4 januar

God morgen :)

Fine, flinke Fie <3

I dag sto jeg opp med Simone for første gang siden jeg ble gravid tror jeg. Veldig deilig å ha morgenstund med hun igjen :) sto opp kl 07.30. Vi har stekt brød og spist frokost, hun har lekt og jeg drukket kaffe og kost med hun innimellom. Veldig rolig! Helt uvant for meg å være "alene" med hun uten at jeg er utslitt, så storkoser meg :)

Nå har vi akkurat vekket pappan, for vi skal få barnevakt og komme oss ut og finne en frisør som kan ta bort resten av håret mitt. Får helt noia av alt som faller, og det er kommet en liten flekk fremme. Tørr ikke gå ut for dør når jeg plutselig kan ha en skallet flekk eller to eller lange tykke tuster som henger nedover ryggen langt under der håret slutter. Da vil jeg heller bestemme hvordan jeg ser ut selv og bruke hodeplagg :-) etter det prosjektet, skal vi ut å handle litt div vi trenger for å få orden på huset. Det blir deilig! :)

Simone går og bærer på en julemus, og kaller den Pappa..haha!

Vis vedlegget 45502
Ligner litt ikke sant? ;-p

Vis vedlegget 45503
Her spiser hun frokost i dag :)

Ha en fin dag jenter! :)

Så koselig med mor/datter morgen:D

Jammen tøff du! Som virker så positiv til håravfallet;) hadde ikke jeg vært:P meeen blir nok noe helt annet når man mister såpass mye hår! Tror nok du kommer til å kle både hodeplagg, parykk og helt sikkert uten noe også ;)

Ønsker dere en fin shoppingrunde og en fin lørdag :)

Hahah skikkelig lik den julemusa :P søte snuppa! :)

God ettermiddag:-)

I dag har vi fått sove til ÅTTE!!!!:wav Tror det er ei lita pie som ble sliten etter å begynne i barnehagen igjen, så hun trengte å hvile ut.
Vi har vært en tur i byen for å sjekke ut salget på Glassmagasinet, men det var ikke mye å skryte av gitt. Så dro vi på cafe og tok en kaffe, det falt vesla i smak, for da får hun seg Solrik. Sukkerbombe fant jeg ut:eek:

Nå er vi hjemme igjen, og nasse ligger ute å sover en lur. Mannen vasker siste rest av huset:D:p
Jeg har kjøpt meg nettbrett for pengene jeg fikk til jul, som han skal hente etterpå, spent på det. Savna noe sånt under permisjonen sist:-)

Fie får ikje sokkerholdig mat i kvardagen her i huset :-)
Ho lik ikje saft :-P dt bæste ho veit å drekk melk :-)

Men ho får lørdagsgodt, og av og tell nå godt tell barnetv :-)
Ho bruk å få rosiner, elr potetskrua :-)

Men når vi e tell mamma så hend dt seg at ho får sjokolade :-S ikje mysje men men :-P

Eg har åg trua på å spis sunt i kvardagen også e dt lov å få litt godt på lørdag og av og tell barnetv :-)

<3 Fie Elise <3

God morgen!
Jeg og Jenny stod opp 08.45, etter ei litt urolig natt.
Nå sitter vesla og hermer etter båtlydene i den ene boka si og jeg skal lage frokost og vekke mannen (etter avtale.) ;)

Vi får besøk av en nabofamilie med tre barn i dag, så da blir det fres her tenker jeg.

Ha en fin dag alle sammen!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hehe du får kose deg med besøk pg bare kjenne på hvordan det ville vært med flere barn :P hahah

Fie får ikje sokkerholdig mat i kvardagen her i huset :)
Ho lik ikje saft :p dt bæste ho veit å drekk melk :)

Men ho får lørdagsgodt, og av og tell nå godt tell barnetv :)
Ho bruk å få rosiner, elr potetskrua :)

Men når vi e tell mamma så hend dt seg at ho får sjokolade :-S ikje mysje men men :p

Eg har åg trua på å spis sunt i kvardagen også e dt lov å få litt godt på lørdag og av og tell barnetv :)

<3 Fie Elise <3

Enig med deg der ja:-) Sakkars nasse får jo ingenting, så unner henne den Solrik safta:-)

Hellu:)
Fikk omsider Hermine til å sove i går kveld, i mi smaaale køye så når hun slokna smøyg jeg henne over i reisesenga:p Men hun ga seg ikke der og har sutra og skreket til ørten ganger iløpet av natta, så jeg er helt fjern idag :p Vi har kosa oss med god Hurtigrutefrokost og sitter nå på panoramadekk og nyter utsikten;) ...Hermine nyter litt Timmy Tid på Ipaden :p Snart skal snuppa sove så da tenker jeg at vi går ned på lugaren så hun får sove i fred:)
På båttur!
Vis vedlegget 45520

