3 uker gammel baby som ikke sover og bare gråter..

lillevenn2020

Elsker forumet
lille Marius er 3 uker og 2 dager i dag og det er like før jeg faller sammen..
Han sover aldri, verken natt eller dag.. På dagen har han kanskje 1 eller 2 soveøker på 1 time, resten er han våken og skriker om han ikke får ha puppen i munnen..
Om natta har han soveøkter på 20-30 min, før han er våken i timesvis og blunder noen minutter bare..
Full ammer han, og han har lagt godt på seg så han får i seg nok mat.
Problemet er at han gråter noe helt sykt intenst om han ikke får ha puppen i munnen hele tiden..
Han kan våkne fra en liten hvil og da gråter an ustanselig helt til han får mat, han spiser seg mett og sovner, da legger jeg han i sengen sin og da tar det 5-10 min før han våkner og gråter igjen, han gråter helt til han får ha puppen i munnen. Vi har prøvd alt mulig for at han skal slutte å gråte men ingen verdens ting nytter.
Han kan hylgrine, får puppen i munnen og da er det stilt tvert. Så sovner han igjen, tar jeg puppen ut da så begynner han å gråte igjen..
Sånn er det hele dagen og hele natta..
Jeg er så utslitt og lei meg, aner ikke hva jeg skal gjøre.. :( 2 timer er det lengste jeg har sovet sammenhengende siden han kom til verden..
Jeg sover kanskje 2 timer tilsammen iløpet av en hel natt slik som det er nå..
 
Smokk?!;) huff, hørtes grusomt ut, sjekk opp kiss syndrom, kolikk?! Sånne natteranglere er ikke noe stas.....
 
Dere har sikkert prøvd det, men tror kanskje at smokk ville vært en god løsning! Hvis ikke må dere kanskje prøve samsoving der du sover uten noe på overkroppen og han har mulighet til å nå brystet på egenhånd - på denne måten kan du få mer søvn, hvis han har et så stort sugebehov! Her ble smokk redningen - heldigvis, siden ammingen gikk rett vest og han nå får morsmelk på flaske.. Hvis du ikke får noe søvn, så må du få noen i familien eller venner til å avlaste deg på dagtid sånn at du kan få hvilt deg!!
 
Oj, dette hørtes veldig slitsomt ut! Jeg hadde nok ringt helsestasjonen og bedt om råd, i alle fall hvis det ikke fungerer med smokk. Veslejenta mi er tre og en halv uke, og ho har hatt to økedøgn hvor ho har vært akkurat sånn som du beskriver, og jeg kan helt ærlig si at jeg nok hadde grått meg igjennom dagene om det var sånn hele tiden. Få hjelp av helsesøster (eller lege?) så fort du kan, så kanskje du kan få litt søvn! Lykke til!
 
Ville sjekket om han har noen låsninger i kroppen. veldig mange som har god virkning av kiropraktor. Forstår at det er helt uutholdelig!
 
Som de andre sier har jeg nok prøvd smokk.. Samsoving går også an. Så har jeg villet prøvd fotsoneterapi, prøvde både det og kiropraktor oå snuppa de første 3 mnd. Hun hadde stiv nakke. Synes fotsoneterapi var mye bedre wnn kiropraktor der de knekte og brøyt :/ Så er det viktig å ta imot hjelp fra familien, vi skulle absolutt gjøre alt selv og slet oss fullstendig ut... Snakket mye om det i ettertid at vi angrer oss på at vi ikke tok imot hjelp fra våre nærmeste som tilbydde seg det.
Vet hvordan du har det, og liten trøst akkurat nå, men det er bare for en periode. Alt blir mye bedre! Stor klem til deg :)
 
kiropraktor, manuellterapeut, smokk, samsoving, en tur til helsestasjonen, pappan tar han en natt ;) så du får hvilt deg;) mulig han har reflux eller vondt i kroppen, og da er det ikke rart om han gråter... mye mat kan også gi magesmerter, så det er nok ingen fasit;)
 
