3D ultralyd?

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
For en uke siden var jeg på ordinær ultralyd. Da var vi så "uheldige" at gutten vår ikke ville vise seg godt fram, han lå sånn dumt til at vi kun fikk et nogen lunde godt bilde av han.

Etterhvert så har jeg veldig lyst og betale for 3D ultralyd, men er redd for å betale masse også skal det samme skje. Kan det skje? Eller er det liksom greia med 3D at de vil kunne få bilde av han uansett hvordan han ligger?

Noen fler som skal bestille seg 3D ul eller syns dere det er "waste of money"?

Vi skal ha 3D UL 21. febuar, rett og slett fordi vi vil ha den opplevelsen, samt å kunne titte på bildene fram til babyen kommer ;) Vi har råd og velger derfor å unne oss dette. Vi fikk heller ikke sett kjønnet på ordinær UL, og selv om det ikke spiller noen rolle for oss hva det er, så tror jeg det vil hjelpe oss til å knytte oss til barnet.
Jeg gleder meg i alle fall masse :D

Jeg har bestilt meg 3D nå. For min del har det med å se babyen bedre, for å knytte meg mere til henne og roe meg ned. Har hatt en del ultralyder allerede, men de har jo vært fokusert på babyens hjerte og andre mål, så jeg har knapt sett babyen i profil i det hele tatt. Føler meg som en rugemaskin, så 3D blir for min del, bare for kosens skyld

Jeg har også bestilt meg 3D ul, og skal den 11 februar. Gleder meg noe helt ENORMT til å se bebisen min igjen =)

For min del er det veldig kos å hilse på den lille i magen igjen - samt å knytte sterkere bånd med babyen.

Var på 3D første gang med minstemann - og det var en helt UTROLIG opplevelse - som jeg anbefaler til alle sammen.

Men ja - det samme KAN skje igjen, men de prøver veldig hardt å få fram selve ansiktet på ultimen da =)

Vi skal også på 3D. Mest fordi de ikke ville si kjønn i Sverige og vi (les: spes jeg) er så sabla nysgjerrige, men hadde ikke tatt en ul til om den ikke var 3D. Da får vi samtidig hilst litt på den lille og håper på en ekstra spesiell opplevelse :) Er samme hva vi får, men er litt letter å forholde seg når man har en idé om hva som gjemmer seg i magen :) Første lille luingen her inne  :)

Vi skal på 3d ul 3.februar og gleder oss veldig til å hilse på lille i magen :)

Var på 3d med førstemann også, da var det faktisk mannen som insisterte på at vi måtte gjøre det. Og vi angret ikke etterpå for å si det sånn! Det var veldig kjekt :D

Siden vi var med førstemann, så har det ikke vært noen tvil om at vi måtte på 3d med denne neste også :D Blir kjekt å få bekreftet kjønn også, siden jordmor på ordinær ultralyd bare sa hva det var uten å vise oss "bevisene"..

Jeg skal på 3D UL 7.feb :) og er 27 uker da. Hos jordmor koster det 750 kr og det skal jeg overleve ;)

Det ser ut som det er mange som syns det er koselig. Har veldig lyst og unne meg den opplevelsen selv.

Har blitt anbefalt på Lysaker, der så får man visst med film og bilder på CD + at de gir en ny time, hvis jeg skal være så uheldig at gutten vår ikke vil vise seg. Noen som har opplevd noe annet derfra, og vil anbefale et annet sted i Oslo området?

Har vært kontakt med de på Lysaker, og de er dessverre stengt rundt påsketider. Det er den eneste tiden jeg er i Oslo før fødselen, og jeg vil veldig gjøre det i Oslo med familien min rundt meg. 
Er det noen sted i Oslo dere vil anbefale? Hvor har dere tenkt å ta 3D UL?

Vi valgte å ta 3D fordi vi ikke fikk noen fine bilder på ordinær.
Jordmora klarte heller ikke måle ordentlig, så jeg ville egentlig ha en 2nd opinion.
Jenta vår lå med ryggen til og legen dytta masse for å få henne til å snu seg,
når han fikk henne til å snu seg tok han bilder,og så fort hun snudde seg tilbake,
fortsatte han å dytte på henne til hun snudde seg igjen så vi fikk fler bilder.

Vi brukte Kvinnedoktoren i Tønsberg, betalte 1200,- fikk 24 bilder og noen video'er på en CD.

JEG syns det var verdt pengene. + utrolig gøy å se hvordan prinsessa så ut og.

Jeg skal på 3D ultralyd 6 februar på Oslo City Legesenter :) Er i Oslo den dagen, og tenkte å slå to fluer i en smekk :) Grunnen til at jeg vil på 3D er hovedsaklig for at jeg vil vite kjønn (2 stk ul har sakt at det kanskje ligger en jente i magen, jeg vil vite sikkert). Og så tenkte jeg at når jeg først er i Oslo kunne jeg kanskje både få vite sikkert kjønn, og få handlet litt babyutstyr :) har liksom ikke turt å handle så mye siden jeg ikke vet helt sikkert, og så er ikke akkurat Vesterålen et mekka når det kommer til utstyr og klær ;)

vi hadde 3d i uke 28 med storebror og skal absolutt ha det igjen med lillesøster :D 

får de bare dårlige bilder av babyen så får du komme tilbake en annen gang. jeg syns det var en kjempe opplevelse og det er jo så kos å se babyen på film! 

LadyOnHeels skrev:
vi hadde 3d i uke 28 med storebror og skal absolutt ha det igjen med lillesøster :D 

får de bare dårlige bilder av babyen så får du komme tilbake en annen gang. jeg syns det var en kjempe opplevelse og det er jo så kos å se babyen på film! 

Hvor var du og tok 3D da?

Liljay skrev:

LadyOnHeels skrev:

majorstua klinikken :)

Vi skal ikke.. Angret litt på at vi ikke gjorde det sist, men da hadde jeg større grunn til å gjøre det også. Sånn personlig.. Men denne gangen har vi ikke noe behov for det i det hele tatt.

LadyOnHeels skrev:

Liljay skrev:

LadyOnHeels skrev:

majorstua klinikken :)

Ville du anbefalt de? Hvor mange bilder og videoer fikk du sånn ca? :)

Back
Topp