35+ Erfaringer med uttak - antall

Amh målt da jeg var 39 år var på 34. Vet ikke de andre prøveresultatene, dessverre, og det er ikke tatt blodprøver underveis i IVF-behandlinga.

Første egguttak, 40 år. Pergoveris og Ganirelix. 7 egg ut, 5 befrukta. Innsett av 3-dagers, ingen egg overlevde til dag 5. Negativ graviditetstest.

Andre egguttak, 40 år. Pergoveris, Fostimon og Ganirelix. 14 egg ut, 12 befrukta, 2 overlevde til blastocyst og ble frosset ned. Eggstokkene var ennå 10 cm i diameter, og jeg hadde fri væske i buken, så det ble ikke innsett.

Fra oktober i fjor og fram til august i år, har jeg blitt spontant gravid fire ganger. Den ene graviditeten endte i en MA i uke 9, de andre tidlig SA (kjemisk). Så jeg blir også lett gravid, men så går det ikke veien.

42 år nå, 3 uttak. AMH ble målt ifjor til 18,5 og FSH 4 eller 5? Husker ikke helt.

1 uttak 41 år: 7 egg ut, 6 befruktet. 1 bladtocyst som ble satt inn. Vet ikke helt nøyaktig kvalitet, men det var «excellent». Kjemisk.

2 uttak 41 år: 14 egg ut. 9 befruktet eller 7? Husker ikke helt. 1 bladtocyst. Festet seg ikke. Excellent.

3 uttak 42 år: 7 egg, tror jeg? 5 befruktet. To blastocyster. Et innsett som ikke festet seg og en blasto på frys. Begge ble merket excellent.

42 år nå, 3 uttak. AMH ble målt ifjor til 18,5 og FSH 4 eller 5? Husker ikke helt.

1 uttak 41 år: 7 egg ut, 6 befruktet. 1 bladtocyst som ble satt inn. Vet ikke helt nøyaktig kvalitet, men det var «excellent». Kjemisk.

2 uttak 41 år: 14 egg ut. 9 befruktet eller 7? Husker ikke helt. 1 bladtocyst. Festet seg ikke. Excellent.

3 uttak 42 år: 7 egg, tror jeg? 5 befruktet. To blastocyster. Et innsett som ikke festet seg og en blasto på frys. Begge ble merket excellent.
Du har bra på hormonprøver da. Sier embryologen noe om når eggene faller fra?

Du har bra på hormonprøver da. Sier embryologen noe om når eggene faller fra?
Ja, veldig bra- så i utgangspunktet skulle jo dette gå lett:dead:

Nei, de har sagt litt forskjellige ting. Hun ene var så negativ at jeg har fortrengt alt hun sa. Men de mener det er alderen min, og at det er eggkvalitet som er problemet. Det er alltid noen som faller fra de første dagene, men det pleier å være 3-4 som blir morula. Men alle blasto’ene jeg får er veldig bra- med god utvikling hele veien. Så jeg vet ikke. Det ble jo litt bedre det uttaket jeg hadde gått på Nycoplus Gravid tilskudd. Nå tar jeg q10, ekstra d-vitamin og magnesium i tillegg så hvem vet;) Men jeg vet jo at gode verdier ikke betyr at eggene er bra, men det irriterer meg litt at alt alltid skal handle om alder. Det kan vi jo ikke gjøre noe med…

Hallo fine damer. Jeg håper jeg kan få litt hjelp til å få en viss idé på hva jeg kan forvente ved IVF. Det er selvfølgelig helt individuelt, men jeg vil likevel sette pris på å høre erfaringer. Kort om meg:

Jeg er 41 år og "hyperfertil". Har blitt gravid på 5 av 8 pp (mellom 38 og 41 år). Det er dessverre langt fra så bra som det høres ut da 4 av disse har endt i SA eller MA mellom uke 6 og 8. Man antar at livmoren min ikke skiller mellom gode og dårlige egg. Et trekkplaster for abort, mao, i min alder. Derfor vurderer vi IVF for å kunne unngå å spontanabortere hele tiden.

Blodprøver er bra. Amh på 8, fsh 6-7 og 15 AFC. Har tatt coq10, nmn, vitaminer og rødt lys i ett år for å bedre eggkvalitet.

Så mitt spørsmål er hva slags resultater har du fått på egguttak? Lurer på alder, amh/afc, antall egg, modne, befruktede, blastocyster, (pgt-a) og evt graviditet? Håper mange vil dele sine erfaringer
Heisann,

39 år, har hatt to uttak. Siste blodprøveverdi i vår viste AMH 7 og FSH 10.
første uttak med kort protokoll (300 IE Menopur) ga 6 egg ut, 4 befruktet og 1 overlevde til blasto gradert 5AA - ikke gravid.
Andre runde med lang protokoll, og samme dose Menopur ga 4 egg, alle befruktet, 1 «good» satt inn, og en på frys som ble fryst på dag 6 pga litt treg utvikling.
Satte inn blasto på fredag, så vet ikke om det går bra eller ei.
Fikk også ICSI på siste uttak, da de sa at egg i min alder lett blir stresset i nærheten av sædceller.

:) 36
Amh 5 fsh 8,2

350 meriofert korg protokoll ga kun 1 modent egg. Befruktet men stoppet utviklingen dag 2/3

300 Bemfola og 100 menopur i lang protokoll ga også bare 1 egg ut.
Befruktet men stoppet utviklingen dag 2/3.

Ser ikke lyst ut for oss desverre. Du har jo høyere amh og får flere egg ut, så vil tru du har bedre sjangser

Back
Topp