3 uker igjen...

~ruby~

Forumet er livet
til termin!!! Jippi!! Endelig ser jeg slutten... [;)]
Var til samtale på sykehuset i går pga hofte trøbbelet mitt i forhold til fødsel. Jeg grua meg, man vet jo aldri om man blir tatt på alvor! Og da jeg hørte at jeg skulle til en mannlig lege, så sank alt håp! Jeg som trodde jeg skulle til jordmor.. Mannen min "blåste" [:)] seg opp og var klar til kamp!
Men det gikk jo så fint!! Han spurte meg flere ganger hva jeg ville og ønsket. Han begynte å snakke om ks, han trodde sikkert at det var det jeg ønsket.. men vil helst unngå det. Jeg følte neste at haka mi ramla ned [;)]
Vi kom fram til at vekta på barnet skal følges opp i forhold til "mitt" termin 10.mai, har det ikke skjedd noe innen da.. så blir jeg nok satt igang hvis vekta på barnet er høy nok. Og det er den nok, han kom frem til 3.2 kg i går... de vokser!

Men så kom det morsomme... jeg fikk ny time, 9. mai! Dagen før termin, hallo! Burde kanskje komme innom dem litt før det??? Så jeg får vel ta en tlf og "krangle litt"..

Bare litt nyskjerrig; hva anbefalte de i forhold til hoftetrøbbel? en spes fødestilling? Gjelder d samme vis man er plaget m bekken løsning kanskje?

Han anbefalte vel egentlig ingenting...  [&:] jeg var bare førnøyd med at jeg ble nesten lovt igangsettelse hvis overtid/ stort barn.

Forrige fødsel så sa jordmor til meg at jeg burde føde stående på alle fire, ble bedre plass i bekkenet da. Men nå som jeg har sterk bekkenløsning i tillegg, så blir jeg litt usikker på om det er en god stilling??? Jeg finner ingen gode stillinger nå med dette bekkenet [:@] iallefall ingen med beina fra hverandre! Og det bør de jo være skal barnet komme ut, hmmf....

Hun jordmora jeg går til nå sier at å føde i vann er supert når man har bekkenløsning. Men det er jo ikke alle steder man kan det da...

3 uker igjen til termin for meg også da ja!! (går i surr, er i eksamensmodus..snart ferdig med den!![8D])  hehe, så gøy!!! [:)][:)]
Høres ut som om du bør få fremskyndet den neste timen din litt, hehe, dagen før termin er kanskje ikke den mest ideelle til ny samtale..!!?! (rart at legen tenkte på det?!?!)
Stå på!![:)]

D m å føde i vann har jeg også hørt er bra! vis du må settes i gang burde d jo være muligheter til å få til det, da kan d jo planlegges litt.. m tanke på fødested og at d er ledig. Men du kan jo ikke reise land og strand rundt heller da [:)] Huff d er kjedelig når det skal bli så mye ekstra trøbbel, bra m litt erfaring da! ( barn nr 4?[;)] )   Masse lykke til!!!

Blir ganske så paff når jeg leser hvor rutinemessig og lite gjennomtenkt enkelte i helsevesenet er!  Er jo ikke noe nytt det, men overrasker likevel!  Du får bare "mase" og stå på!

Jeg prøvde å nevne for denne legen at å få neste time dagen før termin kanskje var litt teit.... men det sank liksom ikke inn! [&:]
Jeg får heller hive meg på tråden og håpe jeg møter på et fornuftig og hyggelig menneske i andre enden! Det er litt slitsomt å føle at man stanger hodet i veggen. Burde ikke de gravide bli hørt mer på?? Tatt litt mer seriøst? Det er jo vi som kjenner kroppen vår best!
Kanskje det bare er jeg som er litt oppgitt akkurat nå.....
Dette er jo fjerde gangen, og jeg bør jo begynne å kjenne kroppen min!?

Back
Topp