37,6, feber?

Bella_

Gift med forumet
ville dere si 37,6 er feber på en på 4 mnd?

nei, eg syns ikkje det.[:)]

Om det er på morgenen ville jeg sagt feber, men ikke på kvelden nei. Om hun virker syk ellers er det kanskje feber, men vent og se hvordan det utvikler seg.

Nops... [:)]

Er det ikke en sånn "regel" som sier at det ikke er feber før det er over 38 eller noe ?
Fordi temperaturen til de små svinger opp og ned en grad.

Men uansett, så må man nesten se mest på allmentilstand [:)]

hun er nemlig i sine fulle fem, altså propell-baby til tusen[:D] bare syns hun var så rød i kinnene, også tok tempen. men, lar vi det være[:)] og heller ser henne ann ooom det blir mere[:)]

takk for hjelpen, dere er så søte[:)]

nei det er ikke feber uansett alder hehe[;)]
38 sa di var feber på helsestasjonen, 39 sa di var feber hos legen.. det er jo veldig vanlig at di små får feber i hytt å gevær, så lenge det ikke går over tre dager, så er det jo som regel ikke noe problem så lenge almenntilstanden er på topp! :)

ORIGINAL: Alexandra82

Er vel litt individuelt hva babyen har som vanlig kroppstemperatur.

B-E ligger alltid på 37 grader når jeg måler han, så han vil jo få feber ved lavere temperatur enn hva en baby som normalt ligger på 37,5 grader. Hvis noen skjønte den...

jeg skjønte den!!! hehe, Isak pleier å ligge på rundt 36,5 eller no..har ikke målt den på 2 mnd, så han ligger sikkert ikke der nå..
Nevnte det for di folka på legevakta..(jadda vi dro ned dit, jeg var jo "litt" redd for han lille når han fikk feber i og med at jeg ALDRI har feber selv uansett hvor dårlig jeg er..) Men han legen sa bare at det ikke hadde noe å si, for det var ikke feber før det var over 39...men han så jo slik ut, helt fjern når han hadde  ca 37,8 i feber.. men hu ene sykepleierern som var der, sa det var feber(han hadde litt over 38 når vi kom ned på legevakta..) så almenntilstand lenge leve..har babyen det bra, og virker fornøyd, så tror jeg det er "viktigere" enn hva det står på gradestokken..

Pernille er en "feber-unge", får lett feber og etthvert høy feber. Så når hun kommer opp i 37,5 og oppover er det ofte noe "på vei", men så lenge allmenntilstanden er bra er det bare å måle avogtil så du ser hvis den stiger [:)]

Back
Topp