4 åring uten bestevenn i bhg

Oi, her var det mye nytt for meg kjenner jeg. Går barnehagelærerutdanning og har egentlig ikke hørt noe om at man ikke skal kalle det for bestevenn, vi har til og med om dette akkurat nå, og i casene vi får utdelt er det faktisk fokus på at man må ta ekstra vare på de barna som ikke har en bestevenn.. :eek:

Her er de tre jenter som henger sammen og er "bestevenner " i bhg, men mange av de andre barna er venner.

Ingen av mine barn har hatt en bestevenn, men de har hatt mange venner likevel

Her varierer det fra dag til dag hvem som er bestevenn :p han er 4,5 år. Så han har vel egentlig ikke noe bestevenn, leker med alle men forskjellige barn fra dag til dag.

Det er jeg enig i[emoji5] har selv en 10 åring som alltid har lekt med mange, men hun er på en måte ikke venn med de om du skjønner, de har ingen god relasjon og selv om hun alltid har hatt mange «venner» så blir hun sjeldent spurt om å bli med hjem osv... så jeg er helt klart for å bygge vennskap framfor å leke med «alle»[emoji5]
Ser den! Gode relasjoner er viktigst.. en kan ha mange gode relasjoner, men viktig og godt å ha noen nære og trygge osgå

Min hadde ikke noen bestevenn i barnehagen, men vet at det var mange andre som hadde. Tror ikke han brydde seg om det egentlig. Da han begynte på skolen fikk han en bestevenn, men han leker med alle. Og vi snakker ofte om det å være snill med andre og aldri holde noen utenfor.

Eldste på snart sju sliter litt sosialt (trekker seg ut når han må forholde seg til mer enn ett eller to andre barn i lek) og fikk først venner siste året i barnehagen. Før det lekte han ikke med noen. Nå har han fått to gode kompiser i klassen, men når de ikke er der er det tilbake til å surre rundt alene.

Mellomste på snart fem har to-tre gode kompiser som han er ekstra knyttet til, men kan leke med de fleste.

Gutten min på 3,5 har hatt bestevenn i et år nå, de er på hver sin avd men springer til hverandre så fort som mulig, er en stk til som også er med de inni mellom.. kjekt han har to gode venner men henter jeg han etter disse er gått for dagen så leker han alene i en krok... dessverre vil disse ikke følge han på skolen så trenger ikke bare å være positivt.. da det er vondt å se gutten din sitte alene om bestevennene ikke er der...

Har aldri skjønt dette med bestevenn. Har aldri hatt det selv og virker ikke som hun på 4 har det heller. Leker fint med alle, mer med enkelte i perioder men sånn er det jo gjerne.

gclub

gclub

Back
Topp