35 år, og prøver på vår første

Ellyy

Betatt av forumet
Mailykken 2025
Lager meg like greit en dagbok for å få ned tanker og oppdateringer rundt prøvingen.

Litt om meg og oss:
Jeg er 35, mannen er 39, og vi bor i Oslo. Ingen av oss har barn fra før. I januar i år startet vi å prøve på vår første. Etter kun negative graviditetstester hele våren, fikk vi endelig vår første positive test i juli. Dessverre ble gleden kortvarig, da jeg begynte å blø allerede 5+6. Har nå blødd i noen dager og smertene har gitt seg, selv om blodet fortsatt er veldig tilstedeværende... Kjenner jeg er sliten nå. Men, vi gir ikke opp, og kommer til å prøve igjen fra og med neste EL. Synes i det minste det er godt å vite at jeg kan bli gravid. Akkurat det er en usikkerhet jeg har kjent litt på de siste månedene før positiv test. Så da var det bare å starte på ny med testingen, og håpe det ikke tar for lang tid før vi sitter med vår lille skatt:Heartred

Har begynt å tenke litt på hvordan vi skal legge opp løpet i denne syklusen. En ting jeg prøvde for første gang i forrige syklus (da jeg ble gravid), som jeg tenker prøve igjen, er Mucinex. Og ja - blitt heftig influenced av TikTok på dette. Men ettersom dette er første gang jeg faktisk har testet Mucinex + første gang jeg har fått en positiv test, kan jeg ikke droppe Mucinexen denne gangen :laughing002 Andre som har testet Mucinex med hell/uten hell?

Endelig ser det ut til at jeg slutter å blø :) Da ble det ca varigheten på en vanlig menstruasjon. Begynner å bli gaanske utålmodig og vil helst ha EL nå! Men får vel bare smøre meg med tålmodighet. Får ha fokus på trening og god mat mens jeg venter. Fascinerende hvor utrolig sakte tiden går når man prøver. Tiden går så sakte frem til EL, for ikke å snakke om tiden i dpo-land… Det er et waiting game dette.

Appene anslår at EL for meg blir rundt 24. august. Men jeg pleier alltid å ha sen EL, så tar ikke det for god fisk for å si det sånn. Tenker jeg begynner å teste for EL om en ukes tid.

Lager meg like greit en dagbok for å få ned tanker og oppdateringer rundt prøvingen.

Litt om meg og oss:
Jeg er 35, mannen er 39, og vi bor i Oslo. Ingen av oss har barn fra før. I januar i år startet vi å prøve på vår første. Etter kun negative graviditetstester hele våren, fikk vi endelig vår første positive test i juli. Dessverre ble gleden kortvarig, da jeg begynte å blø allerede 5+6. Har nå blødd i noen dager og smertene har gitt seg, selv om blodet fortsatt er veldig tilstedeværende... Kjenner jeg er sliten nå. Men, vi gir ikke opp, og kommer til å prøve igjen fra og med neste EL. Synes i det minste det er godt å vite at jeg kan bli gravid. Akkurat det er en usikkerhet jeg har kjent litt på de siste månedene før positiv test. Så da var det bare å starte på ny med testingen, og håpe det ikke tar for lang tid før vi sitter med vår lille skatt:Heartred
Mtp alder og at dere har prøvd i 6 mnd ville jeg kontaktet en klinikk bare for å sjekke at det ikke er noe åpenbart galt hos verken deg eller mannen :) Veldig kjedelig å «kaste bort» tid :Heartbigred Masse lykke til! Krysser fingrene for at den sitter på neste!

Mtp alder og at dere har prøvd i 6 mnd ville jeg kontaktet en klinikk bare for å sjekke at det ikke er noe åpenbart galt hos verken deg eller mannen :) Veldig kjedelig å «kaste bort» tid :Heartbigred Masse lykke til! Krysser fingrene for at den sitter på neste!
Absolutt, det er planen :Heartred Tusen takk!

CD 12

Fra og med i morgen skal jeg være i mitt fertile vindu! :smiley-bounce012 Startet EL-testing i dag, selv om jeg som regel alltid er senere med EL enn forventet, og Flo sier EL blir 24. august. I denne prøveperioden tenker jeg å ta Mucinex i dagene før og på EL + har store planer om å kjøpe en fersk ananas. Sikkert mange som tenker det er litt tullete med disse ekstratingene, men det skader ikke å prøve:)

Ellers har jeg legetime på torsdag denne uken. Det skulle vært første svangerskapskontroll, men nå blir det heller prat rundt fertilitet etc, og henvisning til gyn. Vurdert litt frem og tilbake om jeg skal gå privat for å sjekke fertilitet etc, men tenker jeg snakker med fastlegen min først, og ser hva hun anbefaler.

