4+2 "mensensmerter"

Altgårbra92

Blir kjent med forumet
Hei! Sikkert kjempevanskelig og vanlig spørsmål, men lurer på om noen kan fortelle meg forskjellen på mensensmerter og ligamentsmerter? Flere som opplever mensenmurringer jevnt hele døgnet? Hvor i magen kjenner dere det? Noen erfaringer fra tidligere svangerskap osv?

Takk på forhånd!
 
Hei! Sikkert kjempevanskelig og vanlig spørsmål, men lurer på om noen kan fortelle meg forskjellen på mensensmerter og ligamentsmerter? Flere som opplever mensenmurringer jevnt hele døgnet? Hvor i magen kjenner dere det? Noen erfaringer fra tidligere svangerskap osv?

Takk på forhånd!
Jeg har mye murringer nederst i magen jevnt hele døgnet. Jeg husker fra forrige svangerskap at det var en del press, men kan ikke huske at det var hele tiden slik som nå :rolleyes:
 
Jeg er 7+1 og har også hatt veldig "mensen smerter" de siste to dagene. Kjenner det helt nederst i magen. Når det pågår må jeg ligge i fosterstilling i rundt 10 minutter før det gir seg igjen..
 
Er bekymret da jeg ikke vet om dette er normalt. Leser noen plass at det er normalt, men vet jo ikke i hvor stor grad det skal kjennes som det gjør. Er førstegangs gravid


Skjønner godt du er bekymret. Er også det. Selv mistet i SA en gang tidligere. Kjente den gang også på mensensmerter hele tiden, men ble straks veldig my verre under SA.. krysser fingrer for at alt går bra. Klem!
 
Er bekymret da jeg ikke vet om dette er normalt. Leser noen plass at det er normalt, men vet jo ikke i hvor stor grad det skal kjennes som det gjør. Er førstegangs gravid

Det er normalt og betyr bare at livmoren vokser og «lager plass». Masse blødninger med klumper og intense smerter er det man kan bekymre seg for..
 
Jeg er 7+1 og har også hatt veldig "mensen smerter" de siste to dagene. Kjenner det helt nederst i magen. Når det pågår må jeg ligge i fosterstilling i rundt 10 minutter før det gir seg igjen..
Jeg har hatt akkurat det samme som deg! Jeg må også ligge i fosterstilling, men det går alltid vekk etter 10 minutter hos meg også! Så er ikke noe urolig over det. Det er nok livmoren som vokser, som de andre sier :)
 
Jeg har hatt akkurat det samme som deg! Jeg må også ligge i fosterstilling, men det går alltid vekk etter 10 minutter hos meg også! Så er ikke noe urolig over det. Det er nok livmoren som vokser, som de andre sier :)
Takk for tilbakemelding. Veldig betryggende å høre ❤️
 
Hei! Sikkert kjempevanskelig og vanlig spørsmål, men lurer på om noen kan fortelle meg forskjellen på mensensmerter og ligamentsmerter? Flere som opplever mensenmurringer jevnt hele døgnet? Hvor i magen kjenner dere det? Noen erfaringer fra tidligere svangerskap osv?

Takk på forhånd!
Sniker. Jeg hadde så vondt i mage og rygg at jeg oppsøkte legevakta 4+2. Jeg visste ikke at jeg var gravid :p de tok test siden jeg ikke kunne utelukke det, og fikk til svar at dette var ligamentsmerter og helt normalt. Mini er 4.5 mnd nå.
 
Hadde masse menssmerter forrige gang. Trodde mensen kom hele tiden (ekstra utflod og:rolleyes:). Gikk helt fint :happy:
 
Kan legge til at jeg fikk mye ensidige smerter rundt uke 6-7 og, ble sendt på sykehuset med mistanke om ex.u men det var også helt normalt.
 
Hos meg er menssmertene mye sterkere enn ligamentsmertene. Også varte de mye lengre. Typ knivstikkingsmerte i 15sek.
 
Back
Topp