3mnd kontroll

5843 gram, 61 cm og 41 cm rundt hode :) Tok vaksinen i går, ingen feber, sov kanskje litt mer og spiste litt mindre :) Stikket var ikke vondt, men da vaksinen ble sprøytet inn merket hun at det presset, å da kom tårene ♡ ♡
 
3-månederskontroll i dag. Var 63,5 cm lang og 6970 g. 41,5 rundt hodet. Utrolig nok foreslo helsesøster at jeg skulle gi tillegg av MME på kvelden siden han bare hadde lagt på seg 490 g siden sist! Det kan hun i grunn bare glemme. Tåpelig forslag. Er jo ikke akkurat en liten gutt.
 
3-månederskoxxxxcntroll i dag. Var 63,5 cm lang og 6970 g. 41,5 rundt hodet. Utrolig nok foreslo helsesøster at jeg skulle gi tillegg av MME på kvelden siden han bare hadde lagt på seg 490 g siden sist! Det kan hun i grunn bare glemme. Tåpelig forslag. Er jo ikke akkurat en liten gutt.
Høh.. det hørtes tar ut... han
 
Godt flere er enig om det.
Haha ser at jeg tydeligvis ikke har fullført setningen tidligere :p men mente å skrive at en datters venninde hadde ikke gått vokst noen ting fra en kontroll til neste en gang .. og det hadde hs sagt at var normalt at det stagnerte litt faktisk og hun ble ikke anbefalt å gi tilegg .. men hørtes jo ut som din baby har helt normal vekk i forhold til høyde .. mi veier 5900 og er 58.5 cm.. helt normalt .. første sønnen min veide litt lite i forhold til høyden sin, det ble nevnt på hs men jeg ble heller ikke bedt eller anbefalt å gi mme ved siden av .. så syntes det hørtes helt tullete ut .. syntes ikke 500 gram hørtes så lite ut heller mi hadde gått opp 700 gram fra 6 ukers kontroll til 3 mnd kontroll .. du hadde jo merket selv om babyen din ikke hadde blitt mett og at du ikke hadde nok mat... bare gjør det du føler for du .. syntes mange helse søstre kommer med så mange rare anbefalinger iblandt .. Vi foreldre kjenner faktisk våre egne barn best å vett hva som er best for di . Ops dette ble langt men ;)
 
Haha ser at jeg tydeligvis ikke har fullført setningen tidligere :p men mente å skrive at en datters venninde hadde ikke gått vokst noen ting fra en kontroll til neste en gang .. og det hadde hs sagt at var normalt at det stagnerte litt faktisk og hun ble ikke anbefalt å gi tilegg .. men hørtes jo ut som din baby har helt normal vekk i forhold til høyde .. mi veier 5900 og er 58.5 cm.. helt normalt .. første sønnen min veide litt lite i forhold til høyden sin, det ble nevnt på hs men jeg ble heller ikke bedt eller anbefalt å gi mme ved siden av .. så syntes det hørtes helt tullete ut .. syntes ikke 500 gram hørtes så lite ut heller mi hadde gått opp 700 gram fra 6 ukers kontroll til 3 mnd kontroll .. du hadde jo merket selv om babyen din ikke hadde blitt mett og at du ikke hadde nok mat... bare gjør det du føler for du .. syntes mange helse søstre kommer med så mange rare anbefalinger iblandt .. Vi foreldre kjenner faktisk våre egne barn best å vett hva som er best for di . Ops dette ble langt men ;)
Takk for langt og godt svar. Jeg er helt enig. Akkurat det jeg tenkte selv også. Tror han er helt normal. Han er iallefall en fornøyd gutt med god trivsel. Det rare er at neste kontroll hun satt meg opp på var i slutten av august. Skulle tro hun ville ta oss raskt inn igjen til kontroll hvis det var grunn til bekymring :p
 
Kom hjem fra kontroll nå :) ligger og sover i armene mine, helt utslitt stakkar.
Veide 6550 og ble målt til 63,5 cm. Reagerte på vaksinene med litt sår gråt, håper vi slipper feber.
 
Har vært på kontroll nå:) frøkna veide 5480 og målte 59 cm. Fikk ikke vaksine, da hun er snørrete og hoster:( Så skal til legen på onsdag for en sjekk.
 
Vi har også vært på kontroll i dag. 5820 gram og 60 cm. Vaksinene gikk greit - noen tårer - men litt pupp ordnet det meste. Trøtt frøken her nå.
 
Har vært på kontroll nå:) frøkna veide 5480 og målte 59 cm. Fikk ikke vaksine, da hun er snørrete og hoster:( Så skal til legen på onsdag for en sjekk.
Ho fikk ikke vaksine altså? Her hoster han endel og han skal få vaksine 10 håper det går over til da for vi reiser på ferie 13
 
Ho fikk ikke vaksine altså? Her hoster han endel og han skal få vaksine 10 håper det går over til da for vi reiser på ferie 13
Nei ble utsatt til legen får sett på henne på onsdag. Hun var ikke der i dag.
 
Da har vi også vært på 3mnd kontroll :) jenta er blitt 60,5cm og er 6230g :) 41cm rundt hodet :) ingen vaksiner på oss heller da jentungen er skikkelig tett og hoster. Slim å snørr irriterer sånn at hun hoster, brekker seg og kaster opp. I morgen blir det ringt til lege. Heldigvis ingen feber, men det kan det bli hvis vi ikke får hjelp med å få løst opp slimer som sitter i hals/svelg.. har prøvd med både morsmelk og saltvann, men det hjelper lite.
 
Back
Topp