4 barnsmor - ønsker et barn til!

Samme her egentlig. Skulle ønske jeg hadde en kropp i toppform som gravid og at jeg hadde energi og var i form i babytiden. Da kunne jeg også glatt fått 5 unger:)
Ja, ikke sant! Svangerskap og babytiden er for tøff for meg... Så derfor ingen flere enn de to jeg har :-(

Jeg ville tenkt at de var heldige, må være kjempe gøy å ha en så stor familie :)

Er vokst opp med 4 andre barn, 1 helbror, 1 halvbror og 2 stesøsken. Vi hatet det. Fikk aldri den tiden med foreldrene som man trenger og har behov for. Er greit med 2 andre, men 4 andre var alt for mye. Jeg ville nok tenkt meg om en ekstra gang om jeg har nok alenetid med alle barna før jeg hadde fått en til. Pluss at du kanskje også vil ha alenetid en gang i blant? Selvom man føler man har tid med alle, så er det ikke sikkert barna føler det sånn, selvom de ikke sier noe. Jeg har aldri sagt noe til mine foreldre om at jeg synes jeg fikk for lite alenetid med de da jeg var barn. Var yngst, så fikk det da jeg ble tenåring og de andre flyttet ut, men så flyttet jeg ut selv da jeg var 16, så ble bare 2-3 år med mye foreldretid. Men det er masse positivt med mange søsken også altså, vi har alle bra kontakt og er close hele gjengen. Veldig sammensveiset gjeng, og vi er veldig glad i hverandre :)

Bare fint det så lenge man har tid og økonomi:) Folk må få gjøre som de vil, enten de ønsker 6 barn, eller ikke ønsker seg barn i det hele tatt.

Jeg blir veldig imponert når noen sier de har 4 barn, og desto mer imponert når de forteller at de ønsker seg fler :) kjør på!

Om de har kapasitet er det FANTASTISK!!! Helt rått at folk tørr å satse på det! :D:D

Så lenge man har økonomi og kapasitet reagerer jeg ikke på hverken nr 5, 6, 7 eller enda fler. Jeg reagerer mer på at mange får barn når de knapt nok har råd til å ta vare på seg selv.

Det er mye verre å få én man ikke har råd til, enn fem man har råd til.

Ville nok lurt ekstra på om dere kunne følge barna opp.

De jeg kjenner eller vet om med så mange barn virker til å ha ting litt halveis og ha dårlig oppfølging på de eldre barna. Gjelder ikke bare en familie....

Hadde ikke brydd meg igrunn. Det er ikke andres jobb å dømme over hvor mange unger andre skal ha.

Jeg tenker at så lenge man har overskudd, tid og økonomi til det så burde man få så mange unger man bare ønsker :)

Hehe! Takk for svar! Hele familien untatt kanskje pappaen er superklare for nr fem Vi har begge god utdanning og stort hus, så det meste skulle ligge til rette. Men får nok vente et år eller to iallefall... Så bra at så mange syns det var positivt! Får jo litt overraskede blikk når jeg sier jeg har fire Men jeg har alltid ønsket meg fem barn, og nå er vi jo så nærme!

er bare koselig det vel :) er dere som bestemmer det helt delv :) Hadde vært annerledes om jeg visste økonomien og alt det andre ikke var helt på stell, da hadde jeg tenkt: hva er dem tenkerpå?!! men så lenge dere har muligheten til det så kjør på :)

Jeg har 5 barn :) Siste kom i desember.
Vi har vel _egentlig_ hverken plass eller økonomi, men ønsket var så sterkt, og kjærlighet har vi i massevis så da får andre ting vike :)

Jeg er en i en flokk på 5 :) kunne tenkt meg 5 barn selv jeg ;) men det hadde ikke kroppen og psyken orket desverre!

Kommer Ann på hvem :P noen ville jeg tenkt det var koselig mens noen ville jeg nok tenkt at det er noe de burde vurdert igjen :P men det er opp til hver enkelt

Where there's a will, there's a way . Hvis du har nok tid til familien.... Så hvorfor ikke.

Kør på

Back
Topp