3D ultralyd

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Vet ikke om det finnes en tråd for det allerede, men her lager jeg en hvor de som skal på 3D ultralyd kan laste opp bildene sine og fortelle om opplevelsen kanskje?

Jeg er jo bare 23+2 dager, så gutten min er nok ikke helt rund i kinnene enda :p
Han har ikke vært hjelpsom på noen av UL jeg har hatt tidligere - han skal alltid gjemme seg... (utstyret liker han å vise, men ikke ansiktet...Typisk mannfolk eller? :-D )

Vi fikk nå et skjønt bilde av han da. Skal på ny 3D UL når han har blitt større i håp om å få bedre bilder (Koster ca 300kr i Ungarn, så kan ta meg råd til det...)

Så her er skjønnasen min <3
baby, 23+3.jpg
 
Å,så artig! Gleder meg til min egen 3D-ultralyd altså!!! :) Det er enda 2 uker til, skal 28+3. Så billig det er i Ungarn da! Da skjønner jeg godt du bestiller en til ja :)
 
Typisk mannfolk :p kjekt når det er så rimelig, at man kan ta seg en tur til :) gleder meg masse til vår tur neste fredag. Da er jeg ca 26 uker.
 
Så morsomt :) Og kjekt at det er så billig da. Vi var på organrettet ultralyd i uke 13 og fikk da blant annet dette bildet.
Ganske utrolig teknologi :D
Skal tilbake til samme lege i uke 28, da får vi 4d også :)

524825_10151369537900708_771132763_n.jpg
 
Så morsomt :) Og kjekt at det er så billig da. Vi var på organrettet ultralyd i uke 13 og fikk da blant annet dette bildet.
Ganske utrolig teknologi :D
Skal tilbake til samme lege i uke 28, da får vi 4d også :)

524825_10151369537900708_771132763_n.jpg

Wow, så kult dette bilde er! Hvor har du fått tatt det? Hvor mye kan de se med slike maskiner? Vurderer å bestille privat 3d ul her - de har nok ikke så bra maskiner der som til dette da ;) Men det er så dyrt her i Bergen - 1200 kr koster det :/ Men siden vi gikk sist er det jo litt urettferdig om vi ikke går med andre også ;)
 
Wow, så kult dette bilde er! Hvor har du fått tatt det? Hvor mye kan de se med slike maskiner? Vurderer å bestille privat 3d ul her - de har nok ikke så bra maskiner der som til dette da ;) Men det er så dyrt her i Bergen - 1200 kr koster det :/ Men siden vi gikk sist er det jo litt urettferdig om vi ikke går med andre også ;)


Han er utrolig flink han vi var hos, han driver ''kvinnesenteret'' på Jessheim i nærheten av her jeg bor. Han hadde kjøpt ny maskin i januar så det var vel det nyeste på markedet slik jeg oppfattet det med 3 og 4d på og helt utrolige bilder.

Husker ikke 100% alt han kunne se men han gikk gjennom organene som skulle være ferdig til uke 13 - alt var der :)
Han sa også blant annet at fosteret hadde nesebein, noe som tydet på riktig anntall kromosoner - altså ikke downssyndrom.
Han sa også at det luktet gutt - og det var en gutt vi ventet så han hadde heeeeeeeeeelt rett! :D Utrolig flink lege!
Han jobber også på OBSen på riksen tror jeg og har lang erfaring innen svangerskap.

Det kostet 1500 kroner men for oss var det absolutt verdt det. Bla fordi jeg var utrolig redd for at noe var galt denne gangen.