*Surfer mobilt*

Kjipt med sånne netter! Håper den neste blir bedre ;)

Fine Hermine! Også så fine klær hun har på :)

I dag har vi fått sove til ÅTTE!!!!:wav Tror det er ei lita pie som ble sliten etter å begynne i barnehagen igjen, så hun trengte å hvile ut.
Vi har vært en tur i byen for å sjekke ut salget på Glassmagasinet, men det var ikke mye å skryte av gitt. Så dro vi på cafe og tok en kaffe, det falt vesla i smak, for da får hun seg Solrik. Sukkerbombe fant jeg ut:eek:

Nå er vi hjemme igjen, og nasse ligger ute å sover en lur. Mannen vasker siste rest av huset:D:p
Jeg har kjøpt meg nettbrett for pengene jeg fikk til jul, som han skal hente etterpå, spent på det. Savna noe sånt under permisjonen sist:-)

Å så bra at dere fikk sove så lenge :D
Åssen nettbrett har du kjøpt deg da? Jeg har veldig lyst på et jeg å! Og vurderer en av samsung sine :)

God dagen snupper :)

Jeg ble vekket av Liana litt før kl 8.. hørte først skravling, så et dunk, et AU!, så noen au til før hun begynte å "gråte":P da sto samboer opp og jeg sov videre :)

Har fått spist en seeen frokost og dusjet:) etterpå må jeg ut en tur å hente pakker fra net on net, kjøpe inn til cupcakes-bakinga og handle mat :) er vått og glatt ute! Så får se om det blir noen tur ut etterpå:P ikke så lett når Liana absolutt SKAL gå!

Ha en fiiin lørdag :)

Hello.
Vi er i Sverige hos mamma og lillesøster.
Nettopp flyttet hit. Er så gammeldags og koselig her.
Mamma har kanelboller i ovnen også skal vi lage lasagne etterhvert :-)

En noe sliten meg,med et lag mascara haha..

Hva skal dere ikveld?
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Vedlegg

• 1388850240469.jpg
    1388850240469.jpg
    40,4 KB · Visninger: 10
  • 1388850368132.jpg
    1388850368132.jpg
    65,5 KB · Visninger: 10
Å så bra at dere fikk sove så lenge :D
Åssen nettbrett har du kjøpt deg da? Jeg har veldig lyst på et jeg å! Og vurderer en av samsung sine :)

Det var Samsung faktisk:-) Galaxy Tab 3:-)

Vi bruker å kjøpe enten Sunniva juicepakke eller Sprett juicepakke, og ta med på kafé o.l. De er ikke tilsatt ekstra sukker, kun fruktose som er i frukten frafør av ;)

Så gøy på hurtigrutetur! :) er det en natt eller flere det blir? Så bra at hun filk sove da. Reisevant hun! :) fint bilde :)
Var bare ei natt, like greit for etter i underkant av ett døgn begynte vi å bli litt lei av å løpe etter henne rundt på båten:p ;)

Jo takk :) blir frisør her i bygda kl 14.00 :) vi drar ikke til moa i dag. Vi har vært fæle foreldre som ikke tenkte i dag ;( vi hadde kakao i går kveld, og skulle varme oss hver vår kopp i mikroen i dag. Så tenkte vi at da må Simone få smake. Og det fikk hun. Hun drakk ikke mer enn noen slurker. Det var bare det at vi ikke tenkte på at hun har melleallergi ;( hun tåler litt melk i mat, men vi skal jo unngå drikkemelk, grøt og andre ting med mye melk i selv om vi gir mat med vanlig melk i ;( Så nå har vi hatt timer med en hysterisk unge med magevondt og skriking ;( ga hun paracet og den funket etter ca 30 min, og hun sovnet til slutt helt utmattet, men vi ringte legevakta og spurte om vi burde være obs på noe siden vi ikke har hatt reaksjoner på melkeproteinallergien siden hun starta med althera som liten. De sa at vi skulle se om hun får utslett utover dagen (det fikk hun da hun var liten også) og om hun hovnet opp i munn og svelg eller fikk pusteproblemer. Det skjer heldigvis sjelden, men da måtte vi ringe og komme inn. Tror det går helt fint altså, kanskje får hun utslett, men guuuuud så dårlig samvittighet vi har da!

Såe...troe shopping og "date" blir en anna dag ;-)
Nei huffda, sånn uflaks! :( Skjer med de beste, da vet dere iallfall at hun fortsatt ikke tåler melk ;) :p

...men er så rart at ikke dere har fått samme innstruksene som oss :confused: Vi fikk beskjed fra sykehuset om totalt avhold fra alt med melkeprotein i til hun blir 2år, for å la tarmene modnes uten stadig irritasjon av melk ;) ...gjelder alt mulig, kjøttkaker, pølser, sauser, pålegg osvosv.

