3D Ultralyd

Enig!! Hehe:). Jeg har en pappa som har jobbet med ultralyd på bygninger og instrumenter osv. Jeg fortalte han at jeg kunne så ønske jeg hadde mitt eget ul apparat i stua så jeg kunne hilse på babyen hele tiden og se hva den gjør for noe gøy inni der! :). Og han som er en eldre kar med nettopp sterke meninger sier jo: nei og nei det må du ikke gjøre! Du må bare la babyen få være i fred! Som underforstått at det er farlig hehe. Sånn var han når jeg jobbet på røntgen og, virket som om han trodde jeg skulle få kreft eller noe:p. Men han har jo jobbet med bygninger osv og ikke menneske relatert røntgen og ultralyd:). Er noen gamle travere der ute som holder på sitt, hehe :)

Hehe... Ser den altså. Men er jo greit å ikke ta så mange ul at det blir en besettelse. :)

Fikk lignende beskjed fra legen min, med en slags føre var-prinsipp-begrunnelse. Ultralyd er lydbølger, men de er jo energiholdig og man må bruke høyere energi for å lage 3D-bilder enn for å lage vanlige ul-bilder. Kanhende det er nullstress, og kanhende det kan medføre trøbbel av noe slag. Det vites ikke. Er annerledes hvis undersøkelsen er medisinsk nødvendig. Det var altså det legen sa til meg.

Når det er sagt har jeg ikke bestemt meg angående 3D-ul selv.

Jeg får 3D hos gyn så her dropper vi 3D privat :)

Hadde lyst til å ta 3D ultralyd, men fikk beskjed fra en jordmor om at det var "å leke seg". Fosteret har visstnok ikke godt av å bli oppvarmet når det er unødvendig. En annen ting var om det var medisinsk årsak bak. Aldri tenkt på det en gang, og har vært på et par ultralyder til nå - av medisinske grunner, men allikevel. Noen andre som har fått liknende beskjed? Og er det hold i det hun sier?

Fikk høre av min jm at en skulle ikke stråle mer enn nødvendig ;)

Fikk høre av min jm at en skulle ikke stråle mer enn nødvendig ;)
Tydeligvis forskjellige oppfatninger av dette. Kunne veldig gjerne tenke meg 3D, men må uansett vente til jenta er litt større :-)

Back
Topp