3d idag...

drømmeren84

Gift med forumet
Lillegutt ville ikke vise seg godt frem.. morkaken jeg fikk beskjed om at lå bak, viser seg at ligger fremre !!! Så han som tok ultralyd, syntes jordmoren på sykehuset, som tok oul, har vært meget slapp!!!!
Har ingen betydning annet enn om hvis jeg f.eks måtte tatt hastekeisersnitt og de hadde skjært feil... ! Og det i seg selv er jo relativt krise ... jeg hadde jo hastekeisersnitt med nr 1 så med meg så vet man aldri. ..

Vi lurer nå på hva vi skal gjøre, ta ny ul om 14 dager i håp om iallefall noen bra bilder eller avvente :/ ?
Vi var liksom ikke forberedt på dårlige bilder og film pga vi ikke visste morkaken lå foran og ergo da kan man få dårlige bilder..

Og dere med morkaken foran, når tok dere/ skal dere ta 3d for evt beste bilder?
Eller noen som vet hva som er best?
Er uke 28+0 imorgen

Han veier 1023 gr og er estimert til å veie 3200-3300 gram ved fødsel...
Han ligger altså ganske mye under den normale kurven , og han som tok ultralyden idag, sa han ikke var den største babyen..
Men nå er ikke jeg stor heller, men bf er jo høy og stor..

Eneste jeg så godt var at han definitivt lignet på sine 2 søstre mtp min potet nese og bollekinn hehe.. og Pappan sin munn... :)
 
Dette er feil nr 2 fra Kongsberg sykehus sin side ang meg, så kjenner at valget om å føde på Drammen, nå er riktigere enn noen gang. ..
 
Får dere eventuelt dekket den nye ul eller må dere betale selv?
Virkelig synd det ikke ble den opplevelsen dere ønsket ♡
 
Så kjedelig at det ikke blei som dere håpa på. Og for en alvorlig feil, det høres nesten rart ut at de klarer å se så feil? Du burde jo få en henvisning til ny ultralyd på sjukehuset, så de kan bekrefte det for seg selv. Jeg ville tatt en prat med lege eller jordmor... Angående lår det er best å ta 3D-UL så veit jeg ikke, har ikke vært og skal ikke ;)
 
Så kjedelig:(
Men at de kan si på oul at du har morkaka bak,når den egentlig ligger foran syns jeg var skremmende:eek: ikke for det er farlig,men for den som tok oul må jo vært stein stok blind!!
Var ikke tvil på meg i verken uke 13,eller oul at den lå foran.
 
Jeg har morkaka foran og fikk helt greie bilder når jeg var 27+4, fikk nesten bare fra siden får hu snudde seg..:) men du burde jo fått henvisning så de får sjekket opp i dette!!!
 
Vi fikk også litt "dårlige" bilder når jeg var i uke 28. Det er pga morkaka som ligger foran ansiktet :) Nå er det min jm som tok 3D og ho sa at vi godt kunne prøve på nytt neste gang - bare for å se om det var noe bedre da. Da er jeg 32 uker.

Jeg var forberedt på at bildene kunne bli dårlig så hadde ikke betalt for ny. Men skjønner det er kjipt når man ikke er klar over det på forhånd (mtp morkaka foran). Jeg fikk noen bilder i profil som jeg syntes var fine og det holdt egentlig for meg.

Her er et par av de vi fikk:
image.jpeg
 
Får dere eventuelt dekket den nye ul eller må dere betale selv?
Virkelig synd det ikke ble den opplevelsen dere ønsket ♡

Vi må dekke den nye 3d ul selv...
Vi var 0 forberedt på det her liksom :/
 
Så kjedelig at det ikke blei som dere håpa på. Og for en alvorlig feil, det høres nesten rart ut at de klarer å se så feil? Du burde jo få en henvisning til ny ultralyd på sjukehuset, så de kan bekrefte det for seg selv. Jeg ville tatt en prat med lege eller jordmor... Angående lår det er best å ta 3D-UL så veit jeg ikke, har ikke vært og skal ikke ;)

Jeg skal prate med jordmor til mandag på kontrollen og informere henne og samtidig høre hva hun mener om hele saken og også høre ang evt henv ny ultralyd. . Selv om jeg idag fikk se 110% morkaken og at den ligger høyre side av abdomen. . Syntes dette var en tragedie fra sykehuset sin side atter engang... :/
 
Så kjedelig:(
Men at de kan si på oul at du har morkaka bak,når den egentlig ligger foran syns jeg var skremmende:eek: ikke for det er farlig,men for den som tok oul må jo vært stein stok blind!!
Var ikke tvil på meg i verken uke 13,eller oul at den lå foran.

Var det han som tok ultralyd på meg idag, sa også.. hvordan i alle dager kan en jordmor ta så spinn vill feil!!! Jeg spurte tilogmed hun når jeg kunne kjenne spark, var på oul i uke 19, og hun mente snart fordi morkaken lå på bakre vegg!
Så var ikke bare en skrive feil heller.. jeg spurte spesifikt om det, da jeg syntes det var rart å ikke kjenne noe når jeg er 3.gangs og da var i uke 19...
 
Jeg har morkaka foran og fikk helt greie bilder når jeg var 27+4, fikk nesten bare fra siden får hu snudde seg..:) men du burde jo fått henvisning så de får sjekket opp i dette!!!