Da er vi kommet hjem! Er jammen meg både morro og litt slitsomt å være på båtreise med en ettåring som bare vil "pringe" (springe) og sjabber i vei i ett sett med alt og alle :p

Hun kom idag bort til pappaen og spurte "pappa kope is?" Da smelta såklart pappaen helt og sa at ja, vi kan kjøpe is! Og til isdisken bar det med dem, og så hadde de IKKE melkefri is :eek: Hermine jabba i vei og sa pappa kope is sikker 30 ganger mens han sto der ved isdisken og klødde seg i hodet (hva nå liksom) :p Heldigvis var det en hyggelig mann der som gikk på kjøkkenet og spurte etter sorbet-is og det hadde de heldigvis så vi fikk kjøpt en tallerken med pæresorbet :D Hermine ble såklart overlykkelig og helt i hundre ;)
Fornøyd jente!
ImageUploadedByBV Forum1388855884.455832.jpg

...når vi skulle gå av båten passerte vi ei russisk dame i ei pelskåpe laga av noe som lignet leopardpels (lurer fælt på hva den var laget av, for så ut som ekte pels)m Hermine pekte på damen og brøt ut "OI MJÆO!!!" Opptil flere gang, hun gikk bort til damen, pekte på henne og repeterte igjen og igjen :p Pappaen måtte forklare for damen som så ut som et spørsmålstegn, og heldgivis lo hun :p

Vi bruker å kjøpe enten Sunniva juicepakke eller Sprett juicepakke, og ta med på kafé o.l. De er ikke tilsatt ekstra sukker, kun fruktose som er i frukten frafør av ;)

Godt tips:-) Pleier egentlig aldri å kjøpe sånne juicepakker, men denne gangen glemte jeg å ta med flaska hennes.

Godt tips:-) Pleier egentlig aldri å kjøpe sånne juicepakker, men denne gangen glemte jeg å ta med flaska hennes.
Er veldig stas å få sånn juicepakke da, og spesielt om de behøver litt ekstra væske ;) Da vi var på Mallorca drakk Hermine to sånne juicepakker om dagen, hun har aldri hatt så våte bleier som den uka :p

Sant det ja, nasse var ikke så glad i det før, men nå er det stor stas

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Hehe du får kose deg med besøk pg bare kjenne på hvordan det ville vært med flere barn :P hahah
Tror du jeg er sliten eller?! Haha..:D En smule ør i hodet nå ja, men er ikke skremt av tanken på flere barn for det.:p Tror det er sunt med søsken altså, for i dag så vi tydelig forskjell på de tre søsknene (type: om du skal ha noe må du ta det) og Jenny (type: jeg er vant til å ha alt for meg selv) :)
Lillejenta som var her på besøk klarte å helle kald kaffe ut over hele seg og mannen min var der med EN gang, bærte henne med seg inn på badet, tok av våte klær og skrifta bleie, mens jeg fant fram et skift hun kunne låne. Nabodama var så imponert da..:D Mens vi damene kunne sitte i sofaen, drikke kaffe og skravle, satt mannebeinet på gulvet og leika med to 1-åringer og to gutter på 5 og 6 år.♡

Jo takk :) blir frisør her i bygda kl 14.00 :) vi drar ikke til moa i dag. Vi har vært fæle foreldre som ikke tenkte i dag ;( vi hadde kakao i går kveld, og skulle varme oss hver vår kopp i mikroen i dag. Så tenkte vi at da må Simone få smake. Og det fikk hun. Hun drakk ikke mer enn noen slurker. Det var bare det at vi ikke tenkte på at hun har melleallergi ;( hun tåler litt melk i mat, men vi skal jo unngå drikkemelk, grøt og andre ting med mye melk i selv om vi gir mat med vanlig melk i ;( Så nå har vi hatt timer med en hysterisk unge med magevondt og skriking ;( ga hun paracet og den funket etter ca 30 min, og hun sovnet til slutt helt utmattet, men vi ringte legevakta og spurte om vi burde være obs på noe siden vi ikke har hatt reaksjoner på melkeproteinallergien siden hun starta med althera som liten. De sa at vi skulle se om hun får utslett utover dagen (det fikk hun da hun var liten også) og om hun hovnet opp i munn og svelg eller fikk pusteproblemer. Det skjer heldigvis sjelden, men da måtte vi ringe og komme inn. Tror det går helt fint altså, kanskje får hun utslett, men guuuuud så dårlig samvittighet vi har da!

Såe...troe shopping og "date" blir en anna dag ;-)
Nååå...Dere er ikke fæle foreldre da.Slikt skjer.♡ Fikk hun utslett? Håper det har gitt seg helt nå og at natta blir god som gull.:)

Back
Topp