3D ultralyd

Marimams

Andre møte med forumet
Hei alle:happy:
Sjekket litt rundt omkring å forhørte meg om priser på 3D ul. På det gule huset i Moss skulle de skifte ut noe utstyr og hvis jeg kom i morgen fikk jeg time til veldig billig pris mot at leverandøren var tilstede :cat:
Var på 3D ul med mine to andre også, hadde egentlig ikke tenkt nå. Men er litt nysgjerrig på bla. Str på barnet, da jeg har gått over med begge, sist kom det en tulle på over 4kg og 53 lang og jeg opp ca 20kg. Jeg har allerede litt høyt symfysemål nå og har gått opp en del.
Ellers koselig å se babyen vår en gang til ;)

Dere som skal, når skal dere (ift antall svangerskapsuker)? Jeg har litt lyst. Var ikke med forrige mann. Men denne babyen har ligget så krøkkete til på de 2 ultralyden vi har hatt til nå, og på forrige kontroll hos jordmor brukte hun lang tid på å finne hjertelyd fordi hun gjemte seg vekk. Så er redd det ble dårlige bilder og bortkastede penger.

Dere som skal, når skal dere (ift antall svangerskapsuker)? Jeg har litt lyst. Var ikke med forrige mann. Men denne babyen har ligget så krøkkete til på de 2 ultralyden vi har hatt til nå, og på forrige kontroll hos jordmor brukte hun lang tid på å finne hjertelyd fordi hun gjemte seg vekk. Så er redd det ble dårlige bilder og bortkastede penger.

Skal i dag og er 28+2. Kan oppdatere etterpå hvordan det gikk:)

Skal 27+0. Har også tenkt at det ikke er helt nødvendig og kanskje bortkastede penger, men samtidig er det så lenge siden vi har hilst på nå, så har veldig lyst.

Ferdig på UL og det var en fin opplevelse:) Vesle hadde stort sett hendene oppi ansiktet, men veldig koslig og fikk mye info underveis;)

Ferdig på UL og det var en fin opplevelse:) Vesle hadde stort sett hendene oppi ansiktet, men veldig koslig og fikk mye info underveis;)

Hva slags info fikk du? Var det slik at du kunne se hvem babyen lignet på?

Hva slags info fikk du? Var det slik at du kunne se hvem babyen lignet på?

Jeg synes det var vanskelig se om hun lignet på noen og hun hadde henda over ansiktet mesteparten av tiden :hilarious: fikk mest info jeg har fått før altså, men gikk grundig igjennom og målte og sjekka hjertet, nyrer og mer :)

Vi skal i ca. uke 28 [emoji6]

Jeg skal på mandag. Er da 28+noe. Var jordmor som satte opp timen i forhold til når jeg har termin, så det er sikkert gjennomtenkt i forhold til når man ser ting best :) Vi skal få bekreftet kjønn, derfor vi bestilte. Men vi synes også det blir koselig å se frøet litt bedre, få et ansikt på alle bevegelsene i magen :)

Spør fordi jeg lurer: hva er greia med sånn 3D-UL?

Jeg og samboer var på 3d ultralyd i dag, er 28 i dag=) så moro! Vesla hadde både ben og hender foran ansiktet men han klarte likevel og få noen flotte bilder! Er også 100% sikker på at det kommer ei lita tulle til sommeren.

Jeg var 26+5 :) fikk fine bilder og avklart det var en jente[emoji178]

Sånn til info...svært ofte før uke 30 så er fosteret i seteleie og det er da vanskelig å få gode bilder om det er bildene man er ute etter. Ved uke 32 så kan det også gjøres en fosterdiagnostikk for å sjekke fosterets velvære og at alt er ok med fosteret før kommende fødsel. Det er ting man kan utelukke med evt avvik som ikke har kunnet blitt gjort tildigere i svangerskapet. I utlandet så er uke 32 en ultralyd som er vanlig å få. (I utlandet får man gjerne 4 ul i løpet av svangerskapet (9-13-22-32)

Hadde 3D ultralyd da vi var 28 uker. Hadde det samme med forrige. Fantastisk opplevelse.:) Denne gangen lå babyen i seteleie med armer og bein foran ansiktet, men ultralydlegen var veldig dyktig og fjernet alt foran, så vi fikk faktisk bedre bilder denne gangen enn sist da den kommende storebror lå i hodeleie.:) anbefaler det absolutt.
Fikk vite at han er helt gjennomsnittlig stor og estimert fødselsvekt. Det stemmer med de to andre jeg har født, og sf mål er litt under gjennomsnittet.

Back
Topp