Skal tilbake til samme lege i uke 28 og i tillegg skal vi på sykehuset på UL igjen i uke 32 pga. morkakeplasseringen så det det blir jo veldig mange ul'er i dette svangerskapet... Men, men ;) Antakeligvis mitt siste liv i magen så :)
 
Wow, så kult dette bilde er! Hvor har du fått tatt det? Hvor mye kan de se med slike maskiner? Vurderer å bestille privat 3d ul her - de har nok ikke så bra maskiner der som til dette da ;) Men det er så dyrt her i Bergen - 1200 kr koster det :/ Men siden vi gikk sist er det jo litt urettferdig om vi ikke går med andre også ;)
Vi ska på Majorstua og de og har 3D og 4D. På nettet står det at det koster 900,-
Skal der neste fredag :)
 
Vi ska på Majorstua og de og har 3D og 4D. På nettet står det at det koster 900,-
Skal der neste fredag :)

Anbefaler virkelig ikke majorstua! Var der på tidlig ul - dårlig maskin (hun sa det til og med selv når vi påpekte det), en som nesten ikke snakket norsk (skjønte ikke bæret av hva hun snakket om) - og fikk ikke sett etter det vi var ute etter :( Derfor blir prisen 1200 når vi heller må gå en annen plass :/ Var på majorstuaklinikken sist svangerskap, det kostet da 1200 per gang (tidlig og 3d/4d i uke 32) og var kjempefornøyd - fikk en grundig eldre mannlig gynekolog sist (som ikke jobber der lenger?) - som hadde god peiling og forklarte ALT. Hadde håpet å komme igjen der til han - men siden de nå bruker innflydd personell (vet ikke om hun jobber i oslo eller nedover i europa) - så var vi virkelig misfornøyd og skuffet etter tidlig ul :( :(
 
Anbefaler virkelig ikke majorstua! Var der på tidlig ul - dårlig maskin (hun sa det til og med selv når vi påpekte det), en som nesten ikke snakket norsk (skjønte ikke bæret av hva hun snakket om) - og fikk ikke sett etter det vi var ute etter :( Derfor blir prisen 1200 når vi heller må gå en annen plass :/ Var på majorstuaklinikken sist svangerskap, det kostet da 1200 per gang (tidlig og 3d/4d i uke 32) og var kjempefornøyd - fikk en grundig eldre mannlig gynekolog sist (som ikke jobber der lenger?) - som hadde god peiling og forklarte ALT. Hadde håpet å komme igjen der til han - men siden de nå bruker innflydd personell (vet ikke om hun jobber i oslo eller nedover i europa) - så var vi virkelig misfornøyd og skuffet etter tidlig ul :( :(
Hmmm.. Det hørtes ikke bra ut.. Sett flere som har brukt de og ikke sagt noe spes negativt. Men ble jo usikker nå da. Fikk med med når eg bestiltet time at hu som svarte ikke var norsk, men skjønte hva hun sa. Er det bare en person der? Og får du med video som står på siden deres, inkl? Hvor skal du nå da?
 
Var på tidlig ul i uke 11 nå, fikk noen bilder - men ikke video/dvd da. Det var en i resepsjonen, og en annen dame som tok ultralyden (de har ikke folk der hele ukene, men en som kommer noen dager og jobber, og så reiser hjem igjen) - hun i resepsjonen snakket jo bra norsk - men det gjorde ikke hun vi kom inn til. Er usikker på om det er flere som tar ul der nå? Evt om de har en annen maskin enn den som ble brukt på oss. Det kan jo hende - men det er jo bare å ringe inn å høre? Hun snakket om stjerten sist, tok en stund før vi skjønte at hun mente hjerte.. Forsto ikke hva hun svarte når vi spurte om ting og målte unøyaktig på målingene av baby :(

Regner med du får video/dvd og bilder om du skal ta 3d ul, det fikk vi sist vi var der på 3d ul.

Nå tenker vi å bestille på ultralyd klinikken (http://www.ultralydklinikken.no). Det er ikke en medisinsk ul, men de skal gå igjennom babyen og tar vist gode bilder - film og man får med dvd og noen bilder. Og det er jo det vi er ute etter med den ul :)

Vi hadde jo kjempe god erfaring fra sist svangerskap på majorstuaklinikken, så ble veldig skuffet selv når vi bestilte igjen i desember og ikke fikk samme gode opplevelsen :/ Følte det var bortkastede penger rett og slett! Men det er jo ikke sikkert du har samme opplevelsen der, men får en god opplevelse :) Og det kan hende det finnes flere ansatte/maskiner :)
 
