ganske stor:p noe jeg fant ut når jeg ser på vekt på div innlegg her på bv. Var 3280 ved fødsel og tok først igjen fødselsvekt ved 3 ukers alder pga gulsot. Men siden legger hun på seg 400 g i uka! Fløte i puppen :O ? Så ved 3 mnd var hun 6390 gram:D vokst fra 48 cm ved fødsel til 58 cm,så real plugg er hun blitt! Bruker 62 i klær.
 
Er det vanlig med 4 mnd kontroll? :eek: Her skal vi ikke før 5 mnd :p


Lillejenta ble født 22.08.13<3
Nei, tror det er valgfritt, og at det kommer litt an på hvoe god tid hs har. Jeg hadde det fordi jeg har slitt en del etter fødsel, og får tilbud om ekstra oppfølging.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Var igår.:) 5710g, husker ikke resten.:p hos hs gikk det greit, lekte på gulvet å koste seg, men fysioterapeuten var så treg med å komme at hun ble sulten og trøtt så var ikke snakk om at hun skulle vise hvor flink hun er til han.. Han fikk sett det det han trengte da før hun ble kjempesint :p

Bv forum appen ♡
 
Fin vekt det da:) sålenge de følger sin egen kurve og vokser så er det jo bra! Her er det også innkalling til 4 mnd kontroll. Vår jente er ganske stor:p noe jeg fant ut når jeg ser på vekt på div innlegg her på bv. Var 3280 ved fødsel og tok først igjen fødselsvekt ved 3 ukers alder pga gulsot. Men siden legger hun på seg 400 g i uka! Fløte i puppen :O ? Så ved 3 mnd var hun 6390 gram:D vokst fra 48 cm ved fødsel til 58 cm,så real plugg er hun blitt! Bruker 62 i klær.
Ja jeg er fornøyd så lenge hun følger sin egen kurve og det gjørhun absolutt:) men var en liten stund redd hun barehadde lagt på seg 200 gram siden 3 mnd kontrollen. Men vi karret oss opp i 460 g;) min og var 58 cm på 3 måneders kontrollen....var 46 ved fødsel. Men nå hadde lengden roet seg litt og kun strukket seg 1,5 cm siden forrige kontroll.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja jeg er fornøyd så lenge hun følger sin egen kurve og det gjørhun absolutt:) men var en liten stund redd hun barehadde lagt på seg 200 gram siden 3 mnd kontrollen. Men vi karret oss opp i 460 g;) min og var 58 cm på 3 måneders kontrollen....var 46 ved fødsel. Men nå hadde lengden roet seg litt og kun strukket seg 1,5 cm siden forrige kontroll.


Sent from my iPhone using BV Forum
Høres ut som ei perfekt frøken:) skjønner du ble bekymret for vektøkningen, godt hun hadde gått opp! Her er det nesten motsatt, men hs sier de kan gå opp mye på mm.
 
Høres ut som ei perfekt frøken:) skjønner du ble bekymret for vektøkningen, godt hun hadde gått opp! Her er det nesten motsatt, men hs sier de kan gå opp mye på mm.
Ja det er jo veldig individuelt denne vektøkningen:) du har jo en veldig perfekt prinsesse du og:) hs er veldig beroligende og flink å ikke stresse oss. Hun var jo prematur og drev og hadde vektøkning på 5-30 gram i uken i begynnelsen. Glad hs lot oss finne ut av ammingen selv uten mme:) viktig med mm for de premature!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Huff ja det må ha vært tøft! Man bekymrer seg for alt slikt med disse små:/ så godt du fikk til ammingen:)! Det var nok en stolt mamma som fikk det til tenker jeg. Ikke bare bare med for tidlig fødte. Vår snuope hadde gulsot og ville kun sove og var umulig å få i mat første ukene, gikk bare nedover. Jeg fikk ikke melk før dag 4(når vi kom hjem) og pumpet stolt ivei 100 og 150 ml:) etter kun noen dråper på sykehuset, men babyen ville ikke amme og såvidt tok mat på sprøyta. Så kan tro jeg var stoltheten selv da hun plutselig tok puppen etter 2 uker:D man må bare stole på seg selv ja. Synes ikke mi ser særlig større ut enn andre på samme alder, men vekta tilsier jo det:p HeheHehe
 
