3mnders kontroll

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Har dere gitt vaksine? :)
Hvor stor er babyen nå? :)

Ja hun har fått trippelvaksina :)
Hun er nå 6980g og 63cm (og 42cm rundt hode)

Ja fikk trippelvaksine og mot hepatitt b :) han er 6,45 kg, 61,5 cm lang, 41,2 cm rundt hodet!

Ja, han fikk vaksine. Han er en god klomp på 7240 GR, 61 1/2 CM og 42,4 cm rundt hodet :)

Vi har tatt det som er av vaksiner ja:)

Og Sofie er nå 6,17kg og 62,5cm:) og 38,9cm rundt hodet:)

Vekten ligger fint på hennes kurve, rett over 50% percentilen, men hun hadde hoppet en percentil opp på høyden:) så er ikke rart jeg syns hun plutselig ble veldig lang:P

Tok vaksiner ja ☺

Han var 6140 g og 60.5 cm ☺
Han er snart 4 mnd nå da,så tenkte jeg skulle få veid han igjen neste uke!

Også vaksiner her ja :) Men spyttet ut størsteparten av rotavaksinen da, så spørs hvir effektiv den er.

Han var 6,24 kg og 62 cm. 41,5 cm rundt hodet. Har gått ned nesten to percentiler siden fødsel, så må veie når han er 4 mnd (om to uker) og så evt begynne med grøt da om han fortsatt går litt dårlig opp i vekt.

Hvorfor fikk han mot hepatitt b? :)
Er bare et ekstra tilbud de har i kommunen ;) de sa det var et kostnadsspørsmål og kommunene velger selv om de vil legge penger på det! Vi bare takket og tok i mot :P

Er bare et ekstra tilbud de har i kommunen ;) de sa det var et kostnadsspørsmål og kommunene velger selv om de vil legge penger på det! Vi bare takket og tok i mot :p
Okei :D vår kommune er en fattig kommune så ikke akutelt her nei :p

Vi var på kontroll idag, min gutt er en lang og tynn kar, 59,5 cm lang og 4870 gr men følger fint sin kurve. Han ble født fire uker før termin så han er liksom baby så lenge :happy: tok vaksine og det ble hylskrik som gikk fort over. Vært litt mer sutrete og urolig etterpå men ingen reaksjoner ellers. Og alt var i skjønneste orden med vår lille Magnus :happy:

Må le litt, hittil så er visst tulla mi lengst av disse her på bv. Tiltross for at mamman bare er 157cm :p
Jeg var selv bare 4800g og 57cm når jeg var tre mnder. Mens hu er her myye større..
Søskenene er også lange og tunge, ikke tjukke noen av de. Men ja mye større enn mamman er og var :p

Snuppa fikk vaksinene, var 5070 og 55 cm. Liten av vekst, men følger sin egen kurve :) Litt feber, sutring og endret nattrutiner etterpå..

Snuppa fikk vaksinene, var 5070 og 55 cm. Liten av vekst, men følger sin egen kurve :) Litt feber, sutring og endret nattrutiner etterpå..
Alle er jo forskjellige :) og så lenge de følgee sin egen kurve så er det jo det som er det viktigste :)

Tatt trippelvaksine og andre og siste med Rotarix..
Snart 2 uker siden 3 mnd ktr allerede:)

Var da 5950kg og 60cm:)
Husker ikke kurvene, mn vet at vektkurven hadde han nå lagt seg stabilt på en kurve nå:)

tok 3mnd vaksinen i går. mini er 3 1/2 mnd og veier 6470 gr og er 62 cm lang =)
følger sin egen kurve :)

Vi skal på 3mnd kontroll over helgen. Er spent på vekt og lengde.
Vi skal ta vaksine også så spent på hvordan formen hans blir.

Back
Topp