3D- ultralyd tips!

Førstegangslykke

Flørter med forumet
Sniker meg inn fra Juli forumet[:)] Er jo fortsatt litt tidlig, men veldig greit å vite=) Er SÅ mange som går på 3d ultralyd og kommer hjem skuffet og lei seg pga dårlige bilder, osv... Så tenkte å snike inn et lite tips[:)]

For dere som bor i nærheten av Oslo...

Oslo City Legesenter har en 3d lege som er utrolig flink! Dr. Molnar. Han er litt vanskelig å forstå, men ellers er han heeelt utrolig! Han var en av de første i Norge som startet med 3d og har det nyeste i forhold til teknisk utstyr.
Han har et utregningsprogram (som ingen andre i norge har) som kan beregne hva vekten til lille nurket vil være ved termin. -Og den stemmer alltid..

Jeg har vært på 3d flere steder, men på Oslo city legesenter var det noe heeeeelt annet enn de andre!
Lille tulla vår lå litt vanskelig til, så vi fikk en ny gratistime neste uke=)! Dette får alle som får dårlige bilder når lille ligger å gjemmer seg.

Er dyyyyyyrt, men tro meg! Er verdt det![:D]
(1380 kr for 30 min). Du får med både bilder og film!

Lykke til alle sammen, men nydelige små september barn <3[:)]

Så gøy da! Skal notere meg dette sånn i tilfelle [:D]

http://www.oslocitylegesenter.no/prisliste.php
På hjemmesiden deres står det 1380 kr, som jeg betalte:)

Ingenting ekstra,utenom av at alt det han gjorde var av høyere standar enn steder jeg har vært tidligere. De tekniske apparatene var også noe helt annet! men av hva jeg forstod så har han et helt nytt beregningsapparat angående vekt til baby.. Dette er mye mer nøyaktig enn tidligere! Men jeg kan jo håpe at den tar litt feil ettersom lille tulla mi skal veie 4,15 kg ved termin...[:D] he he.. Huff!.. stooooooor!

En ting som jeg også ikke visste er at gjennomsnittet på nordiske babyer er 4 kg, og IKKE 3,5 kg. Det er gammel forskning og der var asiatiske babyer inkludert i studie (og de er som regel VELDIG små).[:)].

ORIGINAL: Charlotteogprinsessa

ORIGINAL: Førstegangslykke

http://www.oslocitylegesenter.no/prisliste.php
På hjemmesiden deres står det 1380 kr, som jeg betalte:)

Ingenting ekstra,utenom av at alt det han gjorde var av høyere standar enn steder jeg har vært tidligere. De tekniske apparatene var også noe helt annet! men av hva jeg forstod så har han et helt nytt beregningsapparat angående vekt til baby.. Dette er mye mer nøyaktig enn tidligere! Men jeg kan jo håpe at den tar litt feil ettersom lille tulla mi skal veie 4,15 kg ved termin...[:D] he he.. Huff!.. stooooooor!

En ting som jeg også ikke visste er at gjennomsnittet på nordiske babyer er 4 kg, og IKKE 3,5 kg. Det er gammel forskning og der var asiatiske babyer inkludert i studie (og de er som regel VELDIG små).[:)].

Merkelig.Jeg var der på tirsdag og betalte 1200 kr!
Ja,han er super[:D][:D][:D][:D]Veldig nøye og hyggelig mann.
Ja,er lettere å estimere vekt rett før termin og da må som regel samme lege og samme ul brukes for å få det mest mulig rett.Før vokser de veldig i rykk og napp.Hmmm 4 kg? det visste ikke jeg heller.Trodde det var 3,5 på jenter og 3,6 på guttene jeg.

Håper du får fine bilder når du skal tilbake til han da[:)]
Måtte tilbake selv til uken fordi lille mor lå med hodet inni morkaken og ville ikke vise seg[8D]

Ja, så ble litt lettet når han sa det. Trodde plutselig jeg skulle få en "gigant"-baby!..
Hm, ja! Det hørtes rart ut! Men er det 3d du også skulle på i utgangspunktet? der du får film og bilder? -Trodde det var litt tidlig, ved at det er vanskelig å få fine bilder/film? Lykke til på neste time da[:)] du fikk sikkert samme beskjed som meg? -Spis sjokolade og drikk Cola 4 minutter før du har legetimen.

Blir spennende!:D

ORIGINAL: Førstegangslykke

Sniker meg inn fra Juli forumet[:)] Er jo fortsatt litt tidlig, men veldig greit å vite=) Er SÅ mange som går på 3d ultralyd og kommer hjem skuffet og lei seg pga dårlige bilder, osv... Så tenkte å snike inn et lite tips[:)]

For dere som bor i nærheten av Oslo...

Oslo City Legesenter har en 3d lege som er utrolig flink! Dr. Molnar. Han er litt vanskelig å forstå, men ellers er han heeelt utrolig! Han var en av de første i Norge som startet med 3d og har det nyeste i forhold til teknisk utstyr.
Han har et utregningsprogram (som ingen andre i norge har) som kan beregne hva vekten til lille nurket vil være ved termin. -Og den stemmer alltid..

Jeg har vært på 3d flere steder, men på Oslo city legesenter var det noe heeeeelt annet enn de andre!
Lille tulla vår lå litt vanskelig til, så vi fikk en ny gratistime neste uke=)! Dette får alle som får dårlige bilder når lille ligger å gjemmer seg.

Er dyyyyyyrt, men tro meg! Er verdt det![:D]
(1380 kr for 30 min). Du får med både bilder og film!

Lykke til alle sammen, men nydelige små september barn <3[:)]

Har du vært hos han på lysaker før? Vi var der sist og var veldig fornøyd i allefall.. men hvis han har er bedre så kanskje vi skulla ha prøvd han denne gangen da ;)

de måler vekt på sykehuset også[:)]

Back
Topp