3 trimester..

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
E d fra uke 28 det?

Sent from my iPad using BV Forum

28+1 starter 3.trimester ja :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Tiden flyr.. :p

Er ikke lenge til vi sitter med de små i armene og lurer på hvor de drøyt 9 siste månedene ble av :p

Spennende :) bare en uke og en dag igjen då :D

Sent from my iPad using BV Forum
Ja så deilig! Føler at man liksom så å si er på trygg grunn da :)

Ja så deilig! Føler at man liksom så å si er på trygg grunn da :)

Men da starter alle bekymringene: Spiser hun nok? Har hun vondt i magen? Puster hun? Hvorfor har bæsjen så rar farge? Har hun sovet lenge nok? Sover hun for mye? Høhøhøh ;)

Håper jeg er litt roligere denne gangen enn med første ;)

Men da starter alle bekymringene: Spiser hun nok? Har hun vondt i magen? Puster hun? Hvorfor har bæsjen så rar farge? Har hun sovet lenge nok? Sover hun for mye? Høhøhøh ;)

Ja hehe jeg er vel en dem av dem som ikke bekymrer meg for lille i magen, i motsetning til mange andre gravide, for der har jeg jo den til min fulle kontroll. Er jo når de kommer ut at marerittet med bekymringer kommer, og de dobles i takt med alderen etter hvert som de blir mer selvstendige/sover borte/går i bhg el skole/sosialt sett/læremessig osv :p

Den værste må være første gang de sover natten gjennom og man våkner i panikk og er helt sikker på at det værste har skjedd. :/

Ser det er mye å glede seg til. Spesielt som førstegangsfødene. Blir jeg å få sove? Eller blir jeg og holde vakt xD

Venter på årets Julegave<3

Den værste må være første gang de sover natten gjennom og man våkner i panikk og er helt sikker på at det værste har skjedd. :/
Ja huff, hadde mange sånne våkne-i-full-angst når lille sov noen timer lenger enn vanlig. Er jo helt vanvittig hvordan man blir "barselkvinne" over natta og våkner av den minste lyd.

Ser det er mye å glede seg til. Spesielt som førstegangsfødene. Blir jeg å få sove? Eller blir jeg og holde vakt xD

Venter på årets Julegave<3
Det eneste jeg vil si til førstegangsfødende, som jeg skulle ønske at noen hadde sagt til meg, er: Ikke undervurder hva søvnmangel (over tid) kan gjøre med psyken din. Mor MÅ få sove mer enn 3 timer sammenhengende noen ganger, selv om hun ammer hyppig. Du skal ikke stå for alle våkennettene, selv om pappa skal på jobb. Jobben du gjør er minst like viktig, og du må også være opplagt. Krev at du får sove ut innimellom :) Jeg sier dette i beste mening, fordi jeg etter mange måneder med max 2,5 timer sammenhengende søvn pga amming, nesten fikk sammenbrudd, depresjon og hele pakka pga søvnmangel. Jeg visste ikke bedre, og trodde alt våken-ansvaret var på meg siden jeg hadde permisjon. Lytt til kroppen din :)

Det eneste jeg vil si til førstegangsfødende, som jeg skulle ønske at noen hadde sagt til meg, er: Ikke undervurder hva søvnmangel (over tid) kan gjøre med psyken din. Mor MÅ få sove mer enn 3 timer sammenhengende noen ganger, selv om hun ammer hyppig. Du skal ikke stå for alle våkennettene, selv om pappa skal på jobb. Jobben du gjør er minst like viktig, og du må også være opplagt. Krev at du får sove ut innimellom :) Jeg sier dette i beste mening, fordi jeg etter mange måneder med max 2,5 timer sammenhengende søvn pga amming, nesten fikk sammenbrudd, depresjon og hele pakka pga søvnmangel. Jeg visste ikke bedre, og trodde alt våken-ansvaret var på meg siden jeg hadde permisjon. Lytt til kroppen din :)
I hear you sister. Jeg var alenemor og riktignok sov lille hele natten, men når hun begynte i bhg startet marerittet. Hun begynte å våkne mellom 10 og 17 ganger hver natt. Og jeg bruker minst en time på å falle i søvn. Jeg sov ikke på månedesvis annet enn noen timer når hun var i bhg.
Til slutt kollapset jeg og ble så dårlig at jeg måtte få faren min til å ha henne i en uke.
Det var nederlag. :/ Men det gikk seg til.

Back
Topp