3D Ultralyd..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hva er sannsynligheten for å se kjønnet på 3D ? Altså, det må vel være lettere enn 2D, å der kan du vel ikke ta feil vel ?

Masse merkelige tanker om dagen, fikk jo beskjed fra jordmor at hun ble veeeeldig overassket hvis jeg ikke hadde jente i magen.. Dette sa hun på ordinær UL. Men nå om dagen så legger jeg merke til ALT.

• På tv føder damer gutter, å de hadde fått beskjed om jente.

• Kassadama på H&M sier til meg når jeg skal betale søte rosa babyklær; "Tenk om det blir gutt da?" (Med mine hormoner om dagen så hadde jeg lyst til å kjøre hue hennes ned rulletrappa.. Makan !)

• Venninner som også sier "Du burde ikke kjøpe ditt og datt, det kan bli gutt vettu!"
Jeg har jo såklart handla endel, å det jeg har hendlet på salg går jo ikke an å gjøre noe med, men får jo byttet alt det andre i en tilgodelapp om det skulle vise seg å være feil liksom. (Skal på 3D 1 Desember)

Greia er at jeg kjenner jeg blir så lei meg.. Er det bare meg som ha trua på lille prinsessa i magen liksom ? Hva er oddsen for å ta feil på UL ? Hun sa jo ikke "Jeg tror".. Å hun kikket flere ganger iløpet av UL'n..
Greit at jeg har ønsket ei lita jente, men en liten gutt hadde jeg blitt like glad for, elsker jo sønnen min, å vet jo at gutter er helt fantastiske.. Jeg bare orker ikke tanken på dumme kommentarer som "Hva var det jeg sa!", hvis det skulle vise seg å være gutt allikevel.. Tenker så mye på dette [:(]

Huff, ble langt dette her [&o]

ORIGINAL: Matheo`s mamma

De hender de tar feil på 2D, men hvis jordmora sa at hun var sikker på at det var jente, så hadde jeg stolt på det. Ikke bry deg om hva andre sier, det er så typisk at folk skal synse og mene alt mulig om en når en er gravid- Jeg er gravid med nr 3 og har to gutter fra før, og det er ikke EN person som ikke har sagt: "Håper det er jenta denne gangen da.."
Gaaad, blir så lei av alt jentepratet!!

3D er iallefall veldig sikkert, om de ser kjønnet, så stemmer det nok, skal mye til å ta feil der!
Og kommer det en gutt, så kan du gi bort, eller senge jenteklærne, er ikke verre! Gutter er en fin sort det![:)]

jeg tok vanlig ul og legen sa jente..
på 3d sa han gutt.. og det var ikke noe problem å se at det var en gutt.. [8D]
vanlig ul i uke 20 og 3d i uke 30 [:)]

Jeg har fått bekreftet 3 ganger jente, av to forskjellige jordmødre, så jeg tørr satse på det.

MEN, ei venninne av samboeren fikk beskjed om jente. Hun gikk på overtid, og på overtidskontrollen tok de ultralyd, da viste det seg også å være jente!

.. dagen etter kom det en gutt!

I n g e n t i n g  er sikkert. Men flere enn en bekreftelse burde vært nært :)

Jeg fikk beskjed om at dette så ut som en jente på ordinær ul, på 3d- ul sa legen at han var 110% sikker på at dette var en gutt.

Ut kom en gutt[;)]

Jeg klarer liksom ikke se for meg at det skal være gutt heller.. Selvom de sier at svangerskap er forskjellige, så er dette svangerskapet EKSTREMT i forhold til når jeg gikk med Elias. Pluss at hjertelyden ligger høyere (ja jeg velger å tro på det, hehe, ønsketenking).. Og på ordinær ultralyd med Elias så var det ikke tvil om at det var en gutt, det så både mamma og svigermor FØR UL-dama sa noe. Litt stort understell ligger i genene tror jeg [:-]

Men denne gang kikket hun flere ganger iløpet av UL'n, omtalte babyen som hun hele tiden, og virket ganske sikker liksom.. Uansett så kjenner jeg at jeg grugleder meg mer og mer til jeg skal på 3d nå [8|]

Jeg har 3 barn, 2 jenter og 1 gutt.. på de to første fikk jeg ikke vite kjønn på ordinær ul, men var på 3D i uke 23 med begge og fikk da beskjed om at det var jente (majorstuaklinikken og ultralydklinikken på lysaker)... så ble jeg gravid med nr.3. fikk ikke vite kjønn på ordinær ul denne gangen heller, dro på 3D ul i uke 23 på ultralydklinikken igjen og fikk beskjed om jente, han var skråsikker på jente, kunne hjelpe oss med navn osv...

vel, legen min har et elendig gammelt ul apparat på kontoret og her får vi ul i uke 32 hos han... vi sa ikke at vi hadde vært på 3D og fått vite kjønn, men spurte om han kunne se, noe han gjorde... Både han og turnuslegen sa at det var gutt og at de var rimelig sikker... jeg og sambo satt med hakeslepp og visste ikke helt hva vi skulle tro, men sa fortsatt ikke at vi hadde fått vite jente på 3D... jeg fikk 2 ul til etter uke 32 og begge gangene så han gutt, så jeg og sambo følte egentlig at vi ikke visste hva som kom til å komme...

for å gjøre historien kort: ut kom verdens fineste GUTT[:)] så mr. Dag Hovind tok feil så det sang etter på 3D ul, så dette beviser at INGENTING er sikkert... jeg har nemlig bestandig trodd at 3d da gikk det ikke an å se feil (de bruker forøvrig 2d når de ser etter kjønn da) men det gjorde det visst... jeg har hatt sååå lyst å ta kontakt med han å si at han tok feil hihihi men han husker vel neppe oss[;)] 
men nå tror jeg ikke dette er så vanlig da så vil nå tro at hvis du får vite jente på 3d så stemmer det sikkert[:)]

Back
Topp