30 days shred

Snart_mor til3

August 2013
Ser det er mange innpå her som har skaffet seg denne dvden og er begynt å trene!! Blei veldig nyskjerrig og skaffet meg denne selv! Men ser at det er en del mageøvelser som går direkte på magemuskler!! Hva gjør dere her jenter?? Vi skal jo ikke trene magemusklene ennå?? Hopper dere over det?? Og gjør alt det andre??

Jeg har også bestilt den dvden[:)] Men lurte litt på de der mage musklene jeg også..
Jeg har bare funnet ut at jeg bare skipper de øvelsene og heller tar litt kondis eller noen av de andre øvelsene i stedet når det skal være mage øvelser..

ORIGINAL: Nåssåbjønn

Mente man kunne det etter 6 uker jeg?[8|]

Ja det mente jeg også!?

Har lest så mye forskjellig på dette omr og hørt ennå mer... Flere steder står det at man skal vente 3-6 mnd... Og på tv3 doktorpr. snakket legene om 9 mnd!! Kan gjøre det meste etter 6 uker, men ikke sit ups og andre øvelser som går direkte på magemusklene..??? Noen som har snakket med legen sin om dette??

Trodde det var 6 uker jeg også. Trener mage jeg. Kan jo ikke vente sååå lenge, da blir det jo enda værre å trene magen? [8|]

trener mage øvelsene også ja, siden fysataraputen fikk meg til å¨starte med det 5 uker etter keisersnitt.

Eg fikk beskjed om 12 uker.. Så eg tenker eg venter til det bare for sikkerhets skyld..
Hva kan egentlig skje om man trener magemusklene for tidlig??

ORIGINAL: crispy

Eg fikk beskjed om 12 uker.. Så eg tenker eg venter til det bare for sikkerhets skyld..

Dette lurer jeg også på... begynte med 30 days for 4 dager siden og jeg har trent magemusklene.. Trodde man kunne det etter 6 uker jeg....[&:]

Et eksempel, ene magemuskelen våres, litt høyt opp deler seg under svangerskapet. Ved å begynne å trene for tidlig eller feil så kan man faktisk ende opp med brokk.... Det var noe de snakket om på sykehuset også til meg. Det andre har jeg hørt om ei som ble plaget med her på BV.

ORIGINAL: cathrine24

Et eksempel, ene magemuskelen våres, litt høyt opp deler seg under svangerskapet. Ved å begynne å trene for tidlig eller feil så kan man faktisk ende opp med brokk.... Det var noe de snakket om på sykehuset også til meg. Det andre har jeg hørt om ei som ble plaget med her på BV.

Da tror eg at eg venter til 12 uker har gått slik de sa til meg.. Bare for sikkerhetskyld.. hehe.

Dette er beskjedene fra min lege, fysio på barsel og min personlige trener:

Når du kjenner at de "midtre" laaaange magemusklene ikke har et "hull" midt i, altså at de ikke er som to bukseseler frampå magen, da kan du begynne å trene magemusklene, både sit-ups, planken, side-cruch'er, osv.. For de aller fleste er disse på plass igjen leeenge før 6ukers-kontrollen, pleier å trekkes sammen før livmoren er på vei ned...

MEN, dersom man ennå har sånn hull/åpning mellom dem skal man ikke trene, da det vil være MYE vanskeligere for dem å trekke seg sammen selv etterpå (har å gjøre med hvordan muskelfibrene fikser seg selv). Og da må man operere (hvis staten gidder å betale), og må SY sammen magemusklene... Yaiks.

ORIGINAL: audreybee

Dette er beskjedene fra min lege, fysio på barsel og min personlige trener:

Når du kjenner at de "midtre" laaaange magemusklene ikke har et "hull" midt i, altså at de ikke er som to bukseseler frampå magen, da kan du begynne å trene magemusklene, både sit-ups, planken, side-cruch'er, osv.. For de aller fleste er disse på plass igjen leeenge før 6ukers-kontrollen, pleier å trekkes sammen før livmoren er på vei ned...

MEN, dersom man ennå har sånn hull/åpning mellom dem skal man ikke trene, da det vil være MYE vanskeligere for dem å trekke seg sammen selv etterpå (har å gjøre med hvordan muskelfibrene fikser seg selv). Og da må man operere (hvis staten gidder å betale), og må SY sammen magemusklene... Yaiks.

Hvordan kjenner man det da? synes magen min er helt snål.. har 20kg mere på kroppen nå enn før jeg ble gravid men.. den virker som magen liker å stå ut på en måte.. spes over navlen.. Må tilføye at jeg hadde ks.

Jeg lastet ned dvden,og trente 4 dager før påske. Magemusklene mine er dradd på ferie,så jeg prøver sågodt jeg kan på mageøvelsene,men kjenner det mest i kneea egentlig,siden begge hat vært ute av ledd noen gnger såhopper jeg over de øvelsene som gjør vondest..

Her var det jo kommet masse gode svar.. Jeg er livredd for at magemusklene skal dele seg,så tenker det er bedre å gå med litt "heng" nå en stund til enn for resten av livet... Så jeg kommer til å ta det rolig med mageøvelsene på dvden... Men jeg henger meg på resten av treningsbiten... Uff ble nesten svett av å sitte i sofaen, og se på desse tre damene som holdt på[8D][8D]

Seriøst?!! Kneet ut av ledd??? AUAUAUAUAU!!!! Hørtes jævlig vondt ut. [:o]

Back
Topp