33 uker og rier

Det sies jo at kynnere kjenner man kun i magen, mens rier kjennes i ryggen også. Så kom det jo veldig regelmessig ganske lenge. Jeg var jo litt usikker på om jeg var paranoid, men så slo det jo ut på maskinen på sykehuset. Det bare tar seg ikke opp, ikke ennå heller. Det har holdt på siden kl 14.30 i dag også, samme styrke og like ofte. Magen synker mer og mer.


Jeg har aldri hatt rier i ryggen, kun mageno_O men har hørt flere som sier de hadde rier i ryggen!:wtf:
 
Har det noe å si at magen har blitt veldig liten nå?
Har den sunket? Tyder i tilfelle på at lille legger seg tilrette, men trenger ikke bety så mye ift fødsel.

kynnere vises også på ctg, forresten. Den ene problem måler fosterlyd, den andre livmortonus:happy: skal være rimelig bratte og høye kurver på ctg før det er rier
 
Har den sunket? Tyder i tilfelle på at lille legger seg tilrette, men trenger ikke bety så mye ift fødsel.

kynnere vises også på ctg, forresten. Den ene problem måler fosterlyd, den andre livmortonus:happy: skal være rimelig bratte og høye kurver på ctg før det er rier

Den har sunket ja, men samtidig syns jeg hele magen ser mindre ut.
I følge jordmor og lege så var det rier på ctg, eller modningsrier. :)
 
Livmorhalsen var helt umoden så da så de ikke faren med det. Jeg skulle heller si ifra om riene tok seg opp i styrke, blødning eller vannavgang.
Ok. Litt rart hvis de mener du har rier... når du har født før kan ting snu veldig fort! Men du må bare Hilde kontakten med dem om det ikke roer seg!
 
Ok. Litt rart hvis de mener du har rier... når du har født før kan ting snu veldig fort! Men du må bare Hilde kontakten med dem om det ikke roer seg!
Burde jeg ringe de igjen nå? For det er samme styrke gjennom hele døgnet siden torsdag. Det var vel 3 rolige timer på lørdag, ellers har det holdt på i et sett.
 
Burde jeg ringe de igjen nå? For det er samme styrke gjennom hele døgnet siden torsdag. Det var vel 3 rolige timer på lørdag, ellers har det holdt på i et sett.

Gir det seg når du slapper av i minst 20 min?
 
.

Nei, våkner av det når jeg sover og syns ofte det blir verre av å ligge eller sitte

Da ville jeg ringt på nytt. Er jo litt rart hvis du får det etter en dag hvor du har tatt det helt med ro, men vet det kan være verre på kveld/natt om man har vært i mye aktivitet på dagen.
Maserier/modning over flere uke er mer normalt når man har født tidligere, men kan også være kroppen din har tenkt å sette i gang fødsel prematurt.
Tenker som så at om du er bekymret så ringer du :) jeg ringte hvertfall heller en gang for mye enn for lite sist, og ble aldri møtt med negativitet for dette.

Lykke til!
 
Da ville jeg ringt på nytt. Er jo litt rart hvis du får det etter en dag hvor du har tatt det helt med ro, men vet det kan være verre på kveld/natt om man har vært i mye aktivitet på dagen.
Maserier/modning over flere uke er mer normalt når man har født tidligere, men kan også være kroppen din har tenkt å sette i gang fødsel prematurt.
Tenker som så at om du er bekymret så ringer du :) jeg ringte hvertfall heller en gang for mye enn for lite sist, og ble aldri møtt med negativitet for dette.

Lykke til!

Ja, det har holdt på med eller mindre konstant siden torsdag kveld. Jeg legger meg gjerne kl 19.30, sover veldig dårlig, men blir liggende i sengen til 6.30. Så prøver jeg alltid å sove 2t på dagtid. Jeg ligger eller sitter omtrent hele tiden, det bare gir seg ikke. Smertene er kun mildere om jeg tar en paracet. Her har det ikke vært noe særlig aktivitet på meg på ukevis heller.

Jeg skal inn på en sjekk nå :)
 
Ja, det har holdt på med eller mindre konstant siden torsdag kveld. Jeg legger meg gjerne kl 19.30, sover veldig dårlig, men blir liggende i sengen til 6.30. Så prøver jeg alltid å sove 2t på dagtid. Jeg ligger eller sitter omtrent hele tiden, det bare gir seg ikke. Smertene er kun mildere om jeg tar en paracet. Her har det ikke vært noe særlig aktivitet på meg på ukevis heller.

Jeg skal inn på en sjekk nå :)

Lykke til ❤️
Har du sjekket for uvi forresten? Det kan gi maserier/kynner
 
Skjønner, hvordan gikk det på undersøkelsen i dag?

Samme som sist, fortsatt rier, men ingen modning. Må gi beskjed når det tar seg opp, blod eller at vannet går :) babyen er ganske stor da, så de er ikke så nervøse om jeg føder i nær fremtid.
 
Samme her! Aldri kjent noe i ryggen... men nedover lårene derimot, rett før pressriene setter inn...

oi! Det hørtes ikke godt ut:grumpy: det har jeg faktisk aldri hørt om... lurer på om jeg har fortrengt mye av fødselen:facepalm: kan ikke minnes at det var noe særlig vondt:bag:
 
Back
Topp