Håper det blir bra. Rekker nok sikkert ikke å om booke innen vi skal til London. Ska en bekreftelse på at det er en jente vi venter :p
 
Sniker litt^^ Er så koselig å se ultralydbildene deres! Kan også anbefale Dr. Martin på Jessheim, fantastisk opplevelse <3 så gutten vår helt klart og tydelig :D
 
Sniker litt^^ Er så koselig å se ultralydbildene deres! Kan også anbefale Dr. Martin på Jessheim, fantastisk opplevelse <3 så gutten vår helt klart og tydelig :D

Ja, det er han vi går og har gått til også! Helt fantastisk utstyr og utrolig dyktig :D
Har du noen flere UL-bilder du kunne tenkt deg å dele? Ble utrolig facinert over miniatyrbilde ditt :)
 
Håper det blir bra. Rekker nok sikkert ikke å om booke innen vi skal til London. Ska en bekreftelse på at det er en jente vi venter :p

Ser ut som de har mye ledig over påsken på utralydklinikken (merkelig?) om du vil bytte. Men de må nå få sett kjønn og få tatt noen nydelige bilder på babyen på Majorstuaklinikken :D

Gi en lyd når du har vært der, og hvordan det gikk :) :)
 
image.jpg
Ja, det er han vi går og har gått til også! Helt fantastisk utstyr og utrolig dyktig :D
Har du noen flere UL-bilder du kunne tenkt deg å dele? Ble utrolig facinert over miniatyrbilde ditt :)

Jaa! Helt klart verdt pengene, både for trygghetens skyld og at det omtrent er fotografi hvis bebien ligger fint til! :) Det er kun dette jeg har på mobilen, tatt i uke 29 (pc'en har takket for seg så ikke fått de andre bildene lagt inn ennå) ^^ må si det var utrolig fascinerende å se bildet ditt også, herremin at det går an :D
 
Vis vedlegget 9548

Jaa! Helt klart verdt pengene, både for trygghetens skyld og at det omtrent er fotografi hvis bebien ligger fint til! :) Det er kun dette jeg har på mobilen, tatt i uke 29 (pc'en har takket for seg så ikke fått de andre bildene lagt inn ennå) ^^ må si det var utrolig fascinerende å se bildet ditt også, herremin at det går an :D

Sjekk den trutmunnen da! Helt bedårende <3
 
Vis vedlegget 9548

Jaa! Helt klart verdt pengene, både for trygghetens skyld og at det omtrent er fotografi hvis bebien ligger fint til! :) Det er kun dette jeg har på mobilen, tatt i uke 29 (pc'en har takket for seg så ikke fått de andre bildene lagt inn ennå) ^^ må si det var utrolig fascinerende å se bildet ditt også, herremin at det går an :D

Utrolig fint bilde! Kjære vene, tenk at det går an! :D
Blir nesten rørt til tårer her jeg sitter! :p Hehe
Du har jo så godt som et fotografi av babyen før h*n er født :D
Håper gutten vår ligger bra til under neste ultalyd! :D 3 uker til vi skal tilbake i morgen :D
Gledeeeeeeeeeeeeeeer meg skikkelig til å se også er jeg spent på å se hvordan morkaka ligger nå da den lå ned og foran utgang sist.
 
Utrolig fint bilde! Kjære vene, tenk at det går an! :D
Blir nesten rørt til tårer her jeg sitter! :p Hehe
Du har jo så godt som et fotografi av babyen før h*n er født :D
Håper gutten vår ligger bra til under neste ultalyd! :D 3 uker til vi skal tilbake i morgen :D
Gledeeeeeeeeeeeeeeer meg skikkelig til å se også er jeg spent på å se hvordan morkaka ligger nå da den lå ned og foran utgang sist.

Hihi, takk :) ble helt Fascinert da jeg lå der! Ønsker deg masse lykke til om 3 uker, håper lille gutten din ikke er sjenert, og at morkaka har flytta litt på seg! Håper du legger ut bilder i denne tråden ;)
 
Back
Topp