Ja det er jo veldig individuelt denne vektøkningen:) du har jo en veldig perfekt prinsesse du og:) hs er veldig beroligende og flink å ikke stresse oss. Hun var jo prematur og drev og hadde vektøkning på 5-30 gram i uken i begynnelsen. Glad hs lot oss finne ut av ammingen selv uten mme:) viktig med mm for de premature!


Sent from my iPhone using BV Forum
Huff ja det må ha vært tøft! Man bekymrer seg for alt slikt med disse små:/ så godt du fikk til ammingen:)! Det var nok en stolt mamma som fikk det til tenker jeg. Ikke bare bare med for tidlig fødte. Da er det virkelig godt at alt går bra nå. Snart kan vi feire jul med våre små lykketroll også! Gleder meg:)
Vår snuppe hadde gulsot og ville kun sove og var umulig å få i mat første ukene, gikk bare nedover. Jeg fikk ikke melk før dag 4(når vi kom hjem) og pumpet stolt ivei 100 og 150 ml:) etter kun noen dråper på sykehuset, men babyen ville ikke amme og såvidt tok mat på sprøyta. Så kan tro jeg var stoltheten selv da hun plutselig tok puppen etter 2 uker:D man må bare stole på seg selv ja. Synes ikke mi ser særlig større ut enn andre på samme alder, men vekta tilsier jo det:p HeheHehe
 
Så spennende og lese fra de forskjellige!:) vi ska på 4 mnd kontroll i morgen:)) han var 65 cm på 3 mnd kontroll og 7,3 kg da;) så spent i morgen:D dessidert fløte i puppene her;) men var også 4075 gr ved fødsel !!! Gikk to uker over tiden og vell og merke.... Så her bruker vi 68 i klær, og må vell ønske oss 74 til jul;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Var på 4 mnd kontroll i dag! Hun veide 5610g. Var litt vanskeligere å måle lengden fordi hun begynte å sparke så mye :p men hun kom frem til sånn ca 58,7 cm!
 
Huff ja det må ha vært tøft! Man bekymrer seg for alt slikt med disse små:/ så godt du fikk til ammingen:)! Det var nok en stolt mamma som fikk det til tenker jeg. Ikke bare bare med for tidlig fødte. Da er det virkelig godt at alt går bra nå. Snart kan vi feire jul med våre små lykketroll også! Gleder meg:)
Vår snuppe hadde gulsot og ville kun sove og var umulig å få i mat første ukene, gikk bare nedover. Jeg fikk ikke melk før dag 4(når vi kom hjem) og pumpet stolt ivei 100 og 150 ml:) etter kun noen dråper på sykehuset, men babyen ville ikke amme og såvidt tok mat på sprøyta. Så kan tro jeg var stoltheten selv da hun plutselig tok puppen etter 2 uker:D man må bare stole på seg selv ja. Synes ikke mi ser særlig større ut enn andre på samme alder, men vekta tilsier jo det:p HeheHehe

Ja kjenner til sovedyret med gulsot;) hadde det her og. Så bra du fikk til ammingen! Eller dvs kanskje si at snuppa skjønte at det kunne være greit å spise;) ikke noe gøyt å bare se at det går nedover nei. Blir masse bekymringer av det:( min skjønte dette med sugeteknikken etter vi aktivt ga henne smokk. Noe jeg seff hadde drøyet med for å ikke ødelegge amming... Sånn er det å være førstegangs;)

Jeg synest ikke min ser så liten ut lengre:D litt mer normal nå. Og ser jo at det er flere på samme alder her inne som et på samme størrelse.

