39+4

marbea7686

Flørter med forumet
heisann

jeg er nå 39+4 uker på vei.
jeg har vært på sykehuset (39+1) og undersøkte bekkenet mitt,som er smalt.
de ville jeg skulle føde så fort som mulig,pga at babyen bør ikke bli for stor for bekkenet (ikke over 3600g).
kommer den ikke mandag 5oktober,blir det planlagt KS. [:(]
de prøvde å strippe meg,uten stort hell forstod jeg det som. Og jeg har null kynnere.
jeg har store mengder utflodlignende veske da,siden strippeforsøket. (kanskje vel detaljert,men....)

saken er: jeg er LIVREDD keisersnitt. Det er det værste jeg kan tenke meg å oppleve (fikk hasteKS sist gang og det gikk LANGT fra bra for å si det mildt).
tror dere at jeg kan spørre sykehuset om å bli satt igang,om babyen ikke har komt innen lørdag?
kanskje jeg kan slippe KS da tenkte jeg. hva synes dere?
skal jeg vente til fredag og evnt ringe til sykehuset og forhøre meg om muligheten for igangsettelse da?

jeg er ikke det minste redd for å føde normalt,det er KS jeg er redd. [&:]

Er ikke verre enn å ta en tlf for å høre!:) Fortell at du er redd KS etter tidligere opplevelser og at du heller vil føde normalt!

Så vil jeg også nevne at planlagte KS går mye finere for seg enn hasteKS!

så dere synes ikke det er for tidlig å ringe?
jeg gir ikke inntrykk av å være fullstedig gal liksom,hvis jeg ringer? [8D]

har vært der to ganger allerede å snakket om angsten,men den vokser seg bare større og større.... [:'(]

snakk med dem og si hva du ønsker..siden du hadde en så ubehagelig opplevelse av ks sist..dem har nok en forståelse for det!! masse lykke til da! du er heldig som snart får se bebbisen din da[:D]

ORIGINAL: LillMi

Hvis du forklarer de dette burde det ikke være noe i veien for at du blir satt i gang, men en igangsettelse kan ofte føre til ks. De burde hjelpe deg med å få en fødsel som du syns er trygg og fin!

Hva var det som gikk galt med ks sist? Jeg hadde haste ks og det var det siste jeg trodde ksulle ksje meg, men hadde en fin opplevelse med det. Håper du slipper å oppleve det samme som sist, uansett hva utfalet blir!

kan det føre til KS? vet du hvorfor? syns det er fint med informasjon jeg... [;)]
de er veeldig behjelpelige og snille på sykehuset hvor jeg skal føde denne gangen. jeg stortrives og føler meg veldig godt tatt vare på,men jeg har kanskje ikke sagt HVOR livredd jeg faktisk er for KS. [&:] kanskje jeg ikke har vært påståelig nok? ikke vet jeg....

sist så hadde jeg en stor baby på 4200gram (ikke STOOR,men for stor for mitt lille bekken,men de hadde ikke undersøkt meg for det og jeg ante ikke at jeg hadde smalt bekken). babyen var en "stjernekikker" og satt da fast,mens jeg hadde ekstreme pressrier og 9cm åpning. men hun kom aldri ut,og jeg måtte da ha hasteKS.
under KS så kjente jeg (faktisk) det de drev med,og for meg som har ekstrem operasjonsangst,så var det grusomt for meg å oppleve. dessuten stakk de meg feil med epiduralen så jeg fikk spinalhodepine,jeg mistet 3liter blod,ble lagt i narkose til slutt og de glemte igjen et redskap inni meg så jeg måtte åpnes igjen. [&:][&:]
jeg fikk en reaksjon på lystgassen og epiduralen som gjorde meg litt paranoid,så jeg la bare i ørska i 5 dager og fikk ikke sett eller ammet babyen før jeg skulle hjem fra sykehuset.

ORIGINAL: Rockeprinsessa

snakk med dem og si hva du ønsker..siden du hadde en så ubehagelig opplevelse av ks sist..dem har nok en forståelse for det!! masse lykke til da! du er heldig som snart får se bebbisen din da[:D]

jaaa...jeg gleder meg [:D]
dumt at angsten skal ta så mye overhånd...jeg skal ringe de og høre hva de syns,jeg.

ORIGINAL: Bleiemos

Er ikke verre enn å ta en tlf for å høre!:) Fortell at du er redd KS etter tidligere opplevelser og at du heller vil føde normalt!

enig!
Jeg hadde hasteKS med storebror og det gikk ikke så bra. Nå med lillebror hadde jeg planlagtKS og det er noe helt annet! Alt gikk rolig for seg, og jeg var i kjempeform etter på ! Oppe av senga samme kveld og dro hjem etter 46 timer!

ORIGINAL: 2 Keisere

ORIGINAL: Bleiemos

enig!
Jeg hadde hasteKS med storebror og det gikk ikke så bra. Nå med lillebror hadde jeg planlagtKS og det er noe helt annet! Alt gikk rolig for seg, og jeg var i kjempeform etter på ! Oppe av senga samme kveld og dro hjem etter 46 timer!

OJ,så stor forskjell på KS? hvis jeg får KS så håper jeg det blir bedre denne gangen altså... [;)][&:]

Back
Topp