Sånn hadde vi det også.. Han sov hverken natt eller dag. Jeg var ute og trillet han om nettene den første måneden. Ikke tid til å hverken spise eller sove. Det gikk ikke så bra. Jeg var så dum at jeg trodde det skulle være sånn, så jeg spurte ikke om hjelp. Plutselig begynte han å sove om natten, men bare 1 time i strekk. Da må han ha pupp for å sovne igjen. Nå nærmer han seg 10 mnd, og det lengste jeg har sovet i strekk er 2 timer. Om dagen sover han 30 min når jeg triller.
Vil virkelig anbefale å få sjekket nakken hans hos en manuellterapaut!! Reflux er også smertefullt. Er litt viktig å utelukke så godt man kan at han ikke har vondt. Har du lest om "High need babies"? Vi har en sånn... For meg var det godt å lese og vite at andre også har det sånn. Noen babyer trenger rett og slett litt mer kroppskontakt og oppmerksomhet enn andre babyer. Det er typisk at de sover dårligere og kortere økter.
Få hjelp om du kan!!! Prøv smokk! Vår vil ikke ha smokk, men bæreselen har reddet oss! Har en Manduca. Den kan brukes fra nyfødt. Der sovnet han.
Se på askdrsears.com der det står om High need babies.
 
vi hadde det slik. helt grusomt..kan ikke forklares, bare oppleves =(

vår gutt slet med ørebetennelser fant vi ut til slutt. måtte vokse det av seg. han sov en hel natt da han ble 2 år.
jeg fikk ikke hjelp noensteder, gråt og klagde, men ikke gi deg!!
stor klem.
 
Hei hei.
Hvordan går det med dere nå?

Hvis han bare vil ligge til puppen hele tid kan det jo hende at han aldri spiser seg ordentlig mett siden han har tilgang hele tiden. Inne i magen er det jo tilgang konstant, så er jo en omveltning å kjenne sultfølelse. Har du prøvd å pumpe å gi på flaske for å se? Eller gi litt mme..

Jenta mi var også puppeguri og våkna hvis jeg prøvde å legge bort. På natta var det samsoving og det funka fint. Jeg hadde lite melk da, og holdt på sånn i 6 uker, veldig slitsomt å sitte med puppen ute heeele tida ja! Da vi begynte med mme og jenta ble ordentlig mett så var det som å få en ny baby.

Ønsker deg lykke til :)
 
Min eldste har alltid alltid slitt med søvn og har vore utilfreds. Skreik veldig mykje som baby.

Det som fekk meg gjennom det første året var å la han få pupp/kos når han ville det, bære, bære, bære og samsoving med fri puppetilgang heile natta.

Prøvde iherdig å få han til å ta smokk, men klarte det ikkje før han var rundt 3,5 mnd. Då blei det bittelitt bedre med søvn. Han slutta imidlertid av seg sjølv ved 15 mnd, men det var godt så lenge det varte.

Han tok berre smokk med "bøy" på, type nuk eller liknande.

Håpar det blir bedre etter kvart..!
 
Signerer andre her.

Forsøk kiropraktor
Kontakt HS
Smokk
Samsoving

Håper det går bedre med dere.
Datteren min var noe lignende Marius i begynnelsen.
Det kom av en vridning i nakken som kiropraktoren hjalp henne med da hun var 4 uker. Hun ble mye bedre men hadde desverre kollikk som vi ikke ble helt kvitt før i fjerde måned.

Lykke til!
 
Vi hadde lignende.Jenta vår ville ikke sove om natta,bare på brystet vårt.Etter 1 uke med omtrent ingen søvn ble jeg desperat og la henne i stellemadrassen,og la den mellom oss i sengen.Hun sovnet med en gang. :p
Så det ble ut og kjøpe amme og samsovingsmadrass dagen etterpå.
http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/madrasser/dry-kid-ammemadrass.html

Den reddet livet vårt. :) Etter 1,5 måned så sov hun tilogmed i sin egen seng :)
Nå skal min venninne som har termin i mai låne den,for førstemannen hennes hadde det samme. :)

Lykke til :)
 
Ville fått time til manuellterapeut fort! Det reddet oss!:D Vi fikk en ny unge etter behandlingen :)
 
Vi endte med å bruke en osteopat, for jeg syntes det så veldig skånsomt ut. I tillegg brukte vi litt massasje på magen. Det er veldig viktig at du får litt hvile, så håper du har noen du kan støtte deg på! Ser det er en stund siden. Har det blitt bedre?
 
Back
Topp