Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ser det er flere som har nevnt 3 måneders mage. Har prøvd å Google det, men finner ikke noe... Er det vanlig at de blir dårligere i magen når de er tre med gammel??
Er en overgangsperiode der magen endrer seg, også den tiden kolikken går over, tarmsystemet modnes. Samtidig begynner kanskje babyen å sove lengre hvis hun/han ikke har gjort det tidligere. Mi spiser nå annenhver time. Ganske kjipt for brystene, men dæven så deilig med 7 timers sammenhengende søvn om nettene.
Ganske nice videoer også her: Fordøyelsen 4-6 måneder Står også hvorfor man ikke skal begynne med grøt før de er 6 måneder, mens smaksprøver er greit.
Takk for link. Vet ikke om det er det, men hun var vært verre i magen siste to ukene, og vil ikke sove lenger enn to timer i strekk om natten... Så hun er nå absolutt ikke begynt å sove lenger...
Det er så mye rart som kan ødelegge små babymager. Har du forsøkt å kutte ut melkeprodukter/gluten i kosten? Har hørt om enkelte som har slete med det.
Mi har begynt å spise annenhver time på dagtid. Men heldigvis ikke om natta. Om kvelden er det hver time. Kanskje hun øker deg? Har du veid henne i det siste? bra vektøkning? Bleiene er fine og gule?
Det er så mye rart som kan være galt. Bare hold ut du, så endrer det på seg før du vet ordet av det. Håper jeg. For annenhver time tar på på puppene. :)
Hmm... Natt til i går la jeg henne sammen med oss i 12 tiden sånn som vi alltid gjorde før, og da sov hun til halv fem! Så er nok de nye leggerutinene... Men hva skal jeg gjøre? Begynne med de gamle rutinene igjen og få sove om natten, eller holde ut litt lenger med de nye og se om det går seg til?
Begynner å bli ganske sår på brystvortene nå, noe jeg ikke har vært før...
Bleier og vektoppgang er fin :)
Vi legger henne når hun er trøtt : alt mellom ti til 12 på kvelden. Hun er litt for liten til å ha noen ordentlig rutine enda. Vi forsøkte tidligere leggetider en periode, det slo ikke an. Det er bare å vente en uke, også prøve igjen med tidligere leggetider. De endrer seg jo hele tiden, og har mer behov for kroppskontakt og trygghet akkurat nå når de er så små og sårbare.
I kveld skal vi legge henne klokken 2100 for i går kveld var hun dødstrøtt i 22 tiden. Så ser vi. De endrer seg hele tiden. :)
Personlig ville jeg prioritert søvn om natta kontra alenetid på kvelden. Vi får tidsnok dem i seng når magen tar inn fast føde. Senga skal være positiv vettu. Man har jo tross alt fått et barn til verden. holder ut å ofre alenetiden noen måneder fremover hvis det er det som skal til for en lykkeligere baby? Og litt mer hvile for puppene? Enkelt for de som gir MME istedet for MM. Det er jo mye tyngre fordøyelig. Samtidig trur eg de får det værre med magen. Virker slik.
Ja, frister mest å vente litt med leggerutinene. Magefølelsen sier det er best. Men så får jeg jo helt panikk når alle her inne ser ut som de legger barnet rundt 19 og det sover til neste morgen... Så tenkte det var på tide å få det i orden. Men er hun ikke klar så er hun ikke klar :) takk for svar :)