Utrolig spennende å se så forskjellig babyene er!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja kjenner til sovedyret med gulsot;) hadde det her og. Så bra du fikk til ammingen! Eller dvs kanskje si at snuppa skjønte at det kunne være greit å spise;) ikke noe gøyt å bare se at det går nedover nei. Blir masse bekymringer av det:( min skjønte dette med sugeteknikken etter vi aktivt ga henne smokk. Noe jeg seff hadde drøyet med for å ikke ødelegge amming... Sånn er det å være førstegangs;)

Jeg synest ikke min ser så liten ut lengre:D litt mer normal nå. Og ser jo at det er flere på samme alder her inne som et på samme størrelse.

Utrolig spennende å se så forskjellig babyene er!


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg er veldig lei meg for at jeg hørte på både sykehus og helsestasjon og ventet med smokk for lenge, så snuppa tygger bare på den:-/ prøver på tottene dessverre,men nå suger hun på hele hånda:p
Det er godt da, de som er født for tidlig er jo ofte litt mindre enn gjevngamle så godt når hun tar igjen:) men de vokser så forskjellige alle babyene når man ser på vekt her:D hvordan gikk det med snuppa deres i starten da? Høres ikke så greit ut:( kjenner ei som fikk tvillinger i uke 25. Utrolig hvor flinke legene er i dag, nå er de to år og friske fine jenter:)
 
Jeg er veldig lei meg for at jeg hørte på både sykehus og helsestasjon og ventet med smokk for lenge, så snuppa tygger bare på den:-/ prøver på tottene dessverre,men nå suger hun på hele hånda:p
Det er godt da, de som er født for tidlig er jo ofte litt mindre enn gjevngamle så godt når hun tar igjen:) men de vokser så forskjellige alle babyene når man ser på vekt her:D hvordan gikk det med snuppa deres i starten da? Høres ikke så greit ut:( kjenner ei som fikk tvillinger i uke 25. Utrolig hvor flinke legene er i dag, nå er de to år og friske fine jenter:)


Uff ja er ikke bare bare å vente for lenge heller nei. Min er kanskje litti overkant glad i smokk;) Prinsessen vår fikk 10 dager på barneklinikken. Vi vet ikke om hun fikk gulp i halsen et par timer etter fødsel eller om hun glemte å puste slik som mange premature gjør. Så ble overvåking med ledninger og diverse men skjedde heldigvis ikke igjen. Men som din ville ikke min spise. Bare sovnet ved brystet, kopp slukte hun for mye luft med og flaske var heller ikke så poppis. Så da var det sonde. Først veie så amme for å se om hun hadde spist noe og så melk på sonde. Etterhvert tok hun flaske. Er evig takknemlig for all hjelp med spisesituasjonen påbarneklinikkem. Tror ikke jeg hadde vært særlig høy i hatten om vi hadde satt hjemme alene med det.

Hun var heldigvis ikke mer prematur en født i uke 35. så hun var den største babyen de hadde der. Var mange bittesmå type født i uke 24-27 der. Tenker masse på dem enda. Så alt for mye som babyer skal slippe å måtte gjennomgå! Men ja det er fantastisk hva de får til i dag:)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her var vi på 4mnd-kontroll på onsdagen, kun fysiotime. Lillebror har blitt 8.915g(!) Kun pupp foreløpig så han spiser godt og gulper sjelden... Var 3.760g ved fødsel. Storesøster hadde akkurat tippet 8.900g da hun fylte ett år... Så ingen tvil om at alle barn er forskjellige. Og godt er det!
 
Gleder meg sånn på 4mnd neste uke jeg også! Spent, for minin her var 2100 på det minste, har sikkert tredobla vekta nå :D

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Her var han 63,5cm og 6400gr :) gått opp 900 gram på en mnd!!! Woopwoop! Gikk opp 450 gram fra 2til3mnd ;) var 3750 ved fødselen, så nå er vi på rett vei :)
 
Back
Topp