30 uker i dag + kontroll

regnbuens farger

Forumet er livet
Da er jeg endelig på 30 uker :) Kjennes veldig betryggende at det er gått så langt og kjenner også at det jo begynner å nærme seg.

Var på kontroll på sykehuset i dag og alt så fint ut med begge to. Begge har snudd seg med hodet ned og det blir stadig vanskeligere for dem å snu seg tilbake sa legen. Fine bevegelser hadde de og så ut som de hadde det fint.

Et lite men var det, jeg har hatt litt høyt blodtrykk i det siste, selv om det gikk ned igjen på målingen sist uke, og i dag var det litt proteiner i urinen... Legen sa det ikke var grunn til bekymring enda, men det må følges opp tettere. Får bare stole på henne når hun sier jeg ikke skal bekymre meg, det gjør jo heller ikke saken bedre om jeg gjør det... Hun sa jo også at det ikke er svangerskapsforgiftning, men at de må følge med på om det kan utvikle seg...

Får bare glede meg over at alt så bra ut med de to små nurkene mine og at 30 uker er i mål :)

grattis med 30uker 

Gratulerer med 30 uker! Nå er det ikke mange ukene igjen =)

Gratulerer med 30 uker! Hvor lenge har du igjen? Har du fått beskjed om du blir igangsatt etter en bestemt dato?

Gratulerer med 30 uker! :-)
Med de tegnene du har så vil jeg bare råde deg om å ta det heeelt med ro, ikke gjør noe mer enn det du absolutt må gjøre, ikke husarbeide etc. siden du har tvillinger i tillegg, jeg hadde disse tegnene med førstemann og fikk til slutt så høyt blodtrykk at jeg måtte settes igang, jeg var ikke flink nok til å ta det med ro. Ble satt igang i uke 38, og da hadde jeg vært inn og ut av observasjonsposten i nesten 2 uker før det.
Så mitt råd er vær veldig forsiktig, gjør det samme du gjorde da du fikk blodtrykke ned, så gullene får ruge så lenge som mulig. :-)

VenterTvillinger88 skrev:
Gratulerer med 30 uker! Hvor lenge har du igjen? Har du fått beskjed om du blir igangsatt etter en bestemt dato?

Tusen takk! Har ikke fått beskjed om å bli igangsatt, så da får jeg bare ta ukene som de kommer. Det er vel etter uke 33 eller 34 at de ikke prøver å stoppe det om det setter i gang av seg selv? Så da satser jeg på at alt går greit noen uker til...

Har du fått noen dato?

Hestejenta skrev:
Gratulerer med 30 uker! :-)
Med de tegnene du har så vil jeg bare råde deg om å ta det heeelt med ro, ikke gjør noe mer enn det du absolutt må gjøre, ikke husarbeide etc. siden du har tvillinger i tillegg, jeg hadde disse tegnene med førstemann og fikk til slutt så høyt blodtrykk at jeg måtte settes igang, jeg var ikke flink nok til å ta det med ro. Ble satt igang i uke 38, og da hadde jeg vært inn og ut av observasjonsposten i nesten 2 uker før det.
Så mitt råd er vær veldig forsiktig, gjør det samme du gjorde da du fikk blodtrykke ned, så gullene får ruge så lenge som mulig. :-)

Tusen takk for tipset! Det skal jeg ta med meg. Vil nødig at de kommer før de skal det.

Grattis med 30 uker :)

Jeg er 30 uker til søndag,og skal til Gyn på mandag. Hvor store er barna dine nå. Jeg har på følelsen av at mine er små. Magen min er ikke veldig stor enda(som en enlinge mage ifl jordmor)..

Lykke4 skrev:
Jeg er 30 uker til søndag,og skal til Gyn på mandag. Hvor store er barna dine nå. Jeg har på følelsen av at mine er små. Magen min er ikke veldig stor enda(som en enlinge mage ifl jordmor)..

De ble ikke målt på kontrollen jeg var på sist, men da jeg var 28 uker ble de målt til rett over 1100 gr for hver av dem. Gutten var såvidt litt større enn jenta, men begge litt over 1100 gr. Hvis de har vokst som de skal burde de være rundt 1500 gr nå skulle jeg tro. De var bittelitt under gjennomsnittet, men ikke mye sa legen på 28 ukers kontrollen. De skal måles igjen om 2 uker.

Jeg har kjempestor mage nå, ser minst like stor ut som helt på slutten med storebror. Kjennes ut som jeg allerede har vært høygravid i lang tid....

Hører gjerne hvordan det går på kontrollen din på mandag :) Håper de vokser etter sin kurve og er sunne og friske :)

Back
Topp