Men så er det 2.jordmor som gjør feil på meg på kongsberg, så ønsker ikke dit igjen for ny sjekk :/
Kan jeg be om å henvises til drammen hvor jeg skal føde?
 
Vi fikk også litt "dårlige" bilder når jeg var i uke 28. Det er pga morkaka som ligger foran ansiktet :) Nå er det min jm som tok 3D og ho sa at vi godt kunne prøve på nytt neste gang - bare for å se om det var noe bedre da. Da er jeg 32 uker.

Jeg var forberedt på at bildene kunne bli dårlig så hadde ikke betalt for ny. Men skjønner det er kjipt når man ikke er klar over det på forhånd (mtp morkaka foran). Jeg fikk noen bilder i profil som jeg syntes var fine og det holdt egentlig for meg.

Her er et par av de vi fikk:
Vis vedlegget 173973

Gud, så utrolig flotte bilder <3 skjønner godt det holder for dere :)
Vi så ingenting og kom ut med 1 bilde som vi ser han såvidt i profil og det var etter mye redigering Fra han sonogrsfen...
Og tror at om vi hadde vært forberedt, så ville ikke skuffelsen vært så stor på en måte... vi har ventet i 8 uker på denne timen og trodde virkelig det ble annerledes pga vi ikke så for oss morkaken som lå klistret oppi ansiktet hans ...
 
Gud, så utrolig flotte bilder <3 skjønner godt det holder for dere :)
Vi så ingenting og kom ut med 1 bilde som vi ser han såvidt i profil og det var etter mye redigering Fra han sonogrsfen...
Og tror at om vi hadde vært forberedt, så ville ikke skuffelsen vært så stor på en måte... vi har ventet i 8 uker på denne timen og trodde virkelig det ble annerledes pga vi ikke så for oss morkaken som lå klistret oppi ansiktet hans ...

Synes det er litt dårlig at dere må betale for ny time, som oftest får man jo komme tilbake å prøve på nytt om babyen ligger dårlig til. I forhold til dere fikk jo vi kjempefine bilder da ja!

Æsj. Vet ikke om jeg hadde orket det da altså frøken, sjansen er jo veldig stor for at det blir dårlig neste gang også :facepalm:
 
Synes det er litt dårlig at dere må betale for ny time, som oftest får man jo komme tilbake å prøve på nytt om babyen ligger dårlig til. I forhold til dere fikk jo vi kjempefine bilder da ja!

Æsj. Vet ikke om jeg hadde orket det da altså frøken, sjansen er jo veldig stor for at det blir dårlig neste gang også :facepalm:

Nei, vi er litt usikre vi også.. Men én stor stor del av oss ønsker allikevel å prøve engang til, i håp om bedre bilder.. Men det koster jo mye penger :/
 
Nei, vi er litt usikre vi også.. Men én stor stor del av oss ønsker allikevel å prøve engang til, i håp om bedre bilder.. Men det koster jo mye penger :/

Skjønner det! Man kan tenke at det er bare penger - når du ser tilbake på bildene om 10 år tenker du ikke på penger. Men så må man vurdere økonomien nå også, om det er verdt å ta sjansen. Hva sa han som tok ultralyden da?
 
Skjønner det! Man kan tenke at det er bare penger - når du ser tilbake på bildene om 10 år tenker du ikke på penger. Men så må man vurdere økonomien nå også, om det er verdt å ta sjansen. Hva sa han som tok ultralyden da?

Han sa vi ikke var garantert å få bedre bilder om vi ventet noen uker heller så :/
 
Har også morkaken forran, så blir ikke 3D på oss. Var på 3D i uke 21 for å få vite kjønn, men så allerede da at det ikke ble noen bra bilder da morkaken dekker så å si hele fremre magevegg :/

Så utrolig kjedelig for dere :( hadde bedt om henvisning til ny ul på det sykehuset du skal føde. Er jo helt utrolig at jordmor på ul kunne ta så feil?! Jordmoren som du går til kontroller hos har nok noen gode råd til deg :)
 
Jeg har morkaken framme. Bra bilder for det om. 3D "mannen" sa det sjeldent hadde noe å si for bildene at morkaka lå foran. Det som var litt verre er når det blir for dårlig plass i magen. Jeg var på 3D i uke 31 og ja bildene ble bra, men dårlig plass for baby så da måtte han prøve en stund for at bildene skulle bli bra.
 
Så kjedelig da! Syns dere burde få ny time gratis.

Jeg er litt skuffa over oul også. Sa ingenting om at jeg hadde lavtliggende morkake. Det blei oppdaga ved privat 3D. Så nå må jeg ha tett oppfølging med tanke på om jeg kan føde normalt eller må ta ks
 
Så kjedelig da! Syns dere burde få ny time gratis.

Jeg er litt skuffa over oul også. Sa ingenting om at jeg hadde lavtliggende morkake. Det blei oppdaga ved privat 3D. Så nå må jeg ha tett oppfølging med tanke på om jeg kan føde normalt eller må ta ks

Helt sprøtt hvordan de kan overse det... ! Tenk om du ikke hadde tatt privat ul.. da ville det jo gått uoppdaget..
Tragisk av helsevesenet i et så viktig yrke !
 
Back
Topp