*

Jeg kan ikke så mye om det er, helt sikkert noen andre som har peiling[;)]
Men jeg kan ikke skjønne at dere ikke skal få ha kontakt med broren deres.
Lykke til med alt ihvertfall, får håpe det ordner seg!

Jeg kan dessverre ikke noe om dette, men jeg ser ikke noen grunn til at dere ikke skal få ha kontakt med ham. Det er vel ingenting som er bedre enn at noen bryr seg om ham.

Håper alt ordner seg for lillebroren din!

Ja, hun kan miste omsorgen, men barnevernet vil så langt det lar seg gjøre søke å finne en løsning der hjelp gis i hjemmet. Sannsynligvis vil dere søsknene få ha kontakt med ham hvis han flyttes. Det ses som positivt at barnet har kontakt med sin biologiske familie. Dette er veldig kort svart, ut i fra minimale opplysninger om saken. Du bør nok forberede deg på å bli kontaktet, men hvis du føler at du sitter på viktige opplysninger, kan jo du kontakte dem.
Lykke til!

ORIGINAL: andrinesinmamma

ORIGINAL: Orly

jeg har ikke noe svar til deg..[:(][:(]

men syntes dette hørtes trist ut...

Jeg aner desverre ikke, håper alt ordner seg for gutten hvertfall.. 12 år er ikke gammelt!

andrinesinmamma: gidder du å slette quoten?[:)]

Tusen takk for alle svar, og salander - tusen takk for nyttig info. Tror jeg skal ta en telefon til dem i morgen og diskutere litt, kjenner jeg min mor rett, vil hun prøve å manipulere dem, så. (Hun er fryktelig god til å prate for seg, har pratet dem rundt en gang før når det gjaldt min bror.)

Uten at jeg skal foregripe situasjonen her så høres det ut som om det faktisk er en sak hvor han har bedre av å leve andre steder enn med moren deres - og uten at jeg vet mer enn det du forteller så er det ikke usannsynlig at barnevernet vil konkludere med det samme. Broren din skal vel gjennom utredninger i barne- og ungdomspsykiatrien, og så blir det kanskje fosterhjem eller institusjon. Jeg jobber selv på en institusjon med ungdom med alvorlige adferdsvansker og dette lyder kjent for å si det sånn..

Dersom det skulle bli sånn at moren din mister omsorgen så kan dere søsken fortsatt holde kontakten med han, og det er ikke usannsynlig at din mor også vil få anledning til å ha kontakt med han, men at den daglige omsorgen ikke blir utført av henne...

Om du vil bli bedt om å vitne er usikkert - det vil i så fall være dersom de trenger uttalelser fra familien, eller om moren din mener at du eller søstrene dine kan være gode vitner for henne.

Håper uansett at saken løser seg til det beste for broren din, og at han kan få et godt liv, på tross av det han har vært igjennom! Lykke til

andrinesinmamma: gidder du å slette quoten?[:)]

Tusen takk for alle svar, og salander - tusen takk for nyttig info. Tror jeg skal ta en telefon til dem i morgen og diskutere litt, kjenner jeg min mor rett, vil hun prøve å manipulere dem, så. (Hun er fryktelig god til å prate for seg, har pratet dem rundt en gang før når det gjaldt min bror.)

Høres lurt ut. Samarbeid med bv og hjelp broren din komme på rett kjøl igjen. Bv er jo der for å hjelpe broren din, og finne den beste løsningen\tiltaket for han. Håper det ordner seg for dere[:)]

Sendt deg PM[:)]

har ikke peiling... Håper alt ordner seg til det beste!! XXX

Men ville bare si det at selv om en mor kjøper voldsspill og drar de med på kampsportstrening betyr det vel ikke at barnet blir mere voldlig?[8|]
Spilt blodige spill siden ps1 kom ut, samme har mine brødre (+ 2 av de har gått til kampsport)... roligere folk enn oss er det ikke mange av[8D]... Må si noen andre episoder![8D]

ORIGINAL: blomsten min

Men ville bare si det at selv om en mor kjøper voldsspill og drar de med på kampsportstrening betyr det vel ikke at barnet blir mere voldlig?[8|]
Spilt blodige spill siden ps1 kom ut, samme har mine brødre (+ 2 av de har gått til kampsport)... roligere folk enn oss er det ikke mange av[8D]... Må si noen andre episoder![8D]

Dette er snakk om flere spill med 18årsgrense som hun kjøpte til en på 6+. Selv etter barnevernet i første omgang var innblandet i og med at han på skolen viser altfor stor interesse for blod og død og drap osv.[&:]

ORIGINAL: blomsten min

Dette er snakk om flere spill med 18årsgrense som hun kjøpte til en på 6+. Selv etter barnevernet i første omgang var innblandet i og med at han på skolen viser altfor stor interesse for blod og død og drap osv.[&:]
min bror og var så gammel.. jeg er 7-8 år eldre enn han og visste ikke bedre enn å sitte sammen alle sammen og spille med dyna under haka[8D].
Det er jo ikke kun spill som har en veldig stor faktor, skjønner jo det at hun og har en stor rolle oppi det siden det har vært så ille så tidelig.

Forresten, eksen min har vært fosterbarn og hans pleiefamilie hadde ei jente og som var plassert der pga mora visstnok.. Men der var det sånn at hun traff familie ganske ofte. Han traff ingen fordi ingen ville ha kontakt med han stakkar[&o] (visste ikke hvem foreldre hans var engang).
Det kommer jeg på nå.. snakk om å legge fortida bak seg så man må grave så ille for å finne noe bak i der[8D]

Men lykke til! Håper alt kommer til å ordne seg til det beste!!

[;)]Må bare nevne at et av hovedpoengene med å trene kampsport er å mestre agresjon.... Så sant man trener et seriøst sted lærer man både konsentrasjon ,empati og å hjelpe de som er svakere enn seg selv!!!!
(Min eldste begynte med kampsport da han var 9 år!)
Her anbefaller bla. pp tjenesten å la "energiske" barn med konsentrasjons problemer å begyne med Tae-kwon Do.
[&:]Men ,å la små barn spille voldsspill? Ikke tale om!!!!!!!!!!! De aldersgrensene er der av en grunn!
Håper det ordner seg til det beste for din bror.

Back
Topp