4,5 år og trasser og surver om alt mulig!

Luna30

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Har ei jente på 4 år som i det siste 5-6mnd har blitt utrolig trassig å vrang! Svarer frekt og hyler og gråter når hun ikke får det som hun vil. Hun har små øyeblikk der hun er snill og kosete, men de blir fort ødelagt av mas og sinne. Hun strekker tålmodigheten min lenger og lenger til jeg eksploderer! Jeg blir sint og sier stygge ting, og det får meg til hate å være mor, å tanken på flere barn klarer jeg ikke.
Leggetid er verst, da kan hun drive på over 1 time med tull og trass.
Jeg blir så sint at jeg for lyst til å gråte å reise fra alt!
Hun trasser mer når hun er trøtt etter bhg å sånn så jeg vet hun kan ikke noe for det, men jeg kjenner at jeg gruer meg til 3 uker med ferie med henne.. ja jeg vet at det er stygt å si, å at jeg er en dårlig mor p.g.a det, men..

Føler jeg ikke har mer å gi lenger, helt tomt..
 
Anbefaler coskurs, høres ut som dere er i en litt fastlåst situasjon som ikke høres grei ut for norn parter
 
Du er ikke en dårlig mamma ❤️ Er det noen du kan få noe avlastning av? Noe familie som kan hjelpe til litt? Eventuelt høre med helsestasjonen om tips og råd der :)
 
Du kan prøve å tenke ut et par standard setninger du kan gjenta i det uendelig hvis du havner i samme situasjon flere ganger. Da "mater" du ikke barnet med noe brukbart og hen blir kanskje litt raskere lei når hen ikke kommer noe videre.
 
Back
Topp