CD 13

13 er lykkenummeret mitt, Mucinexen er tatt og mannen nærmer seg ferdig i dusjen as we speak. Hatt negativ EL-test i dag, og EL er ikke due før om noen dager, men skader ikke å legge inn noen aksjer likevel! :goodnight

CD 15

Som ventet; ingen EL enda. Det er ekstra kjedelig å vente på EL denne måneden. Tida virkelig snegler seg avgårde…

Ellers var jeg hos legen i dag. Har tatt en del tester og fått henvisning til gynekolog. Blir spennende å se hva legen sier om testene tatt. Og hvor lang tid det tar før gyn-time. Blir fort at jeg går privat i stedet hvis det tar for lang tid.

CD 16

Hadde håpet på positiv EL-test i dag, men den gang ei. Håperhåper på positiv test i morgen!

CD 18 og fortsatt negativ EL-test. Forrige syklus tok det lengre tid enn vanlig før EL kom, så blir ikke overrasket om det tar noen dager til. Mannen skal på jobbtur fra natt til onsdag til sent fredag, så hadde jo vært typisk om peak kommer når det passer som dårligst… Optimalt sett kommer positiv EL-test i morgen tidlig, slik at peak er mandag/tirsdag. Så kan mannen sendes avgårde med god samvittighet på onsdag:laughing002

CD 19

Fortsatt negativ EL-test, men i dag ser det ut til at jeg har EL-slim. Mistenker derfor at testen blir positiv i morgen eller onsdag. Det er i grunn de dårligste dagene siden mannen reiser bort. Får bare legge inn aksjer før han reiser og håpe at det holder for denne gang.

Kjenner det er utrolig kjedelig at han må reise bort disse dagene. Jeg hadde ekstra håp denne måneden, siden jeg har lest mye om at mange blir gravid igjen første PP etter en SA grunnet hormonene, men akkurat nå føles det langt unna. Blæh. Satser på bedre humør i morgen.

CD 20

…og ja; fortsatt negativ EL-test. Ikke noe å gjøre med det, i kveld blir det uansett aksjelegging før mannen stikker på firmatur!

CD 22
Endelig!! Positiv EL-test! Var spent på om jeg i det hele tatt kom til å få positiv EL-test denne måneden, så det var bra. Det som derimot ikke er bra, er at mannen er på firmatur. Håpet må enten bli at det er noen sædceller som ligger og venter på et egg etter tirsdagens runde. Eller at positiv EL-test i dag betyr EL i morgen. Og at vi får tatt en runde aksjelegging når han kommer hjem i morgen kveld.

Kjenner jeg ikke har de aller høyeste forventningene denne måneden. Sen EL og en firmatur som ble utvidet er ikke den beste komboen. Men mister ikke håpet helt. Gleder meg uansett til å komme i DPO-land snart!

CD 23
Eggløsningstesten var like sterk på morgenen i dag som den var i går, så det er et godt tegn mtp. at vi kanskje ikke blir for sent ute med aksjeleggingen i kveld likevel :love7 Kjente jeg fikk et sterkere håp med en gang jeg så det. Det er virkelig en berg-og-dalbane disse prøvegreiene. Har kjent godt med murringer i går og i dag, og det er tydelig at det er på høyre side det skjer denne syklusen.

Nå murrer det veldig! Menssmerter i både mage + rygg. Har i tillegg hatt mye EL-slim i dag. Aldri hatt så sterke symptomer på EL før. Håper det er positive tegn. Teller ned timene til mannen kommer hjem fra firmatur:angelic:

CD 24 og 1DPO

Endelig DPO-land! Aksjeleggingen ble fullført i går. I dag har jeg som planlagt begynt å spise ananas med kjerne. Mannen bare ler av meg og kjerringrådene mine, men det får bare være :laughing002

Som den testetøsen jeg er, er jeg spent på hvor mange dager jeg klarer å gå før jeg begynner å teste. Skal prøve å holde meg til 10dpo, men kjenner jeg meg selv rett er jeg nok godt i gang før den tid:laughing002

CD 27 og 4 DPO

De første dagene i dpo-land har flydd avsted! Hatt mye med jobb, trening og sosialt, så har ikke rukket å begynne å bli utålmodig enda. Dette er nytt for meg å være:laughing002

Ellers har jeg begynt å få noen lette kramper i livmorområdet. Jeg vet det er umulig å kjenne noe så tidlig, så håper bare det er tegn på at kroppen jobber med noe. Og ikke at jeg snart får tr. Er veldig spent på lengden på lutealfasen denne måneden. Jeg har som regel kort lutealfase på 9-10 dager, så håper inderlig ikke den har blitt noe kortere.

CD 28 og 5 DPO

5dpo og siste dag med ananasspising. Så da var det bare å håpe at egget fester seg! Fortsatt litt lette kramper i dag. Ellers er alt fint :)

Back
Topp