38,8 feber?

Nr2Ventes^^

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Er det feber? mild feber  kanskje?
Hun er varmere enn vanlig, sover litt ekstra, men ellers alt normalt. behøver ikke bekymre meg før det går over 39 og varer lenger eller?
 
Ja det er feber. Alt over normal kroppstemperatur er feber selvom det bare er en halv grad. Vanlig er vel å ligge på et sted mellom 36 og 37,5 grader. Så kan være greit å måle temperaturen når man er helt frisk også så man vet hva en ligger på. Små barn tåler mer feber enn voksne så 38,8 er ingen fare, bare greit å sjekke at den ikke stiger for mye. Er først oppe i 39,5-40 grader at det man bør gjøre noe, kommer jo selvfølgelig ann på hvordan barnet har det også da. Du får kjøpt febernedsettende stikkpiller til baby på apoteket. Håper formen bedrer seg raskt!
 
Takk for svar :) Ingen forandring idag, men holder seg under 39. Skal til helsestasjonen imorgen, så får snakke med de om det ikke har gitt seg. Så sant det ikke blir værre idag da, da ringer jeg legen. Går nok over etterhvert :)
 
Det kommer vel kanskje litt ann på hvilken normal-temperatur ungen harogså. En som har 36,4-36,6 vil kanskje trenge febernedsettende raskere enn en som ligger på rundt 37 kanskje? Se litt ann på formen også, og ikke bare temperaturen :). God bedring til Emma Victoria :)
 
Var det etter vaksina?
Lillegutt fikk feber etter vaksina. Det gav seg etter et døgn ca.
 
Tror det normalt ligger på rundt 37, hun er veldig varm av seg fra før. Har gitt henne en paracet siden hun var veldig sutrete. er sikkert litt ubehagelig.
Takk takk :)
Det var ikke etter vaksine nei, men tror kanskje hun har blitt smitta av kusina si som også er syk nå. Stakkars små.
 
Thihi.. Det går nok fint skal du se =) Tror ikke du hadde trengt å gi paracet på under 39 heller... =) Om hun bare hadde vist litt ubehag før natta så kunne du heller gitt da =) På Lina var temperaturen oppi 39,9 før jeg ga paracet for natta =) Men i dag er hun feberfri :D ;)

Hilsen din søster... ;)
 
Jeg vet det, men virka ikke som hun hadde det så bra etterhvert. Ble mer seg selv etter paracet. Har bar gitt to tilsammen, en på morningen og en på kvelden. Nå er hun også mye bedre :D
 
Da er det dag nr 2 med et helt frisk barn i hus :D Varte ikke så lenge heldigvis, men nå har hun fått trøske i munnen, noe hun hadde rett etter fødsel også. vet ikke om det er fordi hun var syk det kom igjen jeg? Men virker ikke som hun syns det er ubehagelig. Har fått resept på behandling for det, så håper det går over fort :)
 
Back
Topp