4 år - grensesetting og konsekvenser

*LC*

Gift med forumet
Har en gutt som virkelig tester grensene om dagen. Han tror han kan gjøre som han vil, selv om han har fått et nei. Det er så innmari frustrerende og det ender ofte opp med at jeg blir sint. Ja, jeg er konsekvent og setter grenser, men han har virkelig vanskelig for å høre om dagen. Tror de ørene hans er til pynt for tiden. Et nei er ikke et nei i han øre. Enten sutrere og griner han for å prøve å få viljen sin, eller så bare gjør han det selv om han har fått nei av oss.

Håper noen har noen gode erfaringer og tips fra noe lurt dere har gjort. Tenker da først og fremst på konsekvenser og belønningssystemer av ønsket adferd. Tror vi trenger noe til å snu dette. Takker på forhånd for alle svar!

Her er vi i samme situasjonen... Men har begynt å bruke timeout... Siste trappetrinn i 4min til kl ringer... For hvergang han flytter seg eller går vekk fra plassen så legges det på mer tid.. Dette har fungert fint hos oss... Men selvsagt er det noen gang ikke det hjelper.. Ganske frustrerende når de tester deg.. Dag ut og dag inn... Som en konsekvens vist han gjør tingen selv om man har sagt nei forsvinner tv tittinga den dagen.. Å det er kjempe kjedelig.... Er utrolig kjedelig når de er i den perioden, for man vil jo gjerne kose seg sammen med de.... Håper dere finner en i løsning som passer dere og lykke til...

Her er vi i samme situasjonen... Men har begynt å bruke timeout... Siste trappetrinn i 4min til kl ringer... For hvergang han flytter seg eller går vekk fra plassen så legges det på mer tid.. Dette har fungert fint hos oss... Men selvsagt er det noen gang ikke det hjelper.. Ganske frustrerende når de tester deg.. Dag ut og dag inn... Som en konsekvens vist han gjør tingen selv om man har sagt nei forsvinner tv tittinga den dagen.. Å det er kjempe kjedelig.... Er utrolig kjedelig når de er i den perioden, for man vil jo gjerne kose seg sammen med de.... Håper dere finner en i løsning som passer dere og lykke til...

Ser ingenting, så får vel svare for å se svarene.

Back
Topp