3D-bilde på ultralyd

Iddi10

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei!
Har noen tenkt på om de skal ta enda en ultralyd med 3D av fjes?
Er det verdt det, noen erfaringer? Kan man virkelig se fjeset?

det frister, men er jo dyrt og hva hvis bildene uansett ikke blir noe tydelige? Ligner det i det hele tatt på «sluttresultatet»?:smiley-bounce012

og ikke minst, når tar man det??
 
Last edited:
Har veldig lyst til å ta det, men skikkelig usikker :)
Har ingen erfaring, men har hørt at det burde taes i mellom uke 25 og 32 ellerno?
Har også hørt at hvis du har morkaken mot magen så burde det taes innen uke 28 for å få gode bilder :) Har null peiling, er litt nysgjerrig selv, tenker å bestille nå for å få time tidlig på nyåret :p
 
Jeg tenkte jeg skulle bestille denne gangen. Fordi det er siste svangerskap, og fordi jeg «sparte» pengene til tidlig ultralyd da jeg istedenfor fikk timen gratis hos en jordmor under ultralydutdanning hos spesialist. Så jeg bestemte meg kjapt for å blåse de kronene på 3D-ultralyd istedenfor. :hilarious:
Men når det passer best har jeg ikke helt oversikt over enda. Mener det står noe på Kvinnedoktoren sin side om når de anbefaler.

edit:
C7108330-CBE4-4140-B2C6-0C375E225E30.jpeg
 
Last edited:
Jeg fikk 1 bilde i 3D på OUL! Man kan se ansiktet, men det er enda ikke så mye fett i huden til å se hvordan barnet kommer til å bli! Derfor anbefaler de fra uke 26 - 34 :) jeg har fra de andre og da så man veldig mye hvem de lignet på osv! Veldig morsomt da mine barn har ganske mye søskenlikheter selv om det var en gutt og en jente! :happy: nå er de litt forskjellige.. guttungen ligner på faren mens jentungen er prikklik meg som liten!:D
 
Vi har bestilt 3D ultralyd i uke 25 (pga morkaken foran tok vi litt tidligere enn sist). Opplevde det som en veldig positiv greie med førstemann, spesielt for barnefaren som ikke får den samme tilknytningen som meg som kjenner spark og bevegelse hele tiden.
Vi kjente igjen noen trekk fra barnefar, og da hun var noen uker gammel kunne man lett se at hun lignet på bildet fra 3D-UL. Vi ønsket også å være forberedt på ev. større misdannelser, slik at vi ikke skulle bli så overrasket ved fødsel. Så da fikk vi jo se at alt så fint ut i 3D også.
 
Jeg skal ta 3D rundt uke 28, det gjorde jeg med storebror sist :)

de anbefaler vel før uke 32, for da begynner det å bli trangt inni magen :)
 

Vedlegg

  • F7866AF2-95CA-4A0E-9E37-A674BB440F68.jpeg
    F7866AF2-95CA-4A0E-9E37-A674BB440F68.jpeg
    940,8 KB · Visninger: 88
Tok 3D ultralyd med eldstemann i sv.uke 28. Det ble fine bilder og man kunne se tydelige ansiktstrekk. Vi kunne se tydelig likheten til en av besteforeldrene blant annet :D Denne gangen ble 3D modus skrudd på under OUL i uke 21. Fikk noen kjempe fine bilder, men ikke like tydelige ansiktstrekk ennå.
 
Jeg tok i går (23+6) og da så vi ansiktet godt :happy: skal igjen om noen uker, for han var litt sjenert og lekte så mye med navlestrengen foran ansiktet at det ble litt vanskelig å få tatt et bra bilde.
 
Jeg tok i uke 31 mener jeg å huske det var, med førstemann. Fikk kjempefine bilder og video. ❤️ Hadde morkaka foran, og det var ikke noe problem å få fine bilder for oss :happy: Ikke bestemt oss for om vi vil det denne gangen
 
3D UL 21+4 - en lite samarbeidsvillig lillebror som helst snudde ryggen til oss :angelic::hilarious:
 

Vedlegg

  • 3A9A02D2-7177-43BE-9E65-B56C0686D331.jpeg
    3A9A02D2-7177-43BE-9E65-B56C0686D331.jpeg
    43,8 KB · Visninger: 68
3D UL 21+4 - en lite samarbeidsvillig lillebror som helst snudde ryggen til oss :angelic::hilarious:
Meretes ultra? :D Han er ikke fotogen :joyful: ingen av mine barn er eller har vært det.. selv i magen :laughing021
 
Meretes ultra? :D Han er ikke fotogen :joyful: ingen av mine barn er eller har vært det.. selv i magen :laughing021
Jepp :D

storebror var heller ikke fotogen :p men koselig med ett lite snipp av han da :p
 
Back
Topp