39.5 i Feber?!

*Millamor*

Elsker forumet
Jeg synes Theodor var så varm så tok tempen og han har 39.5 i feber. Han gir ikke utrykk for at han har noe vondt, og han spiser godt. Ringte legevakta for sikkerhets skyld også, men di visste ikke hvorfor...

Men har dere vært borti at deres små har feber, men ikke symptomer på noe annet?
Han smiler, ler og spiser! Vi ga han febernedsettende også så da får vi håpe det går over!

Det skjer nesten hver gang her det[;)] Kan jo være at han får tenner? Eller at det ikke er så lenge til de bryter igjennom..

Jeg er ikke noe glad i feber.. og blir like usikker hver gang... men har som du, ringt legevakten innimellom og får da til beskjed at så lenge allmenntilstanden er bra så er det ingen fare!

Og han er jo i alderen for tenner[;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Det skjer nesten hver gang her det[;)] Kan jo være at han får tenner? Eller at det ikke er så lenge til de bryter igjennom..

Jeg er ikke noe glad i feber.. og blir like usikker hver gang... men har som du, ringt legevakten innimellom og får da til beskjed at så lenge allmenntilstanden er bra så er det ingen fare!

Og han er jo i alderen for tenner[;)]

Ja det var sant det kan være tenner ja! Det tenkte jeg ikke på en gang. Han har akkurat spist middag, og drukket masse vann. Og nå leker han blid og fornøyd, men blir små bekymra likevel jeg [;)]

Ja, opplevd flere ganger!
Rett før helgen fikk hun feber mot 40, uten å plages!
Er bare litt mer slapp, men klager sjelden. Bare sitter og koser mer. [;)]

ja opplevd det mange ganger, han har bare mer tid til å kose[:D]

om ikke de plages skal man ikke gi febernedsettende. feber betyr at kroppen arbeider mot noe, og setter du ned tempen, bremser du bare jobben kroppen er i gang med.

feber og god almentilstand er ikke farlig. pass på å få i de nok drikke bare[:)]

har ikke tror på feber kommer av tenner, men omvendt som de sier nå[;)]

ORIGINAL: Camilla*Theodor

Jeg synes Theodor var så varm så tok tempen og han har 39.5 i feber. Han gir ikke utrykk for at han har noe vondt, og han spiser godt. Ringte legevakta for sikkerhets skyld også, men di visste ikke hvorfor...

Men har dere vært borti at deres små har feber, men ikke symptomer på noe annet?
Han smiler, ler og spiser! Vi ga han febernedsettende også så da får vi håpe det går over!

er jo vanli at de små får feber. Så lenge han spiser og er oppegående skal du ikke bekymre deg. FIkk bedskjed fra helsesøster at man alltid skal se på almennetilstanden på barnet "over" feberen... man kan ha høy feber med god almennetilstand og lav, men likevel feber, og dårlig almennetilstand...
Håper det snart går over ihvertfall. :)

ORIGINAL: pupple

om ikke de plages skal man ikke gi febernedsettende. feber betyr at kroppen arbeider mot noe, og setter du ned tempen, bremser du bare jobben kroppen er i gang med.

feber og god almentilstand er ikke farlig. pass på å få i de nok drikke bare[:)]

Snakket med legen og han mente jeg skulle gi febernedsettende siden 39.5 er ganske høyt..[:)]

feil. me var innlag på sykehuset med vår sønn som den gang va 8 mnd, å fikk besjed om at ved 39 i feber KAN man j febernedseende, 39,5 SKAL du je febernedsetende..............................[;)]

eg hadde  fått han sjekka... og be de ta urinprøve!
små barn skal ikke ha så høy feber..

de sendte oss hjem igjen, men andre gangen viste d seg at ho hadde nyrebekkenbetennelse.....

ORIGINAL: Camilla*Theodor

ORIGINAL: pupple

Snakket med legen og han mente jeg skulle gi febernedsettende siden 39.5 er ganske høyt..[:)]

Jeg og ville ha gitt febernedsettende[;)] Du gjør i alle fall ikke noe galt ved å gi han det.

Jeg gir hvis feberen er oppe i 39 og over

små barn tolererer feber bedre enn oss voksne. f.eks kan vi være helt utslått av 38,5 mens små barn ikke reagerer før den er på 40. De trenger ikke febernedsettende hvis tempen er under 39. men gjerne gi det fra 39 og oppover. Det viktigste er uansett å gi barnet væske, og evt observere at det kommer urin (våt bleie) frostrier eller feberkramper.(det siste er heldigvis ikke så vanlig, men noen barn får det..)

Back
Topp