37,8 i temp, holde hjemme?

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Ja, hva gjør dere?
Snuppa mi er snørrete, men i super form. Leker og har det flott.
JEG selv velger å ha henne hjemme, for jeg er hjemme selv og vil helst ikke at hun skal bli MER syk(hun er MYE syk)
RIngte bhg og sa at Sofie blir hjemme, at hun er i flott form men har 37,8 i temp så da satser jeg på at en hjemmedag blir bra......Da sa bhg tanta at "ja, det ER jo feber det, så da må hun jo være hjemme". Kjente jeg ble litt overraska da for hadde jeg vært i arbeid så hadde jeg vel ikke ville brukt en helt sykedag når hun er i så god form og tempen ikke er over 38.

Ble kanskje litt surrete skrevet dette. Men hva syns dere? Hun har forresten sovet greit i natt og, sov helt til 0730. Så er knall våken og leker og koser seg.

37,8 er ikke feber i mitt hode, om barnet ellers virker friskt.

Man regner feber som 38 grader eller mer, så dersom man har under 38,0 grader regnes det ikke som feber. Er allmenntilstanden bra så er det jo bare å sende i barnehagen.. Men for min egen del hadde jeg holdt barnet mitt hjemme dersom jeg hadde fri og han eller hun var litt småsyk.. I barnehagen til barna mine regner de 38 eller mer som feber, under 38 er greit.

Jeg ser ikke på det som feber, men truende feber kanskje ? Hadde nok sendt i barnehagen, og heller bedt dem se an formen om ungen skulle virke "mer" syk iløpet av dagen.. Noen barn har jo høy normaltemperatur.
Men nei, her er det ikke feber før det ligger på 38+ ..

ORIGINAL: Kittekat

37,8 er ikke feber i mitt hode, om barnet ellers virker friskt.

Det var det jeg mener og! Hadde jeg ikke hatt et barn som er MYE syk og er hjemme selv så hadde jeg vel sendt hu i bhg

Det er ikke feber, men sansynligheten er meget stor for at den bikker feber i løpet av dagen, siden tempen alltid er lavest om morgenen.

strengt tatt ikke VEELDIG mye feber om man kan kalle det feber, men d spør litt på hvilken kroppstemperatur barnet selv har når hun er frisk.... Tuppa mi er 36,5 til vanlig, så hun er veldig slakk om tempen stiger til 37,8/9...

Jeg hadde holdt hjemme da, for min erfaring tilsier at når man har forhøyet morgentemperatur så stiger den som oftest utover dagen.

men ville ikke kalt det der feber [:)]

tja, spørst hva tempen er normalt da... selv hadde jeg hatt feber på 37,8!
og man blir ikka akkurat bedre av å være i barnehagen. Fullt kjør hele dagen, lite tid til å slappe av! Så veldig fornuftig av deg å holde henne hjemme!

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Men hvorfor målte du temperaturen om hun er i flott form? [:-]

Fordi jeg syns hun var litt varm og hun er snørrete. Som sagt er hun MYE syk, så jeg er alltid litt oppmerksom på dette

det me feber e jo ganske individuelt men i bhg te oss e grensa for feber 38 ihvertfaill[:)] Guttn min har mellom 37.5 og 37.9 te vanlig han, så det har æ varsla bhg hans om...
Men i min bhg har vi nånn unga som har lav kroppstemp fra før av..f.eks ei som bli rååååvarm og slapp ved 37.8 så dær har æ ringt foreldran ett par gang sånn at dæm har fått tatt vurderinga sjøl.. dæm har komme bægge gangan fordi jenta dæmmers har lav temp fra før, go derfor regne dæm 37.8 som feber[:)]

ORIGINAL: Skrulla86

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Men hvorfor målte du temperaturen om hun er i flott form? [:-]

Fordi jeg syns hun var litt varm og hun er snørrete. Som sagt er hun MYE syk, så jeg er alltid litt oppmerksom på dette

skjønner [:)]

Forresten er jeg enig om dette med om man har lav temp ellers. Det har egentlig jenta mi, og pleier å være slapp når hun har
37,8 i temp, men er ikke det idag. Leker som sagt masse og er kjempe blid:)
BHG der hun går vet jo ikke om hun har lav temp til vanlig, så ble bare så ovverraska over den litt kjappe kommentaren til bhg ansatte at 37,8 ER feber og da MÅ hun være hjemme. Men som sagt så holder jeg henne jo hjemme idag, selv om hun er fin form:)

Hovedregelen slik jeg har praktisert den er:

Over 38 grader på kvelden = feber og hjemme fra barnehagen neste dag
Over 37,5 grader på morgenen = stor sannsynlighet for stigende feber og hjemmedag fra barnehagen....

Ettersom tempen som hovedregel er lavere om morgenen er det veldig stor sannsynlighet for at tp stiger i løpet av dagen, så jeg ville holdt barnet hjemme uansett og selv regnet det som "feber"..

det spørs jo litt hva barna har i temp til vanlig. har min datter 37.8 om morgenen er hun syk, da normaltempen hennes er 36.
Min gutt har normaltemp på 37.7 om morgenen og ofte 38.2 om kvelden uten å være syk.. hehe han er litt rar..
nå har han 39.8 og sitter og leker med bilene sine..[8|] Jajja.. hehe..syk men lite påvirket.. merkelig nok...
Har datteren min 40 er hun helt vekke og alvorlig syk.

Hjemme hos oss hadde det vært feber.. Både for meg og hun lille.
37,3 er nok til at jeg holder henne hjemme.

Vi har begge en lav kroppstemperatur og vi reagerer fort om tempen stiger litt..

For meg er alt over 37,5 feber.
Ville holdt jenta mi hjemme da, ja. Er mye mer anstrengende å være i bhg enn å være hjemme.

Jeg hadde vært veldig usikker. Eldstemann hos oss hadde en periode med litt forhøyet temp (37,5) og hun var sutrete og trøtt. Men, den varte i over to uker. Hadde henne hjemme i noen dager, snakket med barnehagen og sendte henne i barnhagen etter noen dager. Veldig vanskelig synes jeg! Og ikke noe absolutt svar. Jeg hadde gått på jobb om det var meg som hadde litt forhøyet temp...

Back
Topp