37,6 feber...

jeg ser ikke på det som feber før den tipper 38.

nei, det er ikke feber.
Men uansett skal ikke temperaturen alene avgjøre et sykdomsbilde. Det er det allmenntilstanden som skal.

Ser ikke på det som feber nei...

(Med mindre du/barnet har en unormal lav temperatur i utgangspunktet da selvfølgelig[;)])

ble oppringt av bh at ungen hadde feber, og snørret av nesa.. så måtte hjem[:-]

feberen var visst 37,6 [:-]

her blir ungene sendt hjem fra barnehagen hvis det oversiger 37,5. Jeg tenker feber over 38

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: BirgitteBarbot

Herregud.Det er jo helt fjernt!

hehe[:D]

ORIGINAL: Thothamon..

jeg ser ikke på det som feber før den tipper 38.

Jeg ville ikke ansett 37,6 som feber. Men for min egen del så har jeg en normaltemperatur på ca 36,5, så jeg er rimelig dårlig allerede på 38. Uansett så bør vel allmenntilstanden telle mer enn akkurat "febertallet". Barnehagen vil kanskje unngå en lokal epidemi, så de vil vel helst at snørrete og syke barn holder seg hjemme for å unngå smitte mest mulig. Vanskelig det der, for man kan jo ikke holde hjemme barna hver gang de er litt snørrete heller...

Er vel ikke sikkert barnet har det så bra heller da? Mine er varme ved den tempen, og litt krancy.

Hvis de kun sa at barnet hadde feber, hadde jeg nok stusset om det var temperaturen som ble målt.
men om de sa at barnet var utilpass, snørrete og slapp, med mulig feber, hadde jeg ikke reagert i hele tatt.
Vi lar i alt for stor grad feberen bestemme om barnet er sykt eller ikke. Det er feil.

Er ikke feber før nærmere 39.

ORIGINAL: Gollemor

Hvis de kun sa at barnet hadde feber, hadde jeg nok stusset om det var temperaturen som ble målt.
men om de sa at barnet var utilpass, snørrete og slapp, med mulig feber, hadde jeg ikke reagert i hele tatt.
Vi lar i alt for stor grad feberen bestemme om barnet er sykt eller ikke. Det er feil.

Ja, ringte og sa ungen hadde feber..
da jeg kom sa de at ungen var snørrete og litt sutrete.
SÅ er helt greit å ta ungen med hjem såklart, reagerte ikke på det. Men på at ungen hadde feber..[;)]

Ved 37.5 sendes de hjem fra bhg.. ganske teit egentlig... For har fått hjem jenta mi flere ganger, med den tempen... har ellers vært i god form.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Gollemor

Ja, ringte og sa ungen hadde feber..
da jeg kom sa de at ungen var snørrete og litt sutrete.
SÅ er helt greit å ta ungen med hjem såklart, reagerte ikke på det. Men på at ungen hadde feber..[;)]

Jeg hadde også skjønt det hvis de sa at barnet mitt var dårlig. Men når de ringer og sier at du  må hente henne fir hun har feber,så hadde jeg faen ikke klart å dy meg! Syvogtredvekommasek? HAHAHAHAHAHAHA! E du mann du? Hadde jeg spurt. Djees. Er noe av det tåpeligste jeg har hørt[:-]

Jeg ser den! Men kjenner en barnehagestyrer som sliter med å få barnets foreldre til å komme å hente barnet når hun sier "barnet er tydelig utilpass, slapp og snørrete.. tror h*n har best av å bli hentet". Da spør de nesten alltid "ja, men har h*n feber..?". De henter ikke med mindre ungen har feber. Og det er såååå leit!

Så hun jeg kjenner bruker nå å si- "barnet er utilpass, slapp og snørrete, og selv om h*n ikke har feber enda, er det tydelig at en seng og litt ro er det som behøves nå."

Her er det 0.1 grad UNDER normalttemp.. så absolutt ikke feber her..

hærreguuud??? Min har jo normaltemperatur mellom 37.5-37.9 hainn... hainn kainn kanskje ikke gå i bhg hainn da?? [8D][&:]

Har opplevd det fra bhg før også. De ringer og sier hun har feber, men ikke husker hvor mye og jeg må hente.

Jeg kommer, ungen løper rundt og leker som vanlig, jaja, vi går hjem og måler og det har aldri vært over 37,5. Så da blir det hjemmedag med hyper unge....utrolig irriterende!

ORIGINAL: tuppa86

hærreguuud??? Min har jo normaltemperatur mellom 37.5-37.9 hainn... hainn kainn kanskje ikke gå i bhg hainn da?? [8D][&:]

tror det er mange av de som har høy normaltemp som må ha legeerklæring på at temp er så høy uten feber[;)][:D]

Back
Topp