4+1 eller 3+5

Uansett om man vet nøyaktig når egget slapp, så vet man jo aldri når det festet seg i livmorveggen. Kan ta flere dager fra eggløsning til et befruktet egg fester seg. Derfor bryr ikke legene/jordmødrene seg om eggløsningsdato o.l. Sålenge egget blir befruktet så lever det jo enten til det fester seg eller til det blir blødd ut :)

Jeg tempet selv - og vet hvilken dag egget slapp. Likevel har legene aldri brydd seg om det, men går kun etter menstermin frem til oul. Fikk termindato to dager senere enn hva eggløsningen tilsier. Lite å gjøre med den saken :p

Kroppen starter ikke å produsere hcg før egget fester seg :)

Til trådstarter: ville regnet ut fra menstermin, og heller bli positivt overrasket på oul hvis du blir satt frem (heller det enn å bli satt tilbake).

Aha, egget begynner ikke å dele seg før det fester seg? Og det kan ta forskjellig tid? Da er jeg med :p Trodde egget begynte å dele seg med en gang sæd og egg smeltet sammen jeg, og tenkte at det var best å regne ut i fra ca den dagen. Ikke fra egget festet seg :) Men da er jeg med
 
Stod ingenting her om at ts har tatt temp da.. og legene går uansett ut ifra siste mens. Med min forrige viste jeg nøyaktig når el var, jeg tok alle mulige eggløsningstester, og monitoren, og jeg var også og tok blodprøver. Jeg gikk på hormoner så var rimelig sikker, men de gikk likåvell ut fra siste mens. Nå har jeg en syklus på 28 dager, både før og etter forrige graviditet, så jeg har også veldig nøyaktige el, men man vet aldri når egget fester seg.

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig selv, og tenkte på min egen termin :p
 
Aha, egget begynner ikke å dele seg før det fester seg? Og det kan ta forskjellig tid? Da er jeg med :p Trodde egget begynte å dele seg med en gang sæd og egg smeltet sammen jeg, og tenkte at det var best å regne ut i fra ca den dagen. Ikke fra egget festet seg :) Men da er jeg med
Er slik jeg har forstått det ja :)
 
Mener å lese egget deler seg underveis ned mot livmora men fortsetter delingen etter at det er festet:s
 
Hos meg kan de ikke gå ut ifra første dag i siste mens. Da får jeg termin 24. Juni i stede for ca 7. Juli som er ut ifra unnfangelse/eggløsning. Skulle hatt mens i dag, og det er dag 41 i syklusen.

Legger jeg inn i disse kalkulatorene første blødningdag med 41 dager, får jeg termin 30. Juni. Kan ikke skjønne at det stemmer heller. Hadde EL for to uker siden i dag, så ut ifra den terminen hadde jeg EL for tre uker siden (og det hadde jeg ikke).

Uansett! Gå ut ifra den du selv vil så lenge, man skal jo ikke nødvendigvis til legen riktig ennå uansett. Så om legen endrer en dag eller to annerledes på terminen får heller være. Blir jo uansett ikke å få helt riktig termin før oul :)
Er i samme situasjon. Hadde veldig lang syklus, omkring 45 dager. Så dersom de legger siste mens til grunn vil termin bli 2 uker feil:(:D
 
Et raskt googlesøk gir svar på at egget deler seg på sin vei ned til livmorveggen. Men at det spiller en rolle når egget fester seg, og om egget går i dvale i noen dager. Så derfor vil man aldri kunne beregne ut i fra el dato. Men man kan jo selv ha en tanke om når terminen er, men legene bryr seg ikke om det.. uansett - babyen kommer når den er klar
 
Aha, egget begynner ikke å dele seg før det fester seg? Og det kan ta forskjellig tid? Da er jeg med :p Trodde egget begynte å dele seg med en gang sæd og egg smeltet sammen jeg, og tenkte at det var best å regne ut i fra ca den dagen. Ikke fra egget festet seg :) Men da er jeg med

Joda, egget deler seg allerede "på vei" til livmorhulen :)
 